Szerző: Dojcsák Dániel

2011. július 27. 14:29

Kidobja a Places-ből a külső turisztikai ajánlásokat a Google

Újabb kapcsot vág el a külvilággal a Google: a Mapsben működő Placesből kikerülnek a külső ajánlások, a felhasználók ezután már csak a Google rendszerén belül írt leírásokból tájékozódhatnak.

A Google nem jeleníti meg többé a térképszolgáltatásán belül a helyszínekhez kapcsolódó snippeteket, amiket külső szolgáltatók oldalairól töltött be eddig. A webes szolgáltató eddig a Maps, illetve Places felületén belül leírásokat, ajánlókat mutatott olyan szolgáltatóktól, mint a TripAdvisor vagy a Yelp, akik így ugyan extra forgalomhoz juthattak (a két soros rövid leírásra kattintva a felhasználók a teljes szöveget már a külső szolgáltató oldalán láthatták), ennek ellenére mégis nehezményezték, hogy a Google fizetés nélkül újra publikálja a saját tartalmukat. A kompenzációért acsarkodó turisztikai szolgáltatók most viszont hoppon maradnak, mert a jövőben teljesen eltűnnek a Google térképekhez kapcsolódó felületeiről.

Nem fizet a Google

"A Places oldalak jövőbeni irányait alaposan átgondolva és az elmúlt hónapok visszajelzéseit meghallgatva döntöttünk úgy, hogy eltávolítjuk a más webes forrásokból származó leírásokat a Places-ből” - mondta Avni Shah, a szolgáltatás termékmenedzsere. Így a jövőben az értékelések, csillagok, leírások, hozzászólások kizárólag a többi Google felhasználó által létrehozott tartalmak eredőjét tükrözi. A teljesség kedvéért a Google továbbra is megjelenít linkeket külső leírásokra, de ezt kiemelés, szöveg vagy kép átvétele nélkül teszi.

Eddig a Google Places automatikusan aggregálta az információkat, értékeléseket az üzletekről, vendéglátó- és szálláshelyekről, összegyúrva a felhasználói tartalmakat a professzionális szolgáltatók adataival. A külső, specifikus oldalakon többnyire megtalálhatóak a releváns információk egy-egy helyről, de a Google Maps és Places népszerűsége csökkenti ezek jelentőségét. A Google számára kényelmes volt, hogy a fejlődő Places mögött már kezdetben is korrekt leírások álltak, a külső szolgáltatók viszont úgy ítélték meg, hogy nekik ebből semmilyen érték nem keletkezett. A Google snippetekben való megjelenés a Yelp és a TripAdvisor szerint nem hozott eredményt, pénzt a Google nem lett volna hajlandó fizetni, ezért nem maradt más racionális lehetőség, mint az eltávolítás.

Kell, nem kell?

Mostanra viszont a Google Placest sok helyen használják már a felhasználók aktívan, illetve az elmúlt fél évben bevezetett újításoknak köszönhetően az emberek ösztönözve is vannak arra, hogy csillagokat osszanak és kommentárokat fűzzenek a látogatott helyekhez. Így a Google már rendelkezik egy saját, belső, releváns adatbázissal, nem feltétlenül van szüksége a mankókra, akkor sem, ha azok által minőségibb tartalmat adhatott eddig.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nemrégiben a webes kereső felületeiről hasonló módon tűntek el a valós idejű Twitter tartalmak, igaz azt nem előzte meg vita, egyszerűen lejárt az azok megjeleníthetőségére aláírt szerződés, amit a felek nem újítottak meg. Szintén érdekes fordulat, hogy hosszú és sikeres életpálya után megszűnik a Labs intézménye is a Google termékeknél, azaz többé nem kerülnek ki a felhasználók elé kipróbálható formában a kísérleti funkciók, amiket a Google fejlesztők munkaidejük szabadon beosztható 20 százalékában fejlesztettek.

Skynet

Larry Page irányítói visszatérésével több erőteljes tendencia rajzolódik ki a Google háza táján, amelyek mind a szolgáltatások összehúzása, egy erősebb központi fókusz kialakítása, a funkciók letisztítása irányába mutatnak. A Google+ megjelenésével egyértelmű, hogy a cég eldöntötte, ideje összeszedni a szétdarabolt birodalmat és egy masszív, jól látható, valódi súllyal rendelkező, a Facebook tömegével szemben is mérhető egésszé olvasztani.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról