Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Komoly security line-up az idei SYSADMINDAY-en: FPS játékok hackelésétől a hálózati szemfényvesztésen át a COM-Object Hijackingig!

Amazon az Amazonasnál

Dojcsák Dániel, 2012. július 03. 11:23
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Vigyázó szemeiteket Brazíliára vessétek - mondhatná a költői piaci elemző. Az utóbbi időben Brazília és általában Dél-Amerika felértékelődött a technológiai területeken, hiszen a kereslet óriási robbanáson megy keresztül. A HTC-vel szemben, ami kénytelen volt kivonulni, az Amazon egy teljes digitális operációt indít az országban.

Az Amazon abban az országban is megjelenik, amelynek folyójától a nevét kölcsönözte. A gyorsan fejlődő technológiai piacon az online kereskedelem is hirtelen növekedést mutat, s ebből a világ legfontosabb webes kiskereskedelmi szolgáltatója sem szeretne kimaradni. Egyes források szerint az Amazon digitális könyvesboltja év végén debütál Brazíliában.

Hazatérés

Brazília leghosszabb, illetve a világ második leghosszabb folyójáról, az Amazonasról (angolul Amazon) elnevezett online kereskedelmi szolgáltató idén az amerikai, illetve a nyugat-európai piacok után a latin-amerikai kontinenst is meghódítani készül. A cég nem a komolyabb logisztikát igénylő, hagyományos kereskedelmi megoldásával igyekszik utat törni, hanem a népszerű Kindle e-könyv olvasóval, illetve digitális katalógusával jelenik majd meg. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy az angol nyelvű kiadványokat ott is meg lehet majd vásárolni, hanem hogy a helyi mutáció indulásával egy széles portugál nyelvű katalógus jelenik majd meg. A terjeszkedéssel kapcsolatos információk is éppen a helyi kiadóktól szivárogtak ki.

A kizárólag digitális terjeszkedéssel az Amazon minimálisra csökkenti a rizikóját a belépésnek, viszonylag bátran indulhat a szolgáltató annak ellenére, hogy a brazil infrastruktúra hírhedten hiányos, amit egy bonyolult és drága adórendszerrel tetéz az ország. Emellett a csak digitális üzlet képes venni a romló, de legalább hektikus helyi gazdasági mutatók okozta akadályokat, amik csökkentik a fogyasztói keresletet.

Nem lesznek fizikai termékek

A brazil Amazon az első olyan próbálkozása lesz a cégnek, ahol kizárólag digitális termékekkel jelenik meg, minden más országban inkább fordítva jellemző: a cég először szállít fizikai termékeket és csak később jelenik meg a digitális kínálat, s legvégül a lokalizáció. Ebben az esetben viszont a nagyon magas adók, a korrupció, a vámok, illetve a logisztikai nehézségek miatt a fizikai termékek árusítása sok kockázatot hordoz. Természetesen hosszútávon az a cél, hogy a teljes kiskereskedelmi operáció beinduljon. Ezzel egyébként a fogyasztók is jól járnának, hiszen ha helyben tudnának széles termékpalettából válogatni, akkor mentesülnének a jelenleg az online személyes importot sújtó vámoktól, amit a tengerentúli (Európa, Ázsia) szállításoknál kénytelenek fizetni.

Addig is viszont be kell érnie mindenkinek azzal, hogy olcsó Kindle olvasót rendelhet, és hozzá portugál nyelvű könyveket. Két nagyobb helyi kiadó a Reutersnek azt nyilatkozta, hogy már több fordulón túl vannak, személyes és online megbeszélések folynak hónapok óta az Amazon Kindle tartalmakért felelős vezetőjével. A kiadók szerint októberben vagy novemberben startolhat a helyi Amazon, de maga az online kereskedő még nem szólalt meg hivatalosan az ügyben.

