Szerző: Bodnár Ádám

2011. augusztus 05. 10:57:00

Kitart a tévék mellett a Sony

Folyamatos veszteségei ellenére sem vonul ki a tévépiacról a Sony, szögezte le Kazuo Hirai, aki áprilisban vette át a szórakoztatóelektronikai üzletág irányítását, miután azt beolvasztották a videojátékokkal is foglalkozó részlegbe.

"Mindannyian tudtuk hogy ez egy nehéz piac"

A Sony tévés részlege már hét éve folyamatosan veszteséges és a 2012 márciusában záródó pénzügyi évben is az lesz, közölte a vállalat július végén, amikor első negyedéves eredményeit hozta nyilvánosságra. Kazuo Hirai szerint azonban a tévéknek kulcsfontosságú szerepe van a Sony "négyképernyős" stratégiájában, amelyben a többi képernyőket a telefonok, a tabletek és a VAIO PC-k képviselik.

Elemzők egy része arra számított, hogy a folyamatos veszteség miatt a Sony előbb vagy utóbb fel fogja adni a tévépiacot, a vállalatvezetés azonban ezt másképp látja. "Mindannyian tudtuk hogy ez nehéz piac, de ez nem jelenti azt hogy el akarnánk hagyni" - idézi Hirait a Wall Street Journal. "A kérdés, amit fel kell tennünk, így szól: mit kell tennünk hogy megfordítsuk a részleg teljesítményét?" Legutóbbi pénzügyi tájékoztatója alkalmával a Sony közölte, a korábban tervezettnél csak ötödével kevesebb, 22 millió tévé eladására számít az idei pénzügyi évben. Hirai ezzel kapcsolatosan megjegyezte, ideje hogy az üzletág méretét az eladásokhoz igazítsák, ami elbocsátásokat vetít előre.

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról (x) 90 fős előadó lesz a konferencián, segítve az eligazodást, kiemeltük neked a hét kedvencünket.

Az utóbbi években a Sony versenyképességét drámaian rontotta a jen folyamatos erősödése. Annak érdekében, hogy csökkentse költségeit, a Sony egy ideje megkezdte a tévégyártás kiszervezését és a saját üzemek bezárását, eladását. Tavaly a Sony Bravia tévék mintegy 40 százaléka származott külső beszállítóktól mint amilyen a Foxconn és a Wistron, de iparági becslések szerint ezek aránya idén már a 80 százalékot is megközelítheti. A Sony ugyanakkor nem szeretné teljesen feladni a saját gyártást, mondta el Hirai, mivel továbbra is szeretné megőrizni a gyártási és minőségbiztosítási know-howt.

Differenciálni, de hogyan?

A tévépiacon idén mindössze 2 százalékos növekedést vár a DisplaySearch piackutató vállalat, ami az árverseny erősödését jelzi előre. Az LCD-tévék megfizethetővé és tömegessé válásával 2009 után rendkívüli bővülést produkált a piac, azonban ezeknek az "arany időknek" egyelőre vége, Nyugat-Európában idén már csökkenni fognak az eladások. Japánban, a Sony hazai piacán 2011-re 40 százalékos zuhanást vár a tévépiacon a DisplaySearch, miután a digitális átállást megelőző kormányzati készülékvásárlási támogatások véget értek. 2011-ben összességében 252 millió tévé eladását prognosztizálja az elemzőcég - ezekből 210 milliót tesznek ki az LCD-tévék.

Forrás: DisplaySearch

A DisplaySearch szerint az első negyedévben 44 millió LCD-tévé fogyott világszerte, a Samsung 22,2 százalékos részesedéssel vezette a piacot a 14,5 százalékot elérő LG Electronics és a 11,4 százalékot felmutató Sony előtt.  "A Sonynak a piaci részesedés helyett a profit növelésére kell koncentrálnia" - mondta Hirai, aki szerint a telített piacon a profithoz egyetlen út vezet, a differenciálás. A kérdés az, vajon a tévépiacon hogyan tudja magát megkülönböztetni a versenytársaitól a vállalat - az egyik kézenfekvő tényező a 3D, amelyet a Sony a PlayStation játékokkal és a filmes részleg által létrehozott tartalmakkal tud támogatni, illetve a készülékeken futó szoftver, vagy a tévéről elérhető internetes szolgáltatások, tartalmak.

a címlapról

Hirdetés

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról

2019. november 19. 11:09

Idén 90 fős előadói gárdával készülünk a HWSW mobile! digitális termékfejlesztési konferenciára, de hogy segítsünk az eligazodásban, kiemeltük neked a hét kedvencünket.