Szerző: Dojcsák Dániel

2011. november 10. 14:26

Már csak a harmadik az Internet Explorer

A Google Chrome immár a második legnépszerűbb böngésző a magyar felhasználóknál. 2008 decemberi megjelenése óta lassan de biztosan nőtt a részesedése, kevesebb mint három év alatt 24 százalékos eredményt ért el a magyar piacon.

A Google Chrome akkor lépett színre, amikor Magyarországon a Firefox átvette a vezetést az Internet Explorertől 2009 elején. Addig az Internet Explorertől elsősorban a Mozilla böngészője szívta el a felhasználókat, de 2009 őszén már a Firefox részesedése is stagnálni kezdett, és 2010 elejétől kezdve a Firefox és az IE is a Chrome javára bukja a piaci részesedést. Ugyan az IE gyorsabb csökkenésben van, de a 2011-et figyelembe véve a Chrome térnyerése a Firefoxot (-5,07 százalékpont) és az IE-t (5,62 százalékpont) közel azonos arányban csonkította.

A három nagy böngésző mellett a még mérhető kategóriában van itthon az Opera, ami jelenleg 2,8 százalékot tudhat magáénak a hazai internetezők körében, illetve az Apple-féle Safari Mobile is játékban van 1,1 százalékos szelettel - érdekes módon a Safari mobilos verziója közel kétszer akkora részesedéssel bír, mint az asztali szoftver (0,7%). Ennek elsősorban az lehet az oka, hogy az iOS-t futtató készülékekből rövid idő alatt sokkal több fogyott mint Macből és feltehetően a Mac-tulajdonosok sem mind Safarit használnak.

Három év alatt elsőről harmadik helyre bukott az IE

Országunk régóta az egyik legnagyobb Firefox “fellegvárnak” számít, de a gemiusTraffic kutatásban résztvevő többi közép-kelet európai országban is hasonló trendek figyelhetőek meg. A letteknél júniusban előzte meg a Chrome az Internet Explorert, Szlovákiában viszont szinte napra pontosan ugyanakkor amikor nálunk. A Chrome piaci előretörésében komoly szerepe lehet az automatikus frissítésnek, ami problémamentessé, gondozásmentessé teszi a szoftvert. Hasonló eljárást vezetett be a Mozilla is, igaz ott továbbra is szükség van felhasználói beavatkozásra a frissítéshez, ami kényelmetlennek tűnik a Chrome-hoz képest.


A böngészőverziók elterjedtségének alakulása: Chrome, Internet Explorer, Firefox

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az új verziók elterjedési sebességét figyelembe véve az Internet Explorer számít sereghajtónak, a ritka frissítésnek és a versenytársakhoz képest elavult frissítési mechanizmusnak köszönhetően a 9.0-ás verzió a megjelenése után három hónap alatt érte utol a közel 10 éves IE6-ot, októberben előzte meg az IE 7-et, a 8-as verzió viszont még továbbra is a legelterjedtebb Internet Explorer kiadás. Ráadásul az IE9 nem kompatibilis a Windows XP-vel, pedig a magyar felhasználók 56 százalékának gépén továbbra is ez fut, a legújabb Windows 7 még mindig csak a gépek 34 százalékán található meg.

Kínos

Ahogyan az ábrán is látszik, az Internet Explorer évek óta folyamatosan több verzióval halad párhuzamosan, s általános, hogy a legelterjedtebb az biztosan nem a legújabb verzió. Korábban a Microsoft kiállt a régi IE6 mellett, de a web fejlődésével, a HTML5 és egyéb technológiák terjedésével már-már teljesen használhatatlanná vált a böngésző matuzsálem, egy idő után már a Microsoftnak is kínossá vált. Mostanság a Microsoft az Egyesült Államokban már akciókkal, nyereményjátékokkal és kuponokkal próbálja meg rávenni a felhasználókat, hogy váltsanak IE9-re.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról