Szerző: Koi Tamás

2012. szeptember 3. 11:48

Ragaszkodnak a tévézők a kábelükhöz

Fokozatosan, de még midig visszafogott ütemben nő a magyarországi kábeltévés háztartások digitális penetrációja, amiből leginkább a vezetékes szolgáltatók profitálnak.

Lassan de biztosan nő a hazai háztartások digitálistévé-penetrációja, derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) havonta közreadott tévépiaci gyorsjelentéséből. A legnépszerűbb tévés platform Magyarországon a statisztikák szerint még mindig az analóg kábeltévé, aki erről a technológiáról vált digitálisra, az rendszerint marad valamilyen kábeles technológiánál (IPTV vagy digitális kábeltévé). A digitális szolgáltatások terjedésének ezúttal azonban a nyári sportesemények sem adtak különösebb löketet.

Az NMHH statisztikái szerint idén júliusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 61,4 százaléka vett igénybe valamilyen fizetős digitális szolgáltatást, a digitális előfizetéseken belül júliusban 759 ezerről 770 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A műholdas szolgáltatást 925 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig közel 68 ezer előfizetője volt a hónap végén.

Az előfizetéseken belül a különböző digitális platformok és az analóg kábeltévé arányának változása az elmúlt évben egyértelműen azt a trendet vetíti előre, hogy az ügyfelek az analóg kábeltévét többnyire digitális kábeltévére vagy IPTV-re cserélik le. Míg a legnagyobb szolgáltatóknál tavaly júliusban az összes előfizetésen belül csupán 22,7 százalék volt az említett két technológia aránya összesen, addig múlt hónapban 26,8 százalékra nőtt az arány, miközben a vezeték nélküli digitális technológiák részesedése ennél jóval kisebb mértékben, 33,7-ről 34,6 százalékra nőtt.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A szolgáltatók piaci részaránya nem változott számottevően az elmúlt időszakban, így a UPC továbbra is vezeti a teljes tévépiacot (26,6 százalékos részesedéssel), illetve a vezetékes szolgáltatások piacát egyaránt (28,1 százalékkal), a vezeték nélküli műsorszolgáltatások mezőnyében pedig toronymagasan (38,4 százalékkal) a DIGI áll az élen.

A statisztikákból az is jól látszik, hogy a nagy nyári sportesemények (labdarúgó EB, olimpia) nem lendítették előre különösebben a digitalizációs folyamatot, de a jelek szerint egyelőre az Antenna Hungária számára sem hozott áttörést az az átfogó reklámkampány, melyet a köztévé csatornáin futtatott a cég a nyár eleje óta.

a címlapról