Szerző: Koi Tamás

2012. október 3. 10:15

Fénybe kódol adatot a Fujitsu tévéje

Az emberi szem számára nem érzékelhető fénysugarakkal közvetít adatot okostelefonokra a Fujitsu új technológiája, mely elsősorban a reklámozók kezében lehet hasznos eszköz a jövőben.

Főként a reklámipar számára lehet hasznos eszköz az a fejlesztés, melyet a napokban mutatott be a Fujitsu a japán CEATEC 2012 kiállításon. A cég egy tévé és egy okostelefon közt létesített egyirányú adatkapcsolatot, mellyel jellemzően kis adatcsomagok közvetíthetők hatékonyan a mobilkészülék felé. Az átvitel létrejöttéhez a tévé kijelzője által kibocsátott fényen kívül és a kijelző villogását értelmezni tudó mobiltelefon-kamerán kívül elméletileg semmi nem szükséges.

A Fujitsu módszere a kijelző fényerejének gyors változásait használja fel az adatkommunikációhoz - ez a fényerőváltozás többek közt a magas képfrissítési frekvenciának köszönhetően az emberi szem számára észrevehetetlen, egy megfelelő szenzorral ellátott okostelefon azonban képes érzékelni a gyors villogást. A telefonon futó speciális szoftver az adásba kódolt, a kijelző által közvetített fényjeleket képes adatként értelmezni - a fejlesztők szerint ezzel jellemzően kis adatmennyiség, például egy URL vagy egy telefonszám továbbítható a felhasználó mobiljára.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A CEATEC-en bemutatott demo során a tévékészülék egy reklámba kódolt URL-t küldött át fényjelekkel a telefonnak, melyet a megfelelő pillanatban bekapcsolt kamerával a kijelzőre kellett irányítani. Az érzékelési folyamat jellemzően pár másodpercet vesz igénybe, a rendszer kifejlesztői szerint a felismerés akkor működik a legbiztosabban, ha a felhasználó legfeljebb három-négy méterre helyezkedik el a tévétől.

Az új technológia elsősorban a reklámipar számára jelenthet új alternatívát, a tévéreklámokban egyfajta vízjelként elhelyezett digitális kódokat különböző formákban ugyanakkor eddig is használta az iparág. Az egyik kézenfekvő módszer lehet a QR-kód feltüntetése, melyet szinte minden okostelefon tud értelmezni, ez azonban egyáltalán nem transzparens a képi világot illetően. Egy másik, ennél elterjedtebb rendszer a hangfelismerés, mely a mobilok mikrofonja által érzékelt reklámzene vagy szignál alapján képes a megfelelő szoftver segítségével plusz információhoz juttatni a nézőt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról