Magyarországon nyílt a Microsoft első európai márkaüzlete
Az Egyesült Államokon kívül hazánkban nyílt meg az első Microsoft márkaüzlet, amelyet a Media Markttal közösen üzemeltet a Microsoft Magyarország.
Microsoft Media Markt
Az Apple-boltok mintájára a Microsoft 2009-ben kezdett márkaboltok nyitásába az Egyesült Államokban, eddig 12 ilyen kereskedelmi egység létesült. Az USA-n kívül a budapesti Westendben nyitott az első Microsoft-üzlet, a Microsoft Világ a Media Markttal kötött együttműködési megállapodás keretében jött létre, az üzletet is a MM üzemelteti, a vásárlók is vele kerülnek szerződéses kapcsolatba.
"A hazai elektronikai piac meghatározó, piacvezető szereplőjeként mindig is fontosnak tartottuk, hogy a magyar vásárlókat a legmagasabb színvonalú termékekkel és információkkal lássuk el. Ez azért fontos, hogy a számukra valóban szükséges és értékes termékeket vásárolhassák meg" - mondta Karsten Sommer, a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft vezetője. "Ezért nagy öröm számunkra, hogy együttműködhetünk ebben az újszerű kezdeményezésben."
Az oktatás, tanácsadás a cél
"Az amerikai Microsoft-üzletek természetesen jóval nagyobbak a magyarnál, mert az Egyesült Államokban minden nagyobb, a bevásárlóközpontok, az autók, az ételek" - mondta a megnyitón a HWSW-nek Tomasz Bochenek, a Microsoft konzumer üzletágának regionális vezetője. "De ha valaki járt egy amerikai Microsoft-üzletben, akkor a magyar Microsoft Világban sem mozog majd idegenül, a vásárlói szempontjából nagyon hasonló élmények várják." A Microsoft Világban megvásárolhatóak a vállalat szoftverei, az Xbox 360 konzol és hozzá tartozó játékok és kiegészítők, valamint számos különféle windowsos PC és okostelefon, illetve Microsoft hardverek (pl. egerek, billentyűzetek, webkamerák). A választékot úgy állították össze, hogy a legtöbb felhasználói igényre legyen legalább egy gép - az eladók egyik feladata hogy a betérő vendégek számára tanácsaikkal segítsék az igényeikhez passzoló modell kiválasztását.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az üzlet fő profilja azonban nem az értékesítés, hanem a felhasználói tanácsadás, oktatás. A boltban dolgozók szívesen segítenek bárkinek a Microsoft termékeivel kapcsolatban, legyen az telepítés, beállítás vagy használat. Az üzletben bárki foglalhat időpontot 1 órás ingyenes privát oktatásra, ahol csak az ő problémáival foglalkoznak, az ő kérdéseire válaszolnak bármilyen Microsoft termékkel vagy technológiával kapcsolatban, legyen az a Windows beállítása vagy akár egy prezentáció elkészítése. Ilyen oktatáson nem csak az vehet részt, aki a Microsoft Világban vásárolt, még azt sem ellenőrzik, hogy rendelkezik-e bármilyen Microsoft-termékkel.
További üzletek nyílhatnak
A redmondi vállalat célja a Microsoft Világgal az is, hogy egyfajta utat mutasson a partnereknek, a kereskedőknek, hogy milyen szolgáltatásokkal tudják magukat megkülönböztetni, illetve a vevőket becsábítani, mondta el lapunknak Goldschmied Andrea, a lakossági üzletág hazai vezetője.Goldschmied szerint már most nagy az érdeklődés a kiskereskedelmi partnerek részéről, így valószínűleg a jövőben nyílnak újabb Microsoft Világok, konkrétumokkal azonban nem szolgált.
Tomasz Bochenek szerint a magyar üzlet kimondottan a cég hazai munkatársainak elkötelezettsége miatt jöhetett létre. A HWSW-nek a vezető úgy vélekedett, a Microsoft Világ egyelőre egy "pilot-projekt", az itt szerzett tapasztalatokat felhasználják más üzletek kialakításánál a régióban. Az eltérő piacok eltérő megközelítést követelnek, mivel az egyes országokban mások a viszonyok és a vásárlói igények is ."Mivel a Microsoft Világ partnerkonstrukcióban működik, a modellnek pénzügyileg is működőképesnek kell lennie, de az elsődleges cél az ügyfélélmény" - szögezte le Bochenek. A vállalat havi 5 ezer látogatót szeretne a Microsoft Világban üdvözölni és heti 500 órányi oktatást, tanácsadást tartani.