Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Továbbra is pocsékul teljesít az okostelefon-piacon az LG

Bodnár Ádám, Gálffy Csaba, 2011. július 08. 14:57
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A tervezettnél kevesebb, csak 24 millió okostelefont fog eladni idén az LG Electronics - jelentette be a mobilos üzletág vezetője. A cég láthatóan komoly imidzs-problémákkal küzd, innovációit nem képes érdekesen tálalni és a 3D-vel nem is biztos, hogy jó irányba indult el.

Az LG innováció egyelőre tompán puffannak az okostelefon-vásárlók körében, hiába érkezett elsőként a piacra az NVIDIA Tegra 2 processzoros Optimus 2X vagy a 3D kijelzős Optimus 3D, a vállalat továbbra is pocsékul teljesít. Park Jeon-Seok, az LG mobiltelefonos üzletágának vezetője egy tegnapi szöuli sajtótájékoztatón elmondta, 2011-ben a tervezett 30 millió helyett mindössze 24 millió okostelefon értékesítését várja. Összehasonlításképp: a Samsung a most eltelt második negyedévben 19 millió okostelefont adott el, kétmagos processzorra épülő csúcskategóriás Galaxy S II modelljéből 55 nap alatt fogyott el 3 millió darab.

Másodvonalbeli brand

Az idei első negyedévet az LG mobilos üzletága 100,5 milliárd won (94 millió dollár) mínusszal zárta  és ezzel veszteségbe rántotta az egész LG Electronics vállalatot. Park szerint ugyan a mobilos divízió nyereségtermelő képessége javul, de egyelőre nem tudni, mikor termelhet újra profitot a mobilrészleg. "Nagyon nehéz pontos időpontot mondani mert annyira sok az ismeretlen tényező a piacon és a helyzet folyamatosan változik" - mondta Park, akinek a szavaiból egyértelműen arra lehet következtetni, hogy a most véget ért második negyedévben még mindig veszteséges volt a divízió, amely már öt negyedéve nyeli a pénzt.

Nem lehet őszinte a mosolyuk

2011 első három hónapjában az LG részesedése 6,5 százalék volt a mobilpiacon a 2010-es 7,6 után, vagyis a cég folyamatosan teret veszít. Amennyiben 2011-ben sikerül is 24 millió készüléket értékesíteni, a cég részesedése tovább eshet, elemzői becslések szerint idén legalább 450 millió, de akár 500 millió okostelefon eladása valószínű - ez 5 százalék körüli részesedést jelentene az LG számára. A vállalat a gyatra okostelefon-eladási előrejelzése mellett a teljes mobiltelefon-eladási célkitűzését is durván lefelé módosította, 150 millió darabról 114 millióra.

Az LG okostelefon-piaci problémáinak oka látszólag, hogy az innovatív csúcsmodellek (pl. Optimus 2X, Optimus 3D) nem kapnak elég figyelmet az Apple, a Samsung vagy éppen a HTC modelljeinek árnyékában és nem tudják kifejteni azt az imidzs-növelő hatást, amely a feladatuk lenne. Az LG Electronics a Samsungtól eltérően nem tudott kiemelkedni a másodvonalbeli brandek közül az okostelefon-szegmensben, ugyanakkor tömeggyártóként sincsenek olyan vonzó, népszerű modelljei, amelyek eredményesen vehetnék fel a harcot a forgalom derekát adó középkategóriában. A két dél-koreai vállalat közötti különbség főleg ebben a tekintetben szembetűnő: a Samsung sikerrel vált az "új Nokiává", termékeivel lefedi a teljes termékpalettát, a szolgáltatókkal ápolt jó viszonynak köszönhetően pedig mobiljai folyamatosan elérhető áron kaphatók az operátoroknál.

3D - rossz ló

Súlyos hibának tűnik az is, hogy az LG a 3D-s megjelenítésre (és felvételre) fogadott csúcskategóriás készülékeiben, beleértve a táblagépet és az Optimus 3D okostelefont is. Egyelőre ugyanis a technológia nem áll az elfogadottság olyan fokán, hogy arra egy kis gyártó teljes marketinggépezetét érdemes legyen ráállítani. Néhány év múlva elképzelhető a kétkamerás mobilok elterjedése, amikkel az otthoni tévé számára térhatású képek és videók készíthetőek - ma azonban a piac nem érett erre. Feltörekvő gyártóként az LG-nek érdemesebb lett volna máshová koncentrálnia a 3D-s fejlesztésekre fordított erőforrásokat. Tény ugyanakkor, hogy nem az LG az egyetlen, aki komoly téttel fogadott a 3D-s megjelenítésre, a Nintendo hasonló lépése, a 3DS hordozható konzol is kudarcnak számít.

Kommunikáció terén is nagyok a különbségek a két koreai cég között. A Samsung jól ráérzett, hogy a könnyen kommunikálható technológiai újítások helyett a felhasználók számára a márkához kapcsolódó életérzés fontosabb. Ennek megfelelően míg a Samsung reklámjaiban az ember és a különböző felhasználási forgatókönyvek állnak a középpontban, az LG a technológiai újdonságokra helyezi a hangsúlyt és a befogadótól várja el, hogy fordítsa le magának a kétmagos processzor előnyeit - ha tudja. Magyarországon (és feltehetően a világ többi részén is) az LG a technikai képességekre összpontosított mind az Optimus 2X, mint az Optimus 3D esetén, ahelyett, hogy a fejlesztések révén a vásárló számára érzékelhető előnyöket hangsúlyozta volna: "dupla mag, dupla csatorