Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Telefonos támogatás és mobileszköz- kezelés az Appshez

Gálffy Csaba, 2011. november 16. 14:07
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Újabb funkciókkal gazdagodott a Google Apps, a legfontosabb újítás a folyamatos és korlátlan telefonos támogatás, amely végre "arcot" ad a szolgáltatásnak. Felnő a Google vállalati kommunikációs és kollaborációs szolgáltatása.

Folyamatos telefonos támogatás és jobb távfelügyelet jár a Google Apps fizető felhasználóinak - jelentette be a Google. A cég egyre nagyobb üzleti lehetőségnek látja a vállalati szolgáltatások piacát, ennek megfelelően rohamléptekkel fejleszti az Apps csomagot.

Folyamatos telefonos támogatás

A Google Appsszel kapcsolatban legtöbbször megfogalmazott kritika a szolgáltatás arctalansága - rendszerhiba vagy apróbb gondok felmerülése esetén a Google legtöbbször csak emailen keresztül volt elérhető, a telefonos ügyfélszolgálat csak az abszolút kritikus esetekben válaszolt. Ez változik a mostani bejelentés után, az Apps fizetős felhasználói a jövőben teljes telefonos támogatást kapnak a szolgáltatás mellé, amelyet az összes Apps funkcióhoz igénybe vehetnek.

A Google a telefonos támogatás bevezetésétől a fogyasztói elégedettség növekedését várja - ez jelenleg 80 százalék az üzleti felhasználók és 90 százalék a nagyvállalatok körében,  a kitűzött cél azonban ezeknél jóval magasabb, 95 százalék. Az elégedettség növelése érdekében korábban bevezették az SLA-garanciát és a tervezhető rendszerfrissítéseket. Ez utóbbi a nagyvállalatok hangsúlyozott kérése volt, a felhőalapú Apps ugyanis korábban folyamatosan, a Google belső menetrendje szerint frissült. A tervezett frissítéseknek köszönhetően a rendszergazdák folyamatosan követhetik a készülő változásokat és elegendő idejük van felkészülni arra.

Jobb mobileszköz-felügyelet

A Google szerint a vállalati alkalmazottak egyre gyakrabban viszik be saját eszközeiket a céges hálózatba, a céges információkat pedig a felügyelt eszközökön kívül ezekre is letöltik. A gyakorlat azonban biztonsági problémákat vet fel - ezekre a Google most megadta az első választ. A Google Apps for Business illetve az Education és Government kiadások használói számára ingyenesen elérhetővé vált egy új kezelőfelület, amellyel a rendszerhez kapcsolódó Android, iOS és Windows Mobile eszközöket felügyelhetik szerveroldalon. Az új felületen láthatóak az Appshez kapcsolt eszközök listája, ezektől egyenként vagy csoportosan is megvonható az elérés. Lehetőség van ennél finomabb felügyeleti funkciókra is, így mobil házirend szabható ki a jelszóval kapcsolatos követelményekre vagy a roaming szinkronizációra is.

Az új vezérlőpult tartalmaz analitikai eszközöket is, amelyekkel statisztikailag is követhetőek a mobilos elérések, így a vállalat bővebb információkkal rendelkezhet a munkavégzés körülményeiről. Ez különösen a nagyobb vállalatok számára lehet életbe vágó, az egyes belső intézkedések hatása mérhetővé válik, így a rendszer kezelői jobban a felhasználók szokásaihoz igazíthatják a működést.

Az androidos telefonok számára ennél jóval komplexebb távoli felügyeletet tesz lehetővé az App Store-ból letölthető Google Apps Device Policy alkalmazás, amelyen keresztül az adminisztrátorok a vállalati készülékeket teljesen biztonságossá tehetik. Az eszközök a vállalati Apps-on keresztül konfigurálhatóak, titkosíthatóak, követhetőek, valamint vész esetén letilthatóak illetve törölhetőek is. Az alkalmazás április óta elérhető - az új változat azonban bővebb integrációt biztosít az Apps új funkcióival, valamint a felhasználó számára láthatóvá teszi a telefon által a vállalat felé küldött adatok skáláját is.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.