Szerző: Koi Tamás

2011. október 4. 11:51

Facebookozás és tévézés egyszerre a T-Home-nál

Újabb funkcióval bővül a T-Home IP-alapú tévés platformja: a Magyar Telekom a világ legnépszerűbb közösségi oldalát is bedrótozta a rendszerbe.

Mostantól az T-Home IPTV-felhasználók is kommentelhetnek, posztolhatnak és lájkolhatnak a Facebookon bármilyen tévékészüléken keresztül, a szolgáltatást üzemeltető Magyar Telekom fejlesztői elkészítették azt az alkalmazást, mely az öt éve megjelent platform immár sokadik plusz szolgáltatását nyújtja. A sors különös fintora, hogy a szolgáltató a saját közösségi oldalát, az iWiW-et mindeddig nem tudta integrálni az IPTV kínálatba - és könnyen lehet, hogy már nem is fogja.

A vállalat által kiadott sajtóközlemény szerint az új, IPTV-s Facebook-alkalmazással a közösségi oldal főbb funkciói érhetők el, így elsősorban böngészhető az üzenőfal, a posztok mellett pedig megtekinthetők a fotók is (a beágyazott videók azonban nem), és természetesen lájkolni is lehet a tévére kötött berendezésen keresztül. Minderre ráadásul akár filmnézés közben is lehetőség van a szolgáltató szerint, jóllehet az nem világos, hogy az alkalmazás az éppen aktuálisan megtekintett műsor adatait képes-e kiposztolni a falra.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

A IPTV szolgáltatással rendelkezőknek az első bejelentkezés előtt regisztrálniuk kell az www.iptvregisztracio.hu oldalon, ahol az alkalmazást hozzá kell rendelni a Facebook felhasználói fiókhoz. Arra is lehetőség van, hogy a rendszer emlékezzen a korábbi belépőkre: ebben az esetben mindössze a megfelelő felhasználói név kiválasztásával lehet elindítani a közösségi oldal IPTV alkalmazását.

Az IP-alapú televíziózás hazánkban elsőként a T-Home szolgáltatáskínálatban jelent meg 2006-ban, az akkor még kezdetleges fázisban álló rendszert a Magyar Telekom elsősorban az interaktívnak nevezett funkciókkal (elektronikus programkalauz, megállítható, visszatekerhető, felvehető adás, online videotéka) próbálta eladni. A szolgáltatás a 2008-as pekingi olimpia idején ért el igazi áttörést, ekkor jelentek meg az első alkalmazások a platformon, mára pedig a kínálat több internetalapú szolgáltatással bővült (Árfolyamjelző, Horoszkóp, Netpincér stb.). A Magyar Telekomnak ma nagyjából 180 ezer IPTV-előfizetője van.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról