Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Az iOS-t is meghódítja a magyar AppFlow

Dojcsák Dániel, 2012. szeptember 17. 11:20
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az eredetileg Windows Phone-ra készített program, ami a felhasználóknak a platform szegényes katalógus képességeit igyekezett pótolni, megérkezett iOS-re is, hogy az App Store káoszában is megpróbáljon rendet rakni.

Az AppFlow egy olyan alkalmazás, ami a gyári alkalmazás-piactéren kívül kínál lehetőséget új programok felfedezésére, szűrésére, gyűjtésére. Az egyszerű statisztika-alapú válogatáson felül itt igazi közösségi tudásmegosztás történik, az ajánlások valódi felhasználói interakciók eredményei. Az app sikerét a Windows Phone Marketplace-ben az hozta meg, hogy nem volt igazi versenytárs, a magyar fejlesztésű program volt az első komolyabb ilyen próbálkozás a Microsoft okostelefon platformjához.

Magyarország nem jó hely vállalkozni

Kapui Ákos, Zöld László és Orosz Bálint egészen mostanáig Magyarországról dolgozott, de nemrégiben a céget átköltöztették a kaliforniai Redwood Citybe. “A vállalkozó szellem nem túl népszerű dolog Magyarországon” - mondta Orosz a TechCrunchnak a költözéssel kapcsolatban. A három alapító szabadúszó szoftverfejlesztőként dolgozott korábban, de szerették volna kipróbálni magukat egy saját munkában is.

“Appfejlesztők vagyunk, de láttuk, hogy az alkalmazások felfedezhetősége nem egészen olyan, mint amilyennek lennie kellene. Nagyon sok ember próbálta már ezt megoldani, de nekünk egy egészen más ötletünk támadt” - mesél Orosz az AppFlow indulásáról. A fejlesztők nagyon komoly hangsúlyt helyeztek a megjelenésre, épp ezért kezdték a munkát Windows Phone-on, ahol a vizuális böngészés koncepcióját tesztelhették. “Vizuális böngészés” alatt a magyar fejlesztők azt értik, hogy az Apple, Microsoft vagy akár a Google keresőmezőjével, listáival, szöveges elemeivel ellentétben egy vonzó, látványos, a folyamatosság élményét nyújtó, gesztusokkal operáló közeget hoztak létre. A szinte élő felület valójában nem egy kereső, mint ahogy a hivatalos piacterek katalógusai, sokkal inkább egy igazi app-felfedező interfész.

Annak ellenére, (vagy ahogyan a TechCrunch szerzője is megjegyzi, talán éppen amiatt) hogy a Windows Phone Marketplace a legfrissebb piactér és a platform részesedése is minimális, tehát a fejlesztői figyelemnek is a perifériáján van, az AppFlow képes volt 400 ezres letöltésszámot elérni és ma már a platformon történő alkalmazásletöltéseknek egy jelentős részét aggregálja. Windows Phone-nal azonban nem lehet meghódítani a világot, ezt a készítők is tudták, a Windows Phone verzió arra viszont jó volt, hogy kiderüljön, van valódi igény egy ilyen szoftverre, ezért bátran kezdtek neki a következő platformnak, az iOS-nek is.

Vizuális felfedezés

Az Apple birodalmába való belépéskor Orosz szerint a fő szempont az volt, hogy az alkalmazás a lehető leginkább megfeleljen az úgynevezett “emocionális felhasználók” igényeinek. Ők azok, akiket nem a csillagok, a letöltésszám és a szöveges értékelések érdekelnek egy új alkalmazásnál, a döntésüket sokkal inkább befolyásolják a vizuális elemek, a képernyőmentések és a videók. Az AppFlow-ban minden felhasználónak van egy kosara, ahová elmentheti a kutakodás közben megtalált alkalmazásokat, még anélkül, hogy azokat letöltené, és indenki lát egy hosszú listát “My Flow” néven a többi felhasználó aktivitásaiból összehozva. Az AppFlow valamelyest követi a Twitter modelljét, azaz itt is lehetséges egyirányú kapcsolatokat felépíteni, könnyedén válhat valaki app-véleményvezérré, illetve mindenki megválogathatja a követendő mintáit.

A rendszer kezdeti lendületéhez a fejlesztők létrehoztak példafelhasználókat, amik egy-egy témában ajánlanak alkalmazásokat: ilyen például a “MusicMichelle”, “PhotoAppSophie”, “ITAddictTim”, “SocialSam” vagy a “BusinessBen”. Elviekben ezek a mintafelhasználók a későbbiekben is egy válogatott kínálatot hoznak majd, de a cél, hogy a jövőben a felhasználók valóban egymás kezébe adják az appokat, ahogyan Twitteren sincs szerkesztett tartalom, az embereken múlik, hogy milyen információ jut tovább.

A TechCrunch szerint az alkalmazás a működését tekintve is nagyon jó, de az igazán említésre méltó különbség az a felhasználói élmény, amit mindenképp ki kell próbálni. A képernyők meglepően simán és folyamatosan csúsznak át egymásba, az érintések és gesztusok révén a navigáció egyszerű, intuitív és gyors. A tartalom kellően részletes, de mégsem tűnik túlzásnak. Az app abszolút más élményt ad, mint amit az iOS felhasználók megszokhattak a többi hasonló, vagy bármilyen más programban.

Az AppFlow immár Kaliforniában dolgozó fiatal magyar vállalkozói programjuk sikerére tekintettel leépítik az ügyfélmunkákat, kevesebbet foglalkoznak majd az eddig megélhetést biztosító projektekkel, kizárólag az AppFlow sikerére koncentrálnak, s ehhez Kaliforniában igyekeznek tőkét gyűjteni. Azon felül, hogy itthonról drukkolunk a projektnek, a magyar közönség leginkább azzal tudja segíteni a munkát, ha minél többen kipróbálják, használják a szoftvert, illetve igyekeznek hasznos visszajelzéseket adni, amivel a fejlesztők még jobbá tehetik a programot.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.