Szerző: Koi Tamás

2011. október 17. 10:28

Országos üzemzavar volt reggel a Vodafone hálózatán

Ma reggel rövid ideig országos leállás volt a Vodafone Magyarország hálózatán. A cég ügyfeleit nagyjából húsz percig nem lehetett elérni, az üzemzavar több helyen teljesen leterhelte a hálózatot.

Hétfőn reggel országos szintű hálózati üzemzavar volt a Vodafone Magyarország hálózatában, a cég ügyfeleit nem lehetett elérni, valamint több Vodafone-előfizető panaszkodott Facebookon és Twitteren arra, hogy nem tud hívást kezdeményezni. A kiesés reggel fél tíz előtt nem sokkal jelentkezett, a szakemberek viszonylag rövid idő alatt, háromnegyed tíz és tíz óra között elhárították a problémát.

A szolgáltató tájékoztatása szerint az üzemzavar a Vodafone összes ügyfelét érintette, ám csak a hangszolgáltatásokra terjedt ki, vagyis a mobilnet-szolgáltatás mindvégig folyamatos volt. A cégtől azt az információt kaptuk, hogy az üzemzavar idején a vodás ügyfeleket nem lehetett hálózaton kívüli számról elérni, a hálózaton belüli hívásoknál a vállalat tájékoztatása szerint zavartalanul működött a kapcsolás. Az üzemzavar ugyanakkor kisebb gócpontokban megnövekedett hálózati terhelést okozott, így előfordulhatott, hogy egyes előfizetők sem hívást kezdeményezni, sem fogadni nem tudtak a probléma teljes elhárításáig. A műszaki problémákat a HWSW is tapasztalta, cégünk éppen a leállás idején próbálta elérni a Vodafone PR-szakembereit, sikertelenül.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A hasonló, rövid ideig tartó leállások a szolgáltatók hálózatmodernizációs munkálatai alatt régiós szinten előfordulhatnak, bár a Vodafone esetében a tavasz óta zajló hálózatmodernizáció eddig az ügyfelek számára mondhatni zavartalanul lezajlott - igaz, egyáltalán nem biztos, hogy a mostani hibának bármiféle köze van a fejlesztéshez. A hálózatkorszerűsítéssel kapcsolatos leállások, üzemzavarok a Telenor hálózatán is sűrűn jelentkeztek az év első felében, többnyire pénteki napon, a T-Mobile pedig éppen nemrég adott ki közleményt arról, hogy bizonyos, jól behatárolt területeken a hálózati modernizáció miatt állomásonként részleges, vagy akár teljes szolgáltatáskiesés fordulhat elő.

Az utóbbi évek legnagyobb mobilhálózati műszaki üzemzavara egyébként éppen a T-Mobile nevéhez fűződik. A magenta színű operátor rendszerei 2009. december 4-én hajnalban, egy rutin karbantartási műveletet követően, több kedvezőtlen tényező együtthatója révén omlottak össze teljesen. A szolgáltatás akkor csak a délutáni órákra állt helyre.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról