Szerző: Dojcsák Dániel

2011. szeptember 19. 13:32

Munkahelyek százezreit teremti a Facebook

Ahogyan a magyar, úgy az amerikai munkaerőpiaci hírek is igen berúsak, de eközben vannak területek, amelyekről nem is gondolnánk, hogy értékes dolgozók tömegeit foglalkoztatják. Egy egyetemi tanulmány kalkulációi szerint a Facebook közvetve 2500 milliárd forintnyival növelte a gazdasági eredményeket az USA-ban.

Az amerikai Maryland Egyetem által készített Facebook App Economy nevű tanulmány szerint a Facebookhoz kapcsolódó alkalmazás ökoszisztéma csak az Egyesült Államokban 182 ezer munkahelyet teremtett és 12,19 milliárd dollárral járult hozzá az USA GDP-jéhez, az említett munkahelyeken kifizetett bérekkel és az elvégzett munka hozományaként keletkezett előnyökkel. Magyar léptékkel nézve ez egy óriási összeg, de az USA több mint 14.000 milliárd dolláros GDP-jének ez kevesebb mint egy ezreléke. A tanulmány a fenti számok mellett publikál még egy agresszívebb kalkulációt, ami szerint, a közvetett munkaköröket is beleszámítva a Facebook alkalmazások körül 235 ezer munkahely jött létre 2011-ben, ami 15,71 milliárd dollárnyi értéket képvisel.

Alapesetben a kutatók kizárólag azokkal a munkahelyekkel számoltak, amelyek közvetlen foglalkoztatás révén valósultak meg a Facebook alkalmazásfejlesztői és üzemeltetői piacon,. Ezekhez még hozzáadták a gazdaság más szektoraiban létrejött munkahelyeket, amelyek a Facebook ökoszisztéma révén keletkeztek.

Hogyan lehet növelni a fejlesztés hatékonyságát? (x)

Gyere el az Alerant webinárjára és nézd meg, hogyan lehet gyakran módosítani az alkalmazásokat, majd biztonságosan élesbe állni.

Hogyan lehet növelni a fejlesztés hatékonyságát? (x) Gyere el az Alerant webinárjára és nézd meg, hogyan lehet gyakran módosítani az alkalmazásokat, majd biztonságosan élesbe állni.

Jelenleg már több mint 2,5 millió olyan weboldal van, amibe integrálva van a Facebook, a felhasználók pedig naponta 20 millió alkalmazást telepítenek, engedélyeznek a közösségi hálózaton. Havi szinten több mint 250 millió felhasználó lép kapcsolatba a Facebookkal valamilyen külső tartalomszolgáltató vagy egyéb online szereplő oldalán. Eközben a játékok is óriási piacot jelentenek, ami nem csak bevételeket, de további munkaerő-szükségleteket is jelent. A kereskedelmi vállalatok sem maradnak le, ott keletkeznek az indirekt munkahelyek, hiszen egyre több márka építi be csatornáiba a Facebook “like” gombokat és egyéb kapcsolódási pontokat, hogy rajtatarthassa ujját a 700 milliós felhasználói bázis ütőerén.

A Facebook alkalmazások, illetve azon túl a tartalommenedzsment és a hirdetések köré épült közeg óriási, pedig maga a Facebook még mindig alig 2000 alkalmazottat foglalkoztat, igaz folyamatosan nő munkavállalóinak száma. Ugyanez a holdudvar pedig megvan az Apple, Google, sőt még a Twitter körül is. Az online kereskedelem és szolgáltatóipar jelentős növekedési fázisban van, világszerte rengeteg vállalkozás és dolgozó képes profitálni az új platformokból, amik immár sokkal többet jelentenek a világnak, mint egy egyszerű webes játékszer.

a címlapról