Szerző: Dojcsák Dániel

2011. december 22. 08:41

Samsung tévékbe költözik a magyar HomeSys

A HybridBox együttműködési keretmegállapodást kötött a hazai Samsunggal, így a jövőben a Samsung Smart TV-ken előretelepített widgetként találkozhatnak a felhasználók a magyar médiaaggregátor-platformmall.

A szükséges implementációs fejlesztések hamarosan elkezdődnek, Lázár Csaba, a cég vezetője a HWSW-nek elmondta, hogy a következő 1-2 hónapban biztosan elkészül a HomeSys widget. Lázár Csaba korábban is hangsúlyozta a Hybridbox nevű HTPC termék bemutatójakor, hogy nem magában a hardver a legfontosabb, hanem a lineáris televíziós adást a webes streaming tartalmakkal összekötni képes, a felhasználói szokások alapján optimalizáló szoftver.

Evolúció: PC, HTPC, Smart TV

Az elmúlt év során azonban számtalan olyan fejlesztés került be a HomeSys rendszerbe, ami miatt egyre több PC- és HTPC-tulajdonos számára válhatott vonzóvá, jövő év elejétől pedig már a Samsung okostévét használók is hozzáférhetnek a HomeSys által aggregált, közel 1,5 millió elemű magyar nyelvű on demand tartalomkatalógushoz.

A televíziós szakmai fórumokon is elfogadott elmélet, hogy az otthoni (fotelből) tartalomfogyasztás a hibrid megoldások irányába halad. A lineáris szolgáltatások bizonyos szinten megmaradnak, s ezek köré, mellé épülnek be az IP-hálózaton keresztül érkező elemek. A felhasználói igényeket figyelembe véve nem árt, ha ezek ráadásul ingyenesen elérhetőek, illetve a jobb élmény kedvéért fontos, hogy az ömlesztett katalógusok helyett személyre szabottan, a preferenciák és szokások figyelembe vételével jelenjenek meg az ajánlatok.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A HomeSys rendszer víziója, hogy a hirdetés a szokványos display megoldásoktól jelentősen különbözik, nem abba az irányba megy el, hogy az értékes tartalom alá, mellé, elé tesz reklámot, hanem a platform felületén belül helyez el interaktív hirdetést, ahol a felhasználó számára releváns ajánlat jelenik meg, az elérés egysége pedig nem a megjelenés, hanem a cselekvés, interakció. (például egy magazinműsor alatt a bemutatott termékből a zöld gomb megnyomásával termékminta kérhető, vagy egy hasonló szolgáltatáshoz kupon vásárolható).

1,5 millió magyar tartalom a katalógusban

A szoftver korábbi önmagához képest egyébként valóban újjászületett. A kezelőfelülete teljesen új megjelenést kapott, illetve a korábbi funkciók mellé számos népszerű szolgáltatás lett integrálva. A HomeSys-ből elérhető például a Grooveshark online zenei streaming szolgáltató (ingyen zene), a magyar nyelvű videótartalmak között az egyszervolt.hu és az MTV videotár mellett olyan nagyobb adatbázisok is megtalálhatóak, mint az Indavideo és a Videa. Sőt, egy teljes értékű filmes VoD megoldást is kapunk a szoftverrel, szintén ingyenesen.

a címlapról