Szerző: Koi Tamás

2012. június 26. 14:47

Az analóg tévézés él és virul

Bár a világ televíziós értelemben vett digitális penetrációja elérte az ötven százalékos küszöböt, a legnépszerűbb tévés platform világszerte még mindig az analóg antennás vétel. Egy friss statisztikából kiderül továbbá, hogy a világ tévéző népességének a fele fizet csupán az adásért.

A világ tévéző háztartásainak ma már közel a fele valamilyen digitális technológiával (digitális kábeltévé, műholdas sugárzás, IPTV stb) fogja a tévéműsorokat, ami jelentős előrelépés a 2007-es állapotokhoz képest, amikor az év végén mindössze 23,5 százalékos volt ez az arány - derül ki a The Digital TV World Databook című statisztikagyűjteményből. A statisztikák szerint a tavalyi év végén 675 millió "digitális háztartás" létezett világszerte, 714 millió analóg tévés háztartás mellett.

Az analóg technológiák közül messze a legnépszerűbb a földfelszíni sugárzású, hagyományos, tető- vagy szobaantennával nézhető adás, a 714 millió analóg háztartásból 442 millió tévézett ilyen rendszerben. Az analóg földfelszíni vétel részesedése évről-évre csökken, de még tavaly év végén is a világ tévéző háztartásainak csaknem 32 százaléka használta elsődlegesen ezt a vételi megoldást - említi a gyűjtemény.

Az analóg földfelszíni tévézés után népszerűségét tekintve egy újabb analóg technológia, az analóg kábeltévés elérés következik, ez az összes háztartás 19,5 százalékában használatos jelenleg a tévéadások vételére. A digitális kábeltévé a népszerűségi lista harmadik helyére állhatott fel közel 17 százalékos részesedésével, ezt a fizetős, illetve ingyenes digitális műholdas vétel követi. Digitális földfelszíni sugárzású tévéadást a világ háztartásainak jelenleg körülbelül 0,7 százaléka használ.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Fizetős szolgáltatásokat a háztartások körülbelül 52 százaléka vesz igénybe a statisztika szerint, ez nagyjából 11 százalékpontos növekedést jelent az öt évvel ezelőtti állapotokhoz képest. A fizetős tévészolgáltatásokból származó éves bevétel tavaly a becslések szerint elérte a 176 milliárd dollárt, ez 30 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest. A legnagyobb árbevétel a kábeles szolgáltatásokból származik, de a műholdas vétel rövidesen átveheti a vezetést, hívja fel a figyelmet a gyűjtemény. További érdekes statisztikai adat, hogy a tévés bevételek több mint felét Észak-Amerika generálja.

Hazánkban tavaly év végén a digitális penetráció a tévészolgáltatások esetében elérte az 58,3 százalékot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság statisztikái szerint. Magyarországon a legnépszerűbb tévévételi platform továbbra is az analóg kábeltévé, 41 százalékos részesedéssel, ezt követi a vezeték nélküli digitális elérés 34 százalékkal, majd a vezetékes digitális következnek technológiák körülbelül 24,3 százalékkal. Az NMHH legfrissebb digitális monitoringja szerint az analóg földfelszíni tévéadást a magyarországi háztartások 14 százaléka használja elsődlegesen a tévézéshez.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról