Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Angry Birds: új pályákkal már Facebookon is

Dojcsák Dániel, 2012. február 14. 13:44
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A kör bezárult, mondhatni nem maradt semmilyen komolyan vehető platform, ahol a Rovio sikerterméke, az Angry Birds ne ütötte volna fel a fejét. A közösségi oldalak versenyében valószínűleg a Google remélt némi figyelmet a madaras játéktól, de ez nem jött be. Most viszont a Facebook 800 millió felhasználója is kergetheti a tojástolvaj malacokat.

A Rovio és a Facebook ma egy közös rendezvényen indította útjára a népszerű slingshot játékot a Facebook rendszerén belül is. A lényeg természetesen nem változik, továbbra is a mérges madarakkal kell elpusztítani a tojásokat eltulajdonító malacokat és környezetüket. A három csillag megszerzésén túl azonban itt is, ahogy a Google+ felületén is összemérhetjük eredményünket az ismerőseinkkel.

Mindenhol függhetsz

Folyamatosan látjuk, hogy barátainkhoz képest hogyan teljesítettünk adott pályákon vagy általában. A Google+ verzióhoz hasonlóan meg lehet osztani az eredményeket, lehet piszkálni az épp túlszárnyalt ismerősöket. Ezekkel az eszközökkel ha lehet még addiktívabbá válik a rendszer, viszont az a hátránya is megvan, hogy egy rosszul beállított megosztási rend esetén pontosan látszik az, ha a valaki munkaidőben küzd a malacok ellen. A játék függőség faktorát növelik még az új “power-up” segítségek és a “mighty eagle” komplexebb használhatósága. A játékosok megszerezve az összes csillagot és lealázva minden ismerőst, még megküzdhetnek a 100 százalékos pusztítás pontszámáért, amit a legtöbb pályán szinte lehetetlen megcsinálni. Bizonyára sok embert idegesít majd fel, hogy mégis megpróbálja.

A Rovio kétség kívül megcsinálta ezzel a játékkal a szerencséjét. A 2003 óta (akkor még más néven) létező finn fejlesztő cégnek az első, iOS-re készült Angry Birds-e a 35. játéka volt. A kezdetben még java környezetre fejlesztő cég csinált néhány érdekesebb terméket, de a világsiker a jó időzítésen, az erős függőséget okozó játékformán, a kedves vizuális megjelenésen múlt.

Mostanra már több mint 700 millió alkalommal töltötték le az először 2009 decemberében bemutatkozó játékot. A játék elérhető iOS, Symbian, WP7, Android, sőt, BlackBerry, Maemo, MeeGo, webOS platformokon is. Ezeken felül a Playstation, PSP, Mac OSX és Windows használók is telepíthették, de megjelent már webes formában, ugyan közösségi elemek nélkül a Chrome Web Store-ban is.

Hamarosan jön az egy milliárdos álomhatár

A Facebook bejelentés következménye biztosan az lesz, hogy a mostani 700 milliós letöltésszám 1 milliárd felé ugrik. Ez nem jelenti azt, hogy ennyi ember játszott már vele, de attól függetlenül meghökkentően magas szám egy casual játékhoz képest. A letöltésszám körülbelül negyedét adja az iOS platform, ahol fizetős a program. Ezzel viszont a legtöbbször megvásárolt alkalmazás lett az Apple App Store-ban.

Az Angry Birds nem csak a letöltésszámokkal kápráztat el, a finn fejlesztő többek közt az eladási és hirdetési bevételekkel a játék sikerét dollárrá is tudta konvertálni. 2011-ben még kapott egy 42 millió dolláros tőkebefektetést, aminek a gyors és széleskörű terjeszkedés köszönhető.

Sok pont, sok pénz

Mostanra viszont már 1 milliárd dollárra értékelik a vállalatot és idén valószínű, hogy tőzsdére is megy. Csak a letöltésekből dollárban százmilliós nagyságrendű bevételt termelt a vállalat, ezen felül az Android verzióban futó hirdetési felületek is teljesítettek, illetve a márkázott termékek, figurák, szponzorációk is bőven hoztak a konyhára. A Rovio ráadásul képes volt többször megújulni, a nagy első lövést követően is konzisztens teljesítményt nyújtva egyre több embert szórakoztatnak még két év után is.

Az immár Rovio Entertainment Ltd. kihívása nyilván az lesz, hogy az Angry Birds világát követően egy következő ötlet kidolgozásával bizonyítsa, hogy nem csak a véletlennek köszönhetik a sikert. Ehhez minden eszközük megvan, a közel milliárdos elérés révén egy bármilyen új termék is azonnal teríthető lenne világszerte. Egyelőre azonban van még erő az eredeti márkában is, amit mozifilmekben, TV-műsorokban és egyéb felületeken láthatunk viszont, ha nem lenne elég a három fő játékhoz megjelenő új pályák özöne.

A Facebook verziót kipróbálni ezen a linken keresztül lehetséges, a közösségi oldal felületén keresztül elsőre nem teljesen egyértelmű, hogy hol található az alkalmazás.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.