Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Tovább stagnál a PC-piac, a HP-t szorongatja a Lenovo

Gálffy Csaba, 2012. július 12. 14:31
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Tovább szenved a PC-piac, elsősorban a gyenge gazdasági körülményeknek betudhatóan. A Lenovo folytatja menetelését, hamarosan a HP-t is megelőzheti és átveheti a piacvezető pozíciót. A HP és a Dell visszaesést mutat, a tajvani gyártó viszont előretörtek.

Látványosan eltérő számsorokat publikált a két legnagyobb piackutató a PC-piac második negyedéves alakulásáról. Amiben a Gartner és az IDC egyetért, a PC-piac világszerte enyhén, egy tized százalékkal zsugorodott és 87,5-86,7 milliós az eladásokat pedig HP-Lenovo páros vezeti, az amerikai cég előnye pedig gyorsan olvad.

Nagy csata az élen

Számos ponton azonban jelentős eltérést mutatnak az IDC és a Gartner adatai között. Az előbbi piackutató szerint a Lenovo az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest 25 százalékkal növelte eladásait, az utóbbi azonban "csak" 15 százalékos növekedést látott. Ettől függetlenül a Lenovo már mindkét cég szerint nagyon szorosan a HP mögé került, a két cég piaci részesedése 15,5-14,9 az IDC, 14,9-14,7 százalék a Gartner szerint. Ha a kínai cég meg tudja őrizni a növekedési tempóját, akár már a következő negyedévben átveheti a piacvezető helyet.

A HP mintegy 12 százalékos eladáscsökkenését az IDC és a Gartner egybehangzó véleménye szerint a vállalat belső problémái okozzák, az átszervezések nyomán fontos üzleti folyamatok szakadhattak meg, ami az eladások csökkenésében is éreztette hatását. A piac dinamikája sem kedvezett a HP-nak, a Lenovo és a Samsung agresszív árazási stratégiáját nem tudta teljesen lekövetni a társaság.

A Lenovo piaci részesedésének növekedése jelentősen meghaladja az "egyéb" kategória részesedéscsökkenését, ami arra utalhat, hogy a kínaiak nem csak a Medion és a NEC beszippantásával tudták növelni eladásaikat, hanem organikus növekedést is fel tudtak mutatni, elsősorban az agresszív árazásnak köszönhetően. A Medion felvásárlásának köszönhetően a kínai cég az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióban is szépen tudott növekedni, miközben a versenytársak szenvedtek ezen a piacon.

Prémiumba menekül a Dell, nyomul Tajvan

A HP mellett a negyedév nagy vesztese a Dell lett, az amerikai gyártó mindkét piackutató szerint mintegy 12 százalékkal esett vissza és három év után 10 milliós darabszám alá került. A Dell eladásai földrajzi régióktól függetlenül mindenhol visszaestek. Ez nem féltetetlenül rossz hír, a texasi cég az elmúlt időszakban a magasabb profittal kecsegtető, drágább gépek felé mozdult el, ennek természetes velejárója a darabszám visszaesése.

A kínaiak mellett a tajvani páros, az Acer és az ASUS eladásai mutatnak pozitív jeleket, ők is tudták eladásaikat (és részesedésüket) növelni a piacon. Az ASUS növekedése egészen látványos, 40 százalék körüli növekedést mért mindkét piackutató, amivel már 7 százalék körüli piaci részesedést hasítanak ki a tortából. Az ASUS egyelőre az ázsiai piacon és Európában erős, az Egyesült Államokban még nem épített ki erős felhasználói bázist. Az Acer szerény, 0,5-3,6 százalékos növekedést ért el, ami a stabilizálódás jele a korábban látványos zsugorodáson áteső cég esetében.

A számsorok közötti eltéréseket egyébként a két cég eltérő metodológiája adja, némiképp különbözik az "eladás" illetve a "PC" definíciója is. Az eladás lehet például a gyártótól az eladóhoz kerülő termék, de lehet az eladótól a fogyasztóhoz kerülő is, PC-k között pedig nem egyértelmű például a kiskereskedőnél alkatrészekből felálló számítógép státusza, ez utóbbi piacnak a piackutatók eltérő szeleteit látják.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.