Szerző: Gálffy Csaba

2012. április 23. 11:32

Előfizetéses modellre vált az Adobe

Üzleti modellt vált az Adobe a CS6-tal, a kalózok ellen, és a kiszámítható költségek felé mozdult a szoftverház.

Megújította Creative Suite programportfólióját az Adobe. A CS6 néven érkező alkalmazáscsokor 14 új programot kapott, közöttük a Photoshop, az InDesign, az Illustrator is új verzióval jelentkezik. Az alkalmazásokhoz négyféle (átrajzolt) csomag formájában, illetve előfizetéses úton lehet hozzájutni.

A változó piaci igényekre hivatkozva az Adobe átdolgozta a különböző csomagok tartalmát, így elérhetővé vált a Design & Web Premium csomag, amely az összes, webes, print, valamint tabletes platformra egyaránt használható tartalomgyártó eszköz. A képalkotással foglalkozók számára a Design Standard nyújt megoldást, a videós profik számára pedig a Production Premium a legjobb választás. A mindenevőknek elérhető lesz a Master Collection, amely a CS6 összes alkalmazását tartalmazza.

A felhőre fogadnak

A bejelentés legfontosabb újdonsága azonban mégis a Creative Cloud, amely az Adobe saját fejlesztésű előfizetéses szolgáltatása. A Creative Cloud előfizetői számára az összes CS6-termék letölthetővé és használhatóvá válik az előfizetés időtartama alatt, ezen felül pedig a felhős rendszert használhatják tárolóként, és segítségével megoszthatják eszközeik között a dokumentumokat

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A Creative Cloud előfizetők hozzáférnek majd az Adobe egyéb termékeihez is, így megjelenése után azonnal ingyen letölthetik a Lightroom 4-et, az Edge teljes verzióját és a Digital Publishing Suite (Single Edition) szoftvert is. Az Adobe ígérete szerint az előfizetők számára folyamatosan elérhető lesz a szoftverek legfrissebb kiadása, így a következő generációs termékekhez is azonnal hozzáférést ad majd - sőt, egyes verzióközi frissítéseket is csak az előfizetők kapnak majd meg. Maguk a felhős eszközök természetesen folytonos fejlesztésen esnek át, a szerveroldali frissítéseket pedig minden előfizető azonnal látja.

A Creative Cloud jelentős változást jelent az Adobe üzleti modelljében - egyrészt leveszi a folyamatos verzióváltás terhét a szoftverházról, az új kiadások nélkül is rendszeres bevételhez jut az Adobe. A váltást a felhasználók is megérzik, a havidíjért cserébe minden szoftverből folyamatosan a legfrissebb kiadást használhatják, és nincs szükség egyszeri, nagy összegű vásárlásra sem. Az előfizetési modellt is szegmentálta egyébként az Adobe, hűségidő nélkül a teljes hozzáférés 72 euró havonta, míg egyéves hűségidővel havi 48 euróba kerül. A CS3, CS4, CS5 és CS5.5 korábbi vásárlói havi 30 dollárért kapják meg az előfizetést. Az egyes szoftverekhez Amerikában egyenként is hozzá lehet majd férni, hűségidővel 20, anélkül 30 dolláros havidíjért, a hazai Adobe-képviselet nem tudta megerősíteni, hogy ez a lehetőség Európában elérhető lesz-e.

Kalózoknak nem jár minden

A Creative Cloud ugyanakkor végre ahhoz is fontos eszközt az ad Adobe kezébe, hogy markánsan megkülönböztesse a kalózpéldányok használóit a legitim vásárlóktól. A rendszerhez a dolog természetéből adódóan csak az előfizetők férnek hozzá, a szoftverek mellett elérhető extra funkciókat (webes felület, tároló, eszközök közti megosztás) csak ők érhetik el. Az Adobe logikája szerint egyébként a valódi profiknak nem okoz majd gondot előteremteni a 48 eurós előfizetési díjat - az illegitim felhasználók (amatőrök, tanulók) számára pedig amúgy is elegendő lesz a szoftver maga.

A most bejelentett Creative Suite 6 és az azt alkotó szoftverek mától előrendelhetőek, a piaci megjelenésre a következő 30 napon belül kerül sor. A CS6 Web & Design és Production Premium ára 1900 euró, a Design Standard pedig 1300 euróba kerül, a Master Collectionért pedig 2800 eurót kell az Adobe-nak utalni. Sajnos az európai ügyfelek ezúttal nagyon rosszul jártak, az árak ugyanis dollárban kifejezve is ugyanekkorák - egyedül a Creative Cloud előfizetés esetében engedett kicsit az Adobe, az 50 dollár náluk 48 eurónak felel meg.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról