Szerző: Dojcsák Dániel

2012. február 08. 17:24:00

Reklám lepi el a mobilos Facebookot is

Egészen idáig a mobilos Facebook mentes volt a hirdetésektől. A jobb jövedelmezőség érdekében azonban ezen a felületen is megjelennek a reklámok.

A pénztermelés hamarosan két fronton is megindul: egyrészt a vásárlási lehetőségek bővülnek ki, ráadásul úgy, hogy a fizetés a mobilszolgáltatókon keresztül is történhet. Másrészt pedig az asztali változatban már jó ideje működő szponzorált sztorik is feltűnnek majd.

Új piacterek

Ma érkezett a hír, hogy a Facebook szerződést kötött a Bango nevű, mobil számlázással és fizetési elemzéssel foglalkozó céggel. A szerződés tartalma egyelőre nem ismert, annyit lehet mindössze tudni, hogy a Bango egy egyelőre nem ismertetett szolgáltatást nyújt majd a közösségi oldalnak. A Bango üzemelteti a RIM alkalmazás-piacterét, a BlackBerry App Worldöt, illetve hasonló megállapodást kötött az Amazonnal is nemrégiben. A kérdés az, hogy a Bango a már meglévő fizetési szolgáltatókkal párhuzamosan lép be, vagy a Zong és a Boku helyét foglalja majd el.

A fejlesztés mindenesetre jelzi, hogy a Facebook valószínűleg egy bőségesebb és gazdagabb mobilos szolgáltatást kínál majd a jövőben, ami a megvehető virtuális javak mellett lefedheti az alkalmazásvásárlást, a fizetett tartalmakat, de akár a helyi ajánlatokat (kupon) is. A Bango a fizetési megoldásokon túl a mobil webes analitikában is fontos szereplő, a Facebookkal kötött egyezség akár ezen a területen is születhetett. A brit cég olyan ügyfelek számára végez mobil weboldalak forgalomelemzését mint a CNN, a Fox, vagy éppen az EA Mobile.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

A Bango megoldásával nem csak egyszerűen mérni lehet, hogy a tartalom hogyan teljesít, de részletes felhasználói profilokat lehet vele építeni, amit aztán hirdetési és marketing szolgáltatásokba csatornázva lehet újrahasznosítani. Ez utóbbira a Facebooknak pedig szüksége van, hiszen az üzleti eredményeiben a gyenge pont éppen az, hogy a rengeteg felhasználót és az oldalon töltött időt nem túl hatékonyan konvertálja bevételre, az egy felhasználón elért bevétele jelentősen elmarad minden webes versenytársához képest, ahogy ezt a HWSW a napokban megjelent anyaga is kifejti.

Hatékonyabb felhasználó kihasználás

Nem lenne meglepő, ha a felhasználók követése asztali és mobil környezetben újabb szintre lépne a Facebooknál, amin a tőzsdére lépést követően immár a részvényesek által kfejtett nyomás is gyorsabban növekvő bevételeket kényszerít majd. A tőzsdei bevezetéssel kapcsolatos dokumentumban egyébként a Facebook éppen ilyen bevételtermelő szolgáltatások beindítását említette. A felhasználó szemszögéből nézve ez azt jelenti, hogy az eddig reklámzajtól mentes mobil felületen is megjelennek a szponzorált bejegyzések, illetve egyéb hirdetések. A részletes terveket a vállalati Timeline-bevezetéssel együtt minden bizonnyal a hónap végén esedékes, meghívásos rendszerben működő Facebook marketingkonferencián ismerheti meg a szakma.

Az október 25-26-án rendezett eseményen közel ötven nemzetközi előadó is színpadra áll, 16 országból - a leggyorsabb jegyvásárlók pedig ESP32-alapú hacking badge-et is kapnak!

a címlapról