Szerző: Dojcsák Dániel

2012. június 13. 15:22

3.0-s bank a magyar IND Grouptól

A magyar IND Group által kifejlesztett online banki megoldást használva indította el új szolgáltatását, a főként 25-30 éves, internetfüggő korosztályt megcélzó lengyel direkt bank, az Alior Sync. A megoldás megpróbálja ötvözni a meglévő banki infrastruktúrákat a webes és mobilos világ jelenleg legmodernebb, a fiatal korosztály által rutinszerűen használt mechanikáival.

Az online banki szolgáltatások következő generációjában a “netbank” elérhetősége már csak a jéghegy csúcsa, az online- és mobil szolgáltatások hálójában élő fiatal generációk számára a régi, főként bankárok által megálmodott és tervezett felületek nem kényelmesek, nem jól használhatóak. A legtöbb pénzintézet számára komoly kihívást jelent majd, hogy a biztonsági szintek és a szolgáltatásminőség megtartása mellett hogyan gondolják újra felületeiket. Két ígéretes terület van, ami az IND műhelyeiben teret kapott: az egyik a költségelemzés, pénzügyi tudatosság, a másik pedig a webes kommunikációs rétegbe való beágyazhatóság, értve ez alatt a közösségi hálózatok célzott használatát is.

Elavult az internetbank

Némelyik funkció elsőre még talán túlzásnak tűnik, illetve megkérdőjelezhető az, hogy az ügyfelek hajlandóak lesznek-e befogadni, de be kell látni, hogy az elmúlt 5-10 év technológiai robbanásának egyik hatása az, hogy a néhány éve még elképesztőnek tűnő dolgok kissé kikristályosodva, újragondolva ugyan, de minden átlagember hétköznapi életének részévé válnak. A bankolás furcsa öszvér, mert ugyan pénzt a legtöbb ember kezel valahogyan, a rendszeres és aktív bankolás mégsem jellemző. Sőt, a statisztikák szerint még a tudatos és a technológiával segített megoldások felé nyitott rétegben is a havi 1-2 bankolásra szánt alkalom jellemző, s azok is gyakran személyes fióklátogatás formájában.

Az ebből kitörni akaró lengyel Alior Bank tavaly novemberben jelentette be és most indította el élesben az Alior Sync direktbankját, amit elsősorban 25-30 éves fiatalok elérésére szeretne használni. Olyan réteget szólít meg, akik az internettel együtt nőttek fel, igénylik a folyamatos innovációt és lépést tartanak a technológia fejlődésével. Számukra az online banki utalás már régimódi, lassú és elavult, ők okostelefonos alkalmazást várnak a banki ügyintézés kezelésére is. Az Alior Sync igényeit a magyar IND Group böngészőalapú, de mobil eszközökre is optimalizált megoldása szolgálja ki.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A lengyel direktbanknak ráadásul készült egy olyan modulja is, ami egy külön Facebookon keresztüli utalásokra nyitott számlát tartalmaz, melyet a közösségi oldalon keresztül egy alkalmazással kezel. Az alszámla segítségével a fiatal ügyfelek könnyen, gyorsan és bármikor adhatnak pénzt egymásnak digitálisan is. Nincs szükség telefonos ügyfélszolgálatra, nem kell a fiókba befáradni és PC elé sem kell ülni, hanem néhány gombnyomással, illetve a captcha és az SMS-ben küldött egyszeri jelszó begépelésével azonnal át lehet dobni kisebb összegeket egy másik számlára. Az utalás feltétele természetesen, hogy a fogadó fél is rendelkezzen ilyen számlával, de amennyiben a lengyel fiatalok rákapnak, semmi akadálya nincs a tömeges nyitásnak. A direktbank szerződés megkötése nem bonyolultabb, mint egy átlagos online wallet létrehozása.

Paradigmaváltás

Az ilyen megoldások nagyon jól összecsengenek az NFC-s fejlődéssel kapcsolatban gyakran említett banki paradigmaváltás tényével. A pénzintézetek folyamatosan kell fejlődjenek, s a fejlődést ma már nem csak nyers technológiák jelentik, hanem funkciók, szolgáltatások is. A mobilos fizetés területe forr ezekben az években, érdemes az okostelefonba költöztetett tárca mellett odafigyelni a banki szolgáltatások színesedésére is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról