Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Feladta a HTC Dél-Amerikát

Dojcsák Dániel, 2012. június 25. 13:41
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A HTC szombaton bezárta Sao Pauloban lévő irodáját, ahonnan nem csak a brazil, de a teljes latin amerikai piac értékesítését és disztribúcióját irányította a cég. Tavaly már csak a HTC maradt a Samsung és az Apple mögött profitképes okostelefongyártó, de a növekvő verseny és az árcsökkenés felemésztheti őt is.

hirdetés

Az esetet kommentáló elemzők szerint a HTC Brazíliából való meghátrálása egybeesik a vállalat korábban bejelentett stratégiai fókuszának megváltozásával, miszerint a közeljövőben Kína és India lesz a két fejlődő piaci terület, amire a cég koncentrálni kíván. A HTC továbbra is a közép- és felső kategóriában próbál versenyezni mind minőségben, mind árban, a felső szegmensnek pedig inkább az ázsiai régióban van növekedési potenciálja. Ráadásul a HTC ismertsége abban a régióban sokkal erősebb, mint a cég székhelyétől legtávolabb lévő földrészen.

Pedig Dél-Amerika igen bizalomgerjesztő a gazdasági növekedés tekintetében. Brazília a világ egyik leggyorsabban növekvő okostelefon-piaca, igaz a penetrációs szökőárszerű hullámait nem a prémium, hanem az olcsó készülékek tömkelege kelti. A gyártók nem igazán érezhetik nyeregbe magukat, ugyanis az ottani piacot teljesen uralják a szolgáltatók által saját névre márkázott modellek. A prepaid csomagok pedig jelentősen meghatározzák a piacot, sokkal olcsóbb díjakat kínálva, mint az ott drágább okostelefonok értékesítéséhez szükségszerű utólag fizetős, hűségszerződéses konstrukciók.

A ZTE, illetve a Nokia is teljesen letérdelt a brazil piaci sajátosságok előtt, s mindkét gyártó 100 dollár alatti átlagáron tud okostelefonokat eladni, a HTC viszont nem képes és nem is akar 200 dollár alatti sávban versenyezni. Erre a szegmensre azonban nincs jelentős igény, hiába a nagy okostelefonos lendület, a HTC-t ez teljesen állva hagyta.

Nem éri meg

A szűkszavú hivatalos közlemény szerint egy alapos elemzést követően döntött úgy a cég, hogy a brazil operációnak véget vet, azonban a hírhez hozzáteszi a gyártó, hogy a Brazílián kívüli piacokra semmilyen hatással nincs az ügy. A HTC-nek nincsenek gyártó üzemei a régióban, sőt, az iroda bezárása után is biztosít a már meglévő ügyfeleknek támogatást (szerviz, alkatrész). Azzal kapcsolatban viszont nem jött információ, hogy a jövőben megjelenő modelleket meg lehet-e majd vásárolni Dél-Amerikában vagy sem. A közlemény szövegét szigorúan értelmezve úgy tűnik, hogy az egész kontinenst leírta a HTC.

Pedig az amerikai International Data Corp. elemzőcég szerint Brazília jelenleg a tizedik legnagyobb okostelefon piac, már ami a darabszámokat illeti, 2016-ra pedig már a negyedik helyen állhat, s csupán Az USA, Kína és India előzi majd meg. Ennek ellenére az 1997 óta létező, de okostelefonokat saját néven csak 2006 óta gyártó cég nem lát reményt a profitra a távoli kontinensen. Valószínűleg a túlzottan olcsóságba hajló piac, a nagy távolság, a gyártói kapacitás hiánya együttesen rontják a HTC számára a képet, de még ez sem lehet magyarázat arra, hogy egy fontos piaci szereplő, hogy engedhet meg magának egy ilyen hátra arcot.

Visszaszámlálás

Amennyiben a brazil piac is érettebbé válik, akkor onnan kimaradni komoly hátrányt jelent majd. A jelenlegi trendek azt mutatják, hogy az Apple és a Samsung még többet tud erősödni, pedig már jelenleg is a világ okostelefon piacának közel felét adja darabszámban, profitban pedig egyes számítások szerint a 98 százalékot. A HTC Ázsia-fókusza egyébként már a korábbi bejelentésekben is tetten érhető, idén már több modellváltozatot mutattak be, ami kifejezetten a fejlődő kínai, indiai piacokra készült olcsóbb verzió. Még nálunk Magyarországon is elérhető a Wildfire S és egy sor másik alsóbb kategóriás modell utódja, a Desire C, ami már nem kapta meg a magas minőséget jelentő “One” nevet. A piaci taktikázás és az olcsó kategória kihagyása lehetséges, hogy fatális hiba a HTC számára, a gigászok harcába már biztosan nem szólhat bele, a következő években pedig a többi mobilgyártóval együtt küzdhet az életben maradásért.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!