Szerző: Gálffy Csaba

2012. September 06. 15:36:00

Amerikára fókuszál a Motorola

Egyetlen szolgáltató, három telefon, Motorola és Google. Erről szólt az amerikai telefongyártó tegnapi bejelentése - az európai piacokra ezek a telefonok várhatóan csak alapos módosítással érkeznek meg. Átjön a 4G-s szakértelem?

Bemutatta őszi kollekcióját a Motorola tegnap. A telefonok egyelőre csak az Egyesült Államokban lesznek elérhetők a Verizon kínálatában, sem a többi szolgáltató, sem a többi piac nem került szóba a bemutatón, de várhatóan valamilyen formában hamarosan Európában is bemutatkoznak az új Droidok. A bemutatott modellek egyébként várhatóan nem is jelennek más amerikai szolgáltatónál, a Droid sorozat darabjai hagyományosan Verizon-kizárólagos modellek.

Az új felhozatalban a csúcsmodell-párost a Droid RAZR HD és a Droid RAZR Maxx HD jelenti. A két modell csak akkus kapacitásában különbözik, az első 2500 mAh-s, a második 3300 mAh-s egységet kapott, ami jóval több például az amerikai piacos Samsung Galaxy S III 2100 mAh-s áramforrásának kapacitásánál. A telefonokat kétmagos, 1,5 GHz-es Qualcomm Snapdragon S4 processzor hajtja, Adreno 225 GPU társaságában, amelyhez 1 gigabájt RAM-ot és 16 illetve 32 gigabájt háttértárat mellékel a gyártó. A kijelző a termék nevéhez méltóan 1280x720 pixel felbontású, 4,7 hüvelykes darab.

A csúcsmodell műszaki alapjaival, azonban kisebb, 4 colos kijelzővel érkezik a Droid RAZR M. Fontos különbség még, hogy a kijelző méretével a felbontás is qHD-ra csökkent, az amerikai újságírók helyszíni jelentései szerint maradt a tavalyi RAZR meglehetősen gyengécske, PenTile kiosztású AMOLED kijelzője, amely különösen a fekete-fehér apró betűk megjelenítésénél szenved nagyon. A kisebb telefon valamivel kisebb, 2000 mAh kapacitású akkut kapott, a kisebb kijelzőt azonban ez is nagyon hosszú ideig meg tudja hajtani. A RAZR M egyébként nagyobb társaihoz képest teljes 4G/LTE kompatibilitással rendelkezik.

Ebben lennének jók

A Google-Motorola vezetése láthatóan nagyon alaposan elgondolkozott azon is, hogy mik a mobilgyártó erősségei, mire érdemes hangsúlyt fektetni, melyek azok a pontok, ahol meg tudják magukat különböztetni például a Samsungtól vagy az Apple-től. A bemutató alapján három ilyen tényezőt azonosítottak, a "sebességet", az "energiamenedzsmentet" és az "Androidot". Az első kettőre magyarázat, hogy a Motorola igen kimerítő ismeretekkel rendelkezik a különböző mobilos szabványok működésérők és a rádiós adatátvitelről, így a baseband lapkák programozásába könyékig bele tudnak nyúlni és mindenkinél jobban tudják azt optimalizálni mind sebesség, mind energiafelhasználás szempontjából.

Az átviteli sebesség és energiahatékonyság különösen a 4G/LTE esetében valóban megkülönböztető tényező lehet, az első generációs ilyen telefonok súlyos üzemidő-problémákkal küzdöttek és várhatóan az idén bemutatkozó második generáció sem hoz ebben látványos változást. A Motorola számára lehet itt egy fontos piaci rés, főleg abban az esetben, ha a várhatóan szintén 4G/LTE-t használó új iPhone elhasal ebben a kérdésben.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

Az Android, mint megkülönböztető tényező érdekes felvetés. A Motorola felülete ugyanis a HTC Sense-hez vagy a Samsung TouchWizhez képest sokkal közelebb áll a Google-szabvány UI-hoz, de néhány ikont azért csak lecserélt a házi tervezőbrigád. Ettől függetlenül a Motorola nyújtja a Nexus-sorozat után a legjobb Google-élményt, előretelepített Chrome böngészővel.

A megközelítés azért nem teljes, a most bejelentett telefonok például csak Android 4.0-t, Ice Cream Sandwichet futtatnak, nem pedig a már korábban hozzáférhetővé tett Jelly Bean rendszert. A Motorola ígéri, hogy a most bemutatott telefonok 2012 végéig biztosan megkapják az új verziót, de az idei és tavalyi portfólió nagy része is megkapja legújabb Androidot. Sajnos nem az összes, egyes modelleknél ugyanis durva teljesítménycsökkenéshez vezetett az új rendszer telepítése, ezeket nem frissíti a gyártó. De egyedülálló módon az ilyen modellek vásárlói kapnak egy 100 dolláros utalványt, amit újabb modellek vásárlására fordíthatnak.

a címlapról