Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Titkolja, hány mobilt adott el a Samsung

Bodnár Ádám, 2011. július 29. 11:08
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A félvezetőket és a kijelzőpaneleket gyártó részleg húzta le a Samsung Electronics teljesítményét a második negyedévben, de nem lehet büszke a teljesítményére az otthoni elektronikai divízió sem. A mobilrészleg brillírozott, de a cég titkolja, pontosan hány telefont is adott el.

Közzétette második negyedéves eredményeit a Samsung Electronics. A vállalat a mobiltelefonokat gyártó divízió rendkívüli erősödésének köszönhetően 4 százalékkal tudta növelni bevételét éves összehasonlításban. A Samsung Electronics bevétele 39,44 billió wonra csökkent, ami 37,4 milliárd dollárnak felel meg, üzemi eredménye azonban negyedével esett és így 3,75 billió wont (3,55 milliárd dollárt) tett ki, a nettó eredmény 3,51 billió wonnak megfelelő 3,33 milliárd dollár volt.

Sok mobilt adott el a Samsung, de nem mondja meg mennyit

A Samsung szokatlan módon titkolja, pontosan hány mobiltelefont is értékesített, a cég mindössze annyit közölt, az első negyedévhez képest 10 százaléknál kisebb, a tavalyi második negyedévhez képest 10 százaléknál nagyobb volt a bővülés. A HWSW becslései szerint a Samsung 75 millió mobilt értékesített, amivel még nem tudta átvenni a piacelsőséget a 88 millió készüléket szállító Nokiától, de a harmadik negyedévben minden bizonnyal sor kerülhet a trónfosztásra és a Nokia története során először elvesztheti a mobilpiac vezető helyét.

Strategy Analytics

A Strategy Analytics piackutató cég becslései szerint a Samsung mobiltelefon-eladásai éves szinten 16 százalékkal 74 millió darabra emelkedtek, miközben a teljes mobilpiac 13 százalékkal bővült. Az elemzőcég azt is állítja, becslései szerint a Samsung 19 millió okostelefont adott el, amivel második a több mint 20 millió iPhone-t eladó Apple mögött, megelőzve a 16,7 millió okostelefont szálló Nokiát.

A Samsung mobiltelefon-eladásból származó bevétele 11 millliárd dollárnak megfelelő koreai won volt, ami jóval magasabb a Nokia készülékértékesítési árbevételénél és megközelíti az Apple-ét is - a harmadik negyedévben ezen a területen is változás várható, a Samsung valószínűleg bevétel alapján is a világ első számú mobilgyártójává válik (de az Apple továbbra is több profitot tesz majd zsebre).

Azt sem árulta el a Samsung, hány okostelefont értékesített, így nem tudni, átvette-e a piacelsőséget a Nokiától, megelőzve az Apple-t, csak hogy a teljes készülékportfólión belül számottevően nőtt az okostelefonok aránya. Az első negyedévben már 13 millió okostelefonon adott túl a Samsung, amely a Galaxy S II és más modellek sikerének köszönhetően most tovább növekedett. A vállalat tájékoztatása szerint a Galaxy S II-ből májusi premierje óta már több mint 5 millió fogyott, pedig az Egyesült Államokban még nem is kapható, a "feature phone"-ok szállításai ugyanakkor némileg csökkentek, ismerte be a Samsung.

Nem brillírozott a komponensgyártás és a lakossági elektronika

A piacot jellemző túltermelési válság miatt a félvezetőket és kijelzőpaneleket gyártó részleg teljesítménye egyaránt romlott, előbbinél a bevétel 4 százalékkal, utóbbinál 9 százalékkal csökkent. A félvezetőrészleg azonban még így is a legnyereségesebb a Samsungnál, a panelgyártó divízió azonban már üzemi veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A chipgyártó részleg a második félévben a PC-k iránti kereslet erősödésétől, az okostelefonok, tabletek és más mobil elektronikai eszközök forgalmának karácsony előtti felfutásától és szerverpiac stabil teljesítményétől várja sorsának jobbra fordulását.

A lakossági elektronikai részleg meglepő teljesítményt nyújtott: a divízió bevétele ugyan 5 százalékkal csökkent, de a nyereségessége javult, ami a Samsung szerint a prémium kategóriás LED és 3D készülékek népszerűségének köszönhető. Hasonló trendek utalták a házartási elektronikai piacon is a Samsung tevékenységét, a cég márkaépítési erőfeszítéseinek hála egyre inkább a prémium szegmensbe tudja pozicionálni termékeit akár a hűtőszekrények, akár a légkondicionálók szegmensében.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.