Szerző: Dojcsák Dániel

2012. február 10. 08:58

IND: Vége az unalmas bankolásnak

Az idei Finovate Europe pénzügyi és technológiai startup-konferencia keretein belül a magyar IND bemutatta új mobilbank-koncepcióját, az IND Gamificationt, ami a játékmechanizmusok segítségével teszi élvezetesebbé a pénzügyek kezelését.

A gamification témáról a HWSW korábban egy alapos leírásban értekezett már, s ahogyan várható volt, a PC, illetve konzol játékok piacán kialakult és a motivációban, tanulásban, megértésben segítő folyamatokat egyre több professzionális terület irigyli meg. A gamification szakértői egyetértenek abban, hogy a legjobban sikerült számítógépes játékok (pl.: World of Warcraft) játékosai úgy viselkednek a rendszeren belül, mintha egy külön állást töltenének be. Ugyanazok a felelősségek, határidők, összefüggések és folyamatok jellemzőek, mint egy munkahelyen, leszámítva azt, hogy nem kap fizetést a játékos. A vállalatok pedig szeretnék elérni azt, hogy a dolgozók, illetve az IND termékének esetében az ügyfelek ugyanilyen elánnal tegyék a dolgukat.

Gazdálkodj okosan!

Az IND terméke azt tűzi ki célul, hogy a szokásos és egyébként jól ismert folyamatok szórakoztatóvá tételével az ügyfelek motiváltabbá, tudatosabbá válnak pénzügyeiket tekintve és több, lehetőség szerint értéknövelt szolgáltatást vesznek majd igénybe a pénzintézetüknél.

A gamification elemek az online játékokban és a hűségprogramokban már bizonyítottak, sőt az ilyen elvekre épülő szolgáltatások virágkorukat élik a szórakoztatóiparban. Az IND ugyanezeket a mechanizmusokat építette be banki frontend termékébe, az IND Banking Front Office-ba. A szolgáltatás lényege, hogy a hétköznapi műveletek, mint az átutalás, lekötés, kivonatok megtekintése pontokat érnek, illetve kitartó aktivitással jelvényeket (badge) lehet gyűjteni. Ezek az érmek és pontok pedig beválthatóak a bank különböző akciós termékeire, kedvezményekre.

Az ügyfelek egy adott cél érdekében célzottan is gyűjthetnek pontokat, illetve a bank kialakíthat olyan kondíciókat is, ahol bizonyos tevékenységet releváns jutalmakkal erősít meg. Ha valaki például rendszeresen használja az online banki felületet és onnan intézi minden ügyét, kihagyva a telefonos és személyes ügyintézést, akkor kedvezményt kaphat a számlavezetési díjból, vagy hozzáférhet prémium funkciókhoz.

Az IND Gamificaion motort a bankok beépíthetik promócióikba, marketingkampányaikba, illetve egy újabb termék, szolgáltatás vagy befektetés bevezetésekor a rendszer használható arra, hogy az ügyfelek figyelmét célzottan irányítsa a fontos részletekre. A rendszer természetesen összeköthető a közösségi oldalakkal, az ügyfél publikálhatja pontszerzéseit, ami további indirekt promóciót jelent a pénzintézetnek. Lehetőség van akár arra is, hogy bizonyos pontok, érmek úgy válnak elérhetővé, ha az ügyfél bevonja ismerőseit, lehetőség szerint olyanokat, akik még nem ügyfelei a banknak.

A fejlett banki piaccal rendelkező országokban fontos eszközzé válhat a gamifikáció, amivel az ügyféltoborzás a jelenlegi eszköztárnál hatékonyabbá válik. A normál hűségprogramoktól eltérően itt fontos szerepet kap a vizualizáció, illetve a játékokban is jól működő értékelőrendszerek. Az érmek, grafikonok és eredményjelzők mind erősítik az ügyfél elhivatottságát. A termék win-win szituációt teremt a bank és az ügyfél viszonyában - az előbbi sikeresebben értékesítheti termékeit, az ügyfél pedig tudatosabban, hatékonyabban kezelheti banki ügyeit, nagyobb kontrollt gyakorolhat pénzügyei felett, illetve kedvezményekhez juthat hozzá.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az IND Group az elmúlt 14 év során az európai pénzügyi piac vezető banki front-office szállítójává nőtte ki magát. A tudatos nemzetközi piacépítés eredményeképpen mára az európai és a közel-keleti régió több mint 20 országában 30 bank alkalmazza az IND megoldásokat. Az IND számos irodával rendelkezik Európa-szerte, úgy, mint Bécs, Bukarest, Krakkó, Pozsony, London, Stuttgart, Budapest és Miskolc. Ezen felül folyamatosan bővülő partnerhálózata révén erőteljes jelenléte van a Közel-keleten és a FÁK államokban.

Internetbank igazi embereknek

A magyar IND fejlesztései ezúttal már nem elégszenek meg azzal, hogy az egyes folyamatokat jól lefedjék, hanem egyfajta generációváltást sürgetnek a banki szolgáltatások terén. Az eddigi felületek közös tulajdonsága, hogy általában közgazdászok és pénzügyi szakemberek tervezték azokat. A felhasználók, az ügyfelek viszont nem közgazdászok és nem is ugyanazzal a logikával gondolkodnak. A folyamatokat újra kell értelmezni számukra és a célmeghatározás, a funkció is egészen másképp kell fessen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról