Szerző: Dojcsák Dániel

2012. június 8. 10:54

Új bőrbe bújt a foursquare

Hosszú ideje vártuk, hogy a New York-i cég fejlesztői előrukkoljanak a “nagy” fejlesztéssel. Különböző forrásokból lehetett tudni, hogy fordulatokban gazdag időszak következik és szerencsére ez nem csak az üzleti megoldásokat, hirdetéseket jelenti, hanem egy teljesen új kezelőfelületű és új funkciókkal gazdagodó natív klienst is.

Az új foursquare tegnap délelőtt jelent meg az iOS készülékekre az App Store-ban, majd délután az Android-felhasználók is frissíthették már a Play Store-ból. Ugyan képességeiben szinte megegyezik a két platformra írt kliens, de nem egyszerű portolásról van szó, hanem mindkét operációs rendszerre teljesen külön csapat készíti az alkalmazást, hogy minden sajátosságnak, korlátnak és lehetőségnek megfelelően működjön.

Friends-fül

Az első meglepetés rögtön a Friends-fülön éri a felhasználókat. Az eddigi tömött, nagyon koncentrált feed helyett egy szellős, magazinszerű, mondhatni “facebookos” kinézetre váltott a barátok bejelentkezéseit listázó rész. Minden elem grafikusan is elkülönül, dobozok veszik körbe az összetartozó szövegeket. A képek óriásiak, illetve a szöveghasználatra is a szellősebb elrendezés, látványosabb kontrasztok jellemzőek. A dobozok bal felső sarkában jelenik meg az illető fotója, amihez közvetlenül ragad egy ikon, ami a bejelentkezés helyének kategóriáját mutatja meg. Ezen felül azonnal látható a név, a hely neve, és a cím is, a komment, a csatolt fotó, az időpont, illetve a checkinre érkező kommentek.

Furcsa, de itt is megjelent a “like”, ami egyesek szerint örömteli, mivel nagyobb számú interakció jöhet a rendszeren belül is. Mások szerint viszont éppen hogy szomorú, hiszen az eddigi szöveges visszacsatolás, tetszésnyilvánítás helyett immár elég megnyomni a szívecskét, a barátaink pedig sosem tudják majd meg, hogy minek is örültünk valójában.

A feed újításai közt szerepel, hogy az úgynevezett “rapid-checkin” jelenséget is leköveti, az egymás utáni bejelentkezéseket összecsoportosítva jeleníti meg. Illetve mostantól helyet kapnak a barátkozások is a feedben, látjuk, hogy ki kivel kötötte össze magát, illetve milyen aktivitása volt még, például tippet hagyott, kitűzőt szerzett vagy lájkolt.

A felület jól működik mindkét platformon, bár a túl szellős elrendezés a kis felbontású kijelzőkön nem túl előnyös, hasonló kritikákat lehet megfogalmazni, mint a Google változtatásaival kapcsolatban. Összességében azonban szép lett az új forsquare, bár ez szubjektív, ítélje meg mindenki maga, illetve látszik, hogy az elrendezés és a funkcionalitás nem hasraütésszerűen alakult ki, hanem a valós felhasználói szokások, igények alapján lett minden pixel lerakva.

Explore-fül

Az igazi bumm azonban nem ezen az oldalon van, hanem az Explore menüben. A Foursquare legnagyobb lehetősége a modern kori telefonkönyv, arany oldalak és Pesti Est funkció, amit most sikerült tökélyre emelni. Az eddigi felület egy paraméterezett keresést nyújtott, a frissítés után viszont bárhol is legyünk, megnyitjuk, egy teljes, emberi kézzel szerkesztettnek tűnő “útikönyvet” kapunk. Ha valaki előrelátó, akkor a legfelső mezőkbe beírva azonnal választhat másik helyet, ahová az ajánlások ugyanúgy elkészülnek.

Ehhez a Foursquare alapul veszi a teljes adatbázist, a közösség általános aktivitását, a saját preferenciáinkat, illetve a barátaink bejelentkezéseit, képeit, kommentárjait. A helyszínen kívül számít az is, hogy milyen napszak és milyen nap van. Egy táncos szórakozóhelyet nem fog reggel ajánlani, illetve egy irodát vagy boltot éjszaka. Elméletileg legalábbis. Ahhoz, hogy ez jól működjön szükséges egy kritikus tömeg, ami hazánkban Budapesten talán megvan, vidéken viszont nincs, de nyaralni, utazni, kirándulni már precízen lehet Foursquare-rel a nyugati világ bármely országában.

Az Explore fülön azt is láthatjuk, hogy barátaink közül kik vannak a környéken, illetve azt is, hogy milyen időszakra és milyen távolságra készült az útmutatás. A listába előre kerülnek azok a helyek, amiket valamelyik listánkba tettünk, főleg amit még nem látogattunk, de szerettünk volna. Jó helyezést kapnak a barátaink törzshelyei, ami kedvenceink ahol régen voltunk, illetve a szokásainknak megfelelő helyek az adott napszakra. Például délelőtt kávézós, szendvicsezős helyek, este italozós, beülős helyek vagy mozik. Ha pedig a magazin nézet helyett inkább vizuális alapokon válogatnánk, akkor csak a listán szereplő helyeket kirakhatjuk egy térképre is. Sőt, ha valamelyik kategória jobban érdekel, például a környéken lévő kávézók, akkor az ajánlott elemről kattinthatunk át a továbbiak listájába. Korábban az Explore menü tetején válogathattunk a kategóriák közül, a mostani sokkal elegánsabb.

Me-fül

A harmadik fő fül is változott, a “Me” menü, ahol saját adataink, statisztikáink, kitűzőink, listáink, barátaink érhetőek el, illetve a beállítások közé is innen juthatunk és megmaradt az elmúlt időszak tevékenységének listája is. A felhasználói adataink csempés elrendezésben vannak, a megnyíló aloldalak viszont sokkal gyorsabban töltődnek be mint a korábbi verzióban.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A checkin képernyő változott talán a legkevésbé, illetve az már a korábbi frissítésekben felvette új formáját. Felül egy térkép látszik, ami mutatja, hogy a telefon szerint hol vagyunk, alatta a listák. Bejelentkezés után további ajánlatokat kapunk a környékről, megjelennek az adott hellyel kapcsolatos fontos információk és a képek, illetve végre utólag is lehet megosztani és törölni a bejelentkezést, illetve fotót csatolni.

A tesztet az androidos verzión végeztük, az iOS változatról csak videók és fotók formájában tájékozódtunk, így előfordulhat, hogy egyes elemek ott másképp működnek. iOS-en például húzással oldalra lapozhatóak a checkineknél a képek, míg Androidon ugyanez a mozdulat a fülek közti váltást szolgálja. Egyelőre a többi okostelefon platformra nem elérhető az új kliens, a Windows Phone 7-ről a Foursquare szót sem ejtett, a Blackberrysek viszon néhány héten belül megkapják az új verziót. Az appok természesen az alkalmazás-piacterekből tölthetőek le.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról