Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

IND: Vége az unalmas bankolásnak

Dojcsák Dániel, 2012. február 10. 08:58
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az idei Finovate Europe pénzügyi és technológiai startup-konferencia keretein belül a magyar IND bemutatta új mobilbank-koncepcióját, az IND Gamificationt, ami a játékmechanizmusok segítségével teszi élvezetesebbé a pénzügyek kezelését.

A gamification témáról a HWSW korábban egy alapos leírásban értekezett már, s ahogyan várható volt, a PC, illetve konzol játékok piacán kialakult és a motivációban, tanulásban, megértésben segítő folyamatokat egyre több professzionális terület irigyli meg. A gamification szakértői egyetértenek abban, hogy a legjobban sikerült számítógépes játékok (pl.: World of Warcraft) játékosai úgy viselkednek a rendszeren belül, mintha egy külön állást töltenének be. Ugyanazok a felelősségek, határidők, összefüggések és folyamatok jellemzőek, mint egy munkahelyen, leszámítva azt, hogy nem kap fizetést a játékos. A vállalatok pedig szeretnék elérni azt, hogy a dolgozók, illetve az IND termékének esetében az ügyfelek ugyanilyen elánnal tegyék a dolgukat.

Gazdálkodj okosan!

Az IND terméke azt tűzi ki célul, hogy a szokásos és egyébként jól ismert folyamatok szórakoztatóvá tételével az ügyfelek motiváltabbá, tudatosabbá válnak pénzügyeiket tekintve és több, lehetőség szerint értéknövelt szolgáltatást vesznek majd igénybe a pénzintézetüknél.

A gamification elemek az online játékokban és a hűségprogramokban már bizonyítottak, sőt az ilyen elvekre épülő szolgáltatások virágkorukat élik a szórakoztatóiparban. Az IND ugyanezeket a mechanizmusokat építette be banki frontend termékébe, az IND Banking Front Office-ba. A szolgáltatás lényege, hogy a hétköznapi műveletek, mint az átutalás, lekötés, kivonatok megtekintése pontokat érnek, illetve kitartó aktivitással jelvényeket (badge) lehet gyűjteni. Ezek az érmek és pontok pedig beválthatóak a bank különböző akciós termékeire, kedvezményekre.

Az ügyfelek egy adott cél érdekében célzottan is gyűjthetnek pontokat, illetve a bank kialakíthat olyan kondíciókat is, ahol bizonyos tevékenységet releváns jutalmakkal erősít meg. Ha valaki például rendszeresen használja az online banki felületet és onnan intézi minden ügyét, kihagyva a telefonos és személyes ügyintézést, akkor kedvezményt kaphat a számlavezetési díjból, vagy hozzáférhet prémium funkciókhoz.

Az IND Gamificaion motort a bankok beépíthetik promócióikba, marketingkampányaikba, illetve egy újabb termék, szolgáltatás vagy befektetés bevezetésekor a rendszer használható arra, hogy az ügyfelek figyelmét célzottan irányítsa a fontos részletekre. A rendszer természetesen összeköthető a közösségi oldalakkal, az ügyfél publikálhatja pontszerzéseit, ami további indirekt promóciót jelent a pénzintézetnek. Lehetőség van akár arra is, hogy bizonyos pontok, érmek úgy válnak elérhetővé, ha az ügyfél bevonja ismerőseit, lehetőség szerint olyanokat, akik még nem ügyfelei a banknak.

A fejlett banki piaccal rendelkező országokban fontos eszközzé válhat a gamifikáció, amivel az ügyféltoborzás a jelenlegi eszköztárnál hatékonyabbá válik. A normál hűségprogramoktól eltérően itt fontos szerepet kap a vizualizáció, illetve a játékokban is jól működő értékelőrendszerek. Az érmek, grafikonok és eredményjelzők mind erősítik az ügyfél elhivatottságát. A termék win-win szituációt teremt a bank és az ügyfél viszonyában - az előbbi sikeresebben értékesítheti termékeit, az ügyfél pedig tudatosabban, hatékonyabban kezelheti banki ügyeit, nagyobb kontrollt gyakorolhat pénzügyei felett, illetve kedvezményekhez juthat hozzá.

Az IND Group az elmúlt 14 év során az európai pénzügyi piac vezető banki front-office szállítójává nőtte ki magát. A tudatos nemzetközi piacépítés eredményeképpen mára az európai és a közel-keleti régió több mint 20 országában 30 bank alkalmazza az IND megoldásokat. Az IND számos irodával rendelkezik Európa-szerte, úgy, mint Bécs, Bukarest, Krakkó, Pozsony, London, Stuttgart, Budapest és Miskolc. Ezen felül folyamatosan bővülő partnerhálózata révén erőteljes jelenléte van a Közel-keleten és a FÁK államokban.

Internetbank igazi embereknek

A magyar IND fejlesztései ezúttal már nem elégszenek meg azzal, hogy az egyes folyamatokat jól lefedjék, hanem egyfajta generációváltást sürgetnek a banki szolgáltatások terén. Az eddigi felületek közös tulajdonsága, hogy általában közgazdászok és pénzügyi szakemberek tervezték azokat. A felhasználók, az ügyfelek viszont nem közgazdászok és nem is ugyanazzal a logikával gondolkodnak. A folyamatokat újra kell értelmezni számukra és a célmeghatározás, a funkció is egészen másképp kell fessen.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.