Szerző: Török Roland

2012. augusztus 7. 09:12

A Twitter megoldja az olimpiai jegybotrányt

Hiába foghíjasok a lelátók az olimpián, a jegyeladók látszólag mindent megtesznek azért, hogy ez így is maradjon. Egy brit férfi saját programja segítségével figyelte a Ticketmaster jegyértékesítő honlap felszabadult üres helyeit és Twitteren jelezte követőinek az aktuális bejutási lehetőségeket, de kitiltották a rendszerből.

Folyamatos botrányok övezik a 2012-es olimpiai játékok jegyértékesítési rendszerének működését. Rengeteg néző panaszkodik arra, hogy nem tud bejutni a sporteseményekre, mert a szervezők szerint nincs szabad hely. Ennek ellenére szinte mindegyik mérkőzésen láthatóak üres székek bőséggel.

A rossz szervezés okán a szurkolók gyakran nem tudják meg, hová lehetne éppen jegyet vásárolni, vagy ha az információ kiszabadul, akkor is már túl későn. Egy @2012TicketAlert néven posztoló brit férfi ezen próbált segíteni, vagy legalábbis egy lehetőséget teremtett a szabad helyet kereső személyeknek a bejutásra, addig, amíg blokkolni nem kezdték a ténykedését.

Saját készítésű programjával fürkészte a hivatalos olimpiai jegyértékesítő oldal, a Ticketmaster adatbázisát és figyelte a felszabadult üres székeket. Ha a szoftver új szabad helyet talált, azt automatikus frissítésekkel kiposztolta a több ezer követővel rendelkező, erre a célra beregisztrált Twitter feedjébe. A Ticketmaster viszont felfigyelt a háta mögött ügyeskedő keresőre és csütörtökön kitiltotta a fürkész programot a honlapjáról, így ellehetetlenítve a szolgáltatás működését. Legalábbis egy kis időre.

Fafejű szervezők

A szolgáltatás blokkolásával a jegyértékesítőknek rá kellett jönnie, hogy saját maga alatt vágja a fát, hiszen kevesebb jegyet ad el, de legalábbis lassabban, kisebb hatékonysággal. Szombatra a Ticketmaster megváltoztatta álláspontját, így a szolgáltatás újra elérhető és már több mint huszonháromezer felhasználó követi. A pár percenként új helyet kínáló Twitter fiók nem véletlenül népszerű, hatékonysága és a rendszer minősége sokkal jobb mint amit a jegyértékesítő saját honlapja kínál. Így érthető, hogy sok, az olimpiáról kimaradó látogató szívesen használja ki a lehetőséget.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az eladatlan helyekből senkinek sem származik haszna. A kérdés az, hogy egy nonprofit szolgáltatás, ami a szervezők bevételét növelte miért szúrta a Ticketmaster szemét. Ez ismét egy olyan döntés a londoni olimpia körül, amire nincs értelmes magyarázat. Még a versenyek előtt felvetődött, hogy a közösségi médiában tilos lesz megosztani a nézőknek a versenyeken készült fényképeket, videókat az ismerőseikkel, ami teljesen nonszensz felvetés. Ezt a döntést a szervezők vissza is vonták.

Hasonló helyzet, hogy néhány brit vendéglátóhelyet azért büntetett volna a szponzorok érdekeit védő “márkarendőrség”, mert jogtalanul használták az ötkarika formációt például kolbászokkal, vagy a tábláikra ki merték írni a nyár, verseny vagy a közvetítés szavakat. A fenti, jegyértékesítést optimalizáló önkéntes rendszer elkaszálása pedig ismét egy jó példa arra, hogy a fontos üzleti pozícióban lévő személyek nem képesek tartani a tempót az információ-technológia fejlődésével.

a címlapról