Szerző: Dojcsák Dániel

2012. június 13. 15:22

3.0-s bank a magyar IND Grouptól

A magyar IND Group által kifejlesztett online banki megoldást használva indította el új szolgáltatását, a főként 25-30 éves, internetfüggő korosztályt megcélzó lengyel direkt bank, az Alior Sync. A megoldás megpróbálja ötvözni a meglévő banki infrastruktúrákat a webes és mobilos világ jelenleg legmodernebb, a fiatal korosztály által rutinszerűen használt mechanikáival.

Az online banki szolgáltatások következő generációjában a “netbank” elérhetősége már csak a jéghegy csúcsa, az online- és mobil szolgáltatások hálójában élő fiatal generációk számára a régi, főként bankárok által megálmodott és tervezett felületek nem kényelmesek, nem jól használhatóak. A legtöbb pénzintézet számára komoly kihívást jelent majd, hogy a biztonsági szintek és a szolgáltatásminőség megtartása mellett hogyan gondolják újra felületeiket. Két ígéretes terület van, ami az IND műhelyeiben teret kapott: az egyik a költségelemzés, pénzügyi tudatosság, a másik pedig a webes kommunikációs rétegbe való beágyazhatóság, értve ez alatt a közösségi hálózatok célzott használatát is.

Elavult az internetbank

Némelyik funkció elsőre még talán túlzásnak tűnik, illetve megkérdőjelezhető az, hogy az ügyfelek hajlandóak lesznek-e befogadni, de be kell látni, hogy az elmúlt 5-10 év technológiai robbanásának egyik hatása az, hogy a néhány éve még elképesztőnek tűnő dolgok kissé kikristályosodva, újragondolva ugyan, de minden átlagember hétköznapi életének részévé válnak. A bankolás furcsa öszvér, mert ugyan pénzt a legtöbb ember kezel valahogyan, a rendszeres és aktív bankolás mégsem jellemző. Sőt, a statisztikák szerint még a tudatos és a technológiával segített megoldások felé nyitott rétegben is a havi 1-2 bankolásra szánt alkalom jellemző, s azok is gyakran személyes fióklátogatás formájában.

Az ebből kitörni akaró lengyel Alior Bank tavaly novemberben jelentette be és most indította el élesben az Alior Sync direktbankját, amit elsősorban 25-30 éves fiatalok elérésére szeretne használni. Olyan réteget szólít meg, akik az internettel együtt nőttek fel, igénylik a folyamatos innovációt és lépést tartanak a technológia fejlődésével. Számukra az online banki utalás már régimódi, lassú és elavult, ők okostelefonos alkalmazást várnak a banki ügyintézés kezelésére is. Az Alior Sync igényeit a magyar IND Group böngészőalapú, de mobil eszközökre is optimalizált megoldása szolgálja ki.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A lengyel direktbanknak ráadásul készült egy olyan modulja is, ami egy külön Facebookon keresztüli utalásokra nyitott számlát tartalmaz, melyet a közösségi oldalon keresztül egy alkalmazással kezel. Az alszámla segítségével a fiatal ügyfelek könnyen, gyorsan és bármikor adhatnak pénzt egymásnak digitálisan is. Nincs szükség telefonos ügyfélszolgálatra, nem kell a fiókba befáradni és PC elé sem kell ülni, hanem néhány gombnyomással, illetve a captcha és az SMS-ben küldött egyszeri jelszó begépelésével azonnal át lehet dobni kisebb összegeket egy másik számlára. Az utalás feltétele természetesen, hogy a fogadó fél is rendelkezzen ilyen számlával, de amennyiben a lengyel fiatalok rákapnak, semmi akadálya nincs a tömeges nyitásnak. A direktbank szerződés megkötése nem bonyolultabb, mint egy átlagos online wallet létrehozása.

Paradigmaváltás

Az ilyen megoldások nagyon jól összecsengenek az NFC-s fejlődéssel kapcsolatban gyakran említett banki paradigmaváltás tényével. A pénzintézetek folyamatosan kell fejlődjenek, s a fejlődést ma már nem csak nyers technológiák jelentik, hanem funkciók, szolgáltatások is. A mobilos fizetés területe forr ezekben az években, érdemes az okostelefonba költöztetett tárca mellett odafigyelni a banki szolgáltatások színesedésére is.

a címlapról