Szerző: Gálffy Csaba

2011. november 23. 10:48

Második helyre volt elég a HP végkiárusítása

Akár sikerként is értékelhető, hogy a végkiárusítás során száz dollár alatti áron kiszórt HP TouchPad szerezte meg az iPad mögötti második helyet az amerikai tabletpiacon. A siker persze kérészéletű, a terméket már nem gyártják és nem forgalmazzák.

A HP lett az Apple mögött a legnagyobb amerikai tabletpiaci szereplő - állapítja meg az NPD Group piackutatása. A világ legnagyobb számítógépgyártója az iPaden kívüli tableteladások 17 százalékát szerezte meg, köszönhetően a gyártás leállítását követően meghirdetett, 99 dolláros végkiárusításnak. A piackutató mérése szerint az iPaden kívüli piac a kiegészítőkkel együtt mintegy 700 millió dolláros volt - ez eltörpül az iPad által generált forgalom mellett, a kilátások azonban rózsásak, a nem-Apple tabletek piaca a második negyedévről a harmadikra megduplázódott, azelőtt, az elsőről a másodikra pedig megtriplázódott.

Teljes spektrum

A számítógép- és telefongyártók közös metszetét a tabletpiac adja, amelyet mindkét szegmens legnagyobb szereplői megcéloztak. Ennek megfelelően az ötös listán a HP-t a Samsung, az ASUS, a Motorola és az Acer követi, nagyságrendileg azonos piaci részesedéssel. A két amerikai cég csak számítógépben illetve telefonban utazik, a távolkeleti versenytársaik már a teljes piaci spektrum lefedésére képesek, így árulnak telefont, tabletet és PC-t is. A HP az iPaden kívüli piac 17 százalékát szerezte meg ideiglenesen, a Samsung 16, az ASUS pedig 10 százalékot gyűjtött. A mezőny nem szakadt szét, a Motorola és az Acer szorosan a dobogósok mögött van 9-9 százalékkal.

A felmérés szerint az Egyesült Államokban a TouchPadből mintegy 204 ezer darab fogyott három hónap alatt, a Samsung tabletjeiből pedig összesen 192 ezer egység. A TouchPad gyártását azonban időközben leállították, köszönhetően az eredetileg hűvös piaci fogadtatásnak, a meglévő készleteket pedig 100-140 dolláros áron szórták ki - szemben az eredeti 500-700 dolláros árazással. A "siker" mögött gyakorlatilag csak ez a lépés állt, az eredeti áron a TouchPad nem fogyott, a legnagyobb készlettel rendelkező Best Buy mindössze 25 ezer egységen volt képes túladni. Így nyugodtan kijelenthetjük, hogy Amerikában a Samsung az iPad legfontosabb üldözője, a dél-koreaiak drámai végkiárusítás nélkül hozták az eredményeiket.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A piackutatás szerint az iPaden kívüli tabletpiac a jövőben képes lesz még meglepetéseket okozni, az innen válogató felhasználók elsöprő többsége, 76 százalék fontolóra sem vette az Apple termékét. Ez egyrészt arra utal, hogy a korábbi várakozásoknál magasabb lehet azok aránya, akik elutasítják az iPadet. "A felhasználók jelentős csoportja iPad-alternatívát keres, ami fontos kapaszkodót jelenthet az androidos és egyéb tabletgyártók számára" - jelentette ki Stephen Baker, az NPD iparági elemzője.

Az NPD produkált más meghökkentő számot is: a piackutató szerint a tabletpiaci bevétel mintegy egyharmadát, 230 millió dolláros részesedéssel a változatos kiegészítők adják, a készülékeladásokra pedig csak kétharmad jut. A kiegészítőkön belül elsősorban a készülékek védelmére szolgáló termékek mennek, a képernyővédő fóliák és a tokok a piac kétharmadát tették ki - ez mintegy 150 milliós forgalmú piacot jelent.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról