Szerző: Koi Tamás

2012. április 3. 14:00

Közösségi szolgáltatással újít a UPC

Egy számítógépeken, tableteken és okostelefonokon egyaránt használható webes alkalmazást indított el a tegnap a UPC. Az egyelőre csak a szolgáltató hollandiai leányvállalatánál működő platform a nagy közösségi hálózatokat hívja segítségül a különböző műsorok értékeléséhez.

Új, ugyanakkor más szolgáltatóknál korántsem ismeretlen közösségi média szolgáltatást vezetett be portfóliójába a holland UPC. A TV Buzz nevű webes alkalmazás a szolgáltató csatornakínálatában található műsorokhoz nyújt egyfajta közösségi kalauzt, megmutatva, hogy melyek azok a programok, amikről a legtöbben beszélnek a legnagyobb közösségi hálózatokon.

A TV Buzz platformba a Facebook, a Twitter és a Hollandiában szintén népszerű Hyves közösségi oldalakat csatornázza be. A weboldalon megjelenő műsoroknál a rövid leírás mellett megjelenik a százalékos "buzzrate", ami valójában annak a mérőszáma, hogy a fentebb említett közösségi oldalakon hányan beszélnek éppen az adott műsorszámról. Hasonló funkciót tölt be a tavaly októberben indult Zeebox is, mely részben a legnagyobb brit műholdas szolgáltató, a BSkyB tulajdonában áll.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A UPC párhuzamos médiafogyasztást szolgáló webes alkalmazása jól illeszkedik abba a trendbe, mely szerint a jövőben a tartalomfogyasztók egyszerre több platformon, több eszközzel követik figyelemmel a televíziós adásokat. Az efféle megoldások ugyanakkor jellemzően a tévécsatornák kezdeményezéseként jönnek létre (mint például a magyar fejlesztésű HBO Go), a műsorszórók részéről - különösen Európában - ritkábbak a hasonló megoldások.

A TV Buzz egyelőre csak a UPC hollandiai leányvállalatánál érhető el, a társaság szerint ugyanakkor rövidesen a többi UPC-országban is megjelenik a szolgáltatás, akár más tévés rendszerekbe integrálva. Ilyen lehet a hosszú ideje készülő Horizon platform, mely a UPC új ütőkártyája lehet az interaktív televíziózás terén. A magyarországi bevezetéssel kapcsolatban megkerestük a szolgáltató kommunikációs igazgatóját: Szűcs László elmondta, a közeli jövőben biztosan nem indul el a TV Buzz hazánkban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról