Szerző: Gálffy Csaba

2012. július 26. 14:59

Minden tizedik lapkát az Apple vesz meg

Az Apple messze a legnagyobb félvezetővásárló a világon - állítja az iSuppli féléves jelentése. Az adatok szerint az almás gyártó a világ félvezetőtermelésének 10 százalékát építi be termékeibe, a többi IT-szereplő messze lemaradva követi az almás céget.

Az Apple mintegy 28 milliárd dollárt költ idén félvezetőkre az IHS iSuppli felmérése szerint. A piackutató cég szerint ezzel az almás cég toronymagasan a legnagyobb vásárló a piacon, a második helyezett Samsung is csak fele annyit költ mint a cupertinóiak. Az Apple ráadásul gyorsabban növelte költését 2011-hez viszonyítva mint bárki a Top 10-en belül, 15,1 százalékkal több lapkát vásároltak mint tavaly. A második helyezett Samsung költése stagnált, 14,8 milliárdról 14,9 milliárdra emelték a költést, a harmadik helyezett HP pedig 6,5 százalékkal csökkentette félvezetővásárlásait.

"Tudott dolog, hogy az Apple meghódította az okostelefonok és a tabletek piacát - a színfalak mögött azonban a cég egy másik hódító hadjáratot is folytat az ellátási lánc dominanciájáért" - mondta Myson Robles-Bruce, az IHS iSuppli vezető elemzője. "Az Apple dominanciája kritikus előnyöket biztosít számukra, diktálni tudják a félvezetőpiaci árakat, irányítani tudják a terméktervezet és garantált szállítási szerződéseket tudnak aláíratni. Az Apple számára ezek az előnyök fontos versenyelőnyt jelentenek, ami fejlettebb termékeket és alacsonyabb árakat jelent, gyorsabb és stabilabb piaci debütálásokkal" - mondta az elemző.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az Apple egyébként 2010 óta számít a legnagyobb felvásárlónak a piacon, elsősorban az iPhone és az iPodok flashmemóriás tárolóinak köszönhetően. Az elmúlt években az Apple chipéhsége csak nőtt, az iPad sikere, illetve a MacBook Airek (és immár a retinás MacBook Pro) SSD-i is ezt a trendet erősíti tovább. A legnagyobb felvásárló státusza az Apple számára rendkívüli hatalmat biztosít a piacon, egy-egy megrendeléssel ugyanis cégeket menthet meg vagy dönthet be, így egészen extrém árkedvezményeket tud kiharcolni a piacon, ami természetesen további versenyelőnyt jelent a termékek oldalán is. Az Apple egyébként elsősorban az ázsiai beszállítókra támaszkodik, az európai és az amerikai piacon csak hatodik, illetve második helyet foglalja el (utóbbi régióban a Cisco mögött).

Az iSuppli várakozásai szerint egyébként az Apple jövőre is drámaian növelni fogja vásárlásait, a piackutató elemzése szerint 2013-ban újabb 12,3 százalékkal többet költ majd az Apple, mint idén.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról