Szerző: Folyó Gergely

2011. november 25. 11:11:00

PC-hez igazítják a Kinectet

Módosítások várnak a Microsoft Kinect kamerájára a PC-s fejlesztők kedvéért, a kiegészítőt eredetileg ugyanis a nappalikba szánták, ami körülményessé teszi a szenzor alkalmazását egy számítógép előtt ülve.

Június óta a Microsoft hivatalos eszközökkel is támogatja a windowsos Kinect-alkalmazások fejlesztését, a hobbifejlesztők és kutatók már kedvükre kísérletezhetnek a mozgásérzékelős kamerával, míg a kereskedelmi program jövőre veszi kezdetét. Bár a kiegészítő az Xbox 360-hoz készült, a célja pedig a játékok irányításának és a navigációnak a segítése volt, a PC esetében a vállalat láthatóan nem játékkiegészítőként képzeli el a Kinectet. Ahogy arra a korábbi nyilatkozatok és a kamera első születésnapján kiadott videó is rávilágít, inkább a kütyü újszerű felhasználásában, a hétköznapi teendők támogatásában lát fantáziát a Microsoft.

The Kinect Effect

Redmondban október végén jelentették be, hogy a Kinect kereskedelmi programja a jövő év elején veszi kezdetét, aminek a célja, hogy a vállalatok olyan eszközhöz jussanak a mozgásérzékelés és a hangfelismerés révén, ami nemcsak a saját folyamataikat teheti jobbá, de akár egész iparágakat forradalmasítson. A Microsoft 25 iparág 200 vállalatával, köztük a Razorfishsel, a Houghton Mifflin Harcourttal és a Toyotával működik együtt - utóbbi a pletykák szerint virtuális autószalont készített, amiben a Kinect segítségével nézelődhetnek az érdeklődők.

Üzleti alkalmazások irányítására is jó lehet a Kinect

Az üzleti program elindításával a Microsoft érzékeny területre lépett, ahol minden eddiginél fontosabb az igények kielégítése. A Kinectet alapvetően a nappalikba szánták, ahol van hely a kamera előtti ugrálásra - értelemszerűen a PC-s alkalmazásoknál erre nincs szükség vagy egyáltalán nincs is lehetőség, hiszen a felhasználó a monitor előtt, egy asztalnál ül. Az ezirányú kérdésekre válaszolva Craig Eisler, a Kinectért felelős vezető a kamera hivatalos blogján jelentette be, hogy a Windowsra fejlesztők kedvért a Microsoft módosítja a kiegészítő hardverét, hogy az a PC-centrikus alkalmazások körében is megállja a helyét - olyan változtatásokra számíthatunk, amire a vállalat felhasználói régóta ácsingóznak.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

A kényelmes elhelyezést szolgálja, hogy a kamera USB-kábelét lerövidítik, emellett a csatlakozó feje is kisebb lesz, hogy könnyedén elférjen más USB-eszközök mellett. Eddig a Microsoft azt javasolta a felhasználóknak, hogy igyekezzenek 1,8 méteres távolságot tartani a kamerától, de egy firmware-frissítés után a Kinect az új Near üzemmódban az 50 centiméter távolságra történő eseményeket is pontosan képes feltérképezni. Érdekesség, hogy ehhez hasonló lehetőséget kínál a Nyko 30 dollárért megvásárolható Zoom kiegészítője is: a speciális lencséket kívülről csatolhatjuk fel a Kinectre, és általa akár 40 százalékkal is csökkenhet a játékhoz szükséges hely.

A Microsoft is gyorsítana

A Microsoft komolyan gondolja, hogy új területeken vetné meg a lábát, a Kinectre fejlesztő startupokat támogatja majd a Kinect Accelerator program. A január 25-ig tartó pályázatra olyan windowsos vagy xboxos alkalmazással kell jelentkezni, ami kihasználja a Kinect képességeit - a fejlesztők szabadon választhatnak témát, a Microsoft az egészségügyi célokra szánt programoktól kezdve a játékokig minden programot elfogad. A tíz legjobb alkalmazás készítői a redmondiak három hónapon át tartó inkubátor-programjában vehetnek részt, aminek keretében saját irodát, 20 ezer dollárnyi anyagi támogatást, Xbox fejlesztői környezetet és Windows Kinect SDK-t kapnak, élvezhetik a BizSpark program minden előnyét, valamint a Microsoft vezetőinek és befektetőinek mentoráltjai lehetnek. A döntősök az Investor Demo Day keretein belül mutathatják be fejlesztéseiket a nyilvánosság előtt.

a címlapról