Az Amazon már most is a világ legnagyobb online kiskereskedelmi szereplője, s a korai brazil piacra lépéssel szeretné rátenni a kezét az ottani 10,5 milliárd dolláros éves forgalom minél nagyobb részére. Ráadásul a várakozások szerint csak idén 25 százalékot nő a brazil online kereskedelmi szektor, köszönhetően a középosztály hirtelen erősödésének. Az Amazon nyilvánvalóan az első nagy beszállónak “járó” fölényre pályázik a Kindle bevezetésével. Az egyébként még igen árérzékeny piacon a fogyasztók megőrülnek majd a nagyon olcsó, de mégis jó minőségű hardverért, de közben észrevétlenül hozzászoknak az Amazon hivatalos boltjának használatához. Annak ellenére, hogy bizonyára a portugál nyelvű e-könyv warez is virágzik, hosszú távon a kényelmes, garantált minőségű katalógus nyer.

Az új piacokra való szerencsés ritmusú belépés az Amazon számára nem idegen terület, 2004-ben jól időzített a kínai belépéssel, illetve az idén év elején induló indiai oldal is jól teljesít eddig. Brazíliával kapcsolatban talán csak azért lehet kétséges a lépés időzítése, mert az ottani gazdaság évtizedes szárnyalás után az elemzők szerint idén behúzza a kéziféket és a tavalyi 2,7 százalékos növekedésnél is alacsonyabb értékre számítanak. Ez persze nem mutatja tisztán az Amazon lehetőségeit, ami nem a teljes piac dinamikája szerint mozog.

Világszerte több helyen bebizonyosodott, hogy a hirtelen gazdasági lassulás kifejezetten jót tesz az online kereskedelemnek. Pedro Guasti, a Sao Paulóban működő eBit elemzőcég igazgatója szerint a helyi online piac elég nagyra nőtt ahhoz, hogy feltűnjön az Amazon radarján, ezért jelentek meg hirtelen. “Idén elérhetjük a 12 milliárd dolláros éves online forgalmat, ez egy olyan szint, ami hitelesíti a belépésüket. Ha sokkal tovább várnának, a piacra lépés túl drága lenne már.”

Ki korán kel, piacvezető lesz

Az információk szerint az Amazon nagyon gyorsan át tudja venni a kormányrudat az ottani e-könyv piacon, sőt, 15 százalékkal növelni is fogja az első évben az e-könyvek forgalmát. A források szerint az Amazon a brazil e-könyv piac 90 százalékát akarja magának, amire minden esélye megvan, ugyanis már most van egy szép olvasói bázisa, akik a készüléket külföldről vásárolták meg, hasonlóan a magyar Kindle-használókhoz. A különbség csupán annyi a mi országunk és Brazília közt, hogy az utóbbi már most is az Amazon oldalain az Alexa mérései szerint a forgalom 1 százalékát adja, ami nem rossz eredmény a brit 2,3 vagy a német 1,3 százalékhoz képest, ahol már működő, lokalizált Amazon van.

A gyors siker reményében a cég biztosan a legolcsóbb Kindle-modellel nyit majd, amit várhatóan 239 dolláros áron hoz forgalomba, ami még mindig háromszor annyiba kerül, mint az USA-ban, de még így is jelentősen olcsóbb, mint az ott kapható konkurens termékek. A stratégia persze változhat, mint minden piacon itt is a piaci részesedés maximalizálása az elsődleges, a profitnál is fontosabb középtávú cél.

A kiadóktól származó információk szerint év végére már 30 brazil kiadó lesz benne a katalógusban, közel 10 ezer e-könyvvel, amit már a karácsonyi rohamban meg lehet majd vásárolni. A tervek szerint a jelenlegi bolti ár 70 százalékáért kaphatóak majd a könyvek, de még ezen is 40-50 százalékos profitot kaszál az Amazon. A helyi konkurensek most valószínűleg félhetnek, bár az azonnali nyilatkozatokból úgy tűnik, hogy a helyiek nem gondolják, hogy az amerikai cég képes alkalmazkodni a helyi útvesztőkhöz és bonyolult viszonyokhoz egy olyan országban ahol szokatlanul magasak az adók és szokatlanul alacsony, 20 százalék az aszfaltozott utak aránya.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
FPS játékok hackelésétől a hálózati szemfényvesztésen át a COM-Object Hijackingig: Veres-Szentkirályi András (Silent Signal), Balázs Zoli (MRG Effitas), Marosi-Bauer Attila (Hacktivity) és sokan mások. A standupot Felméri tolja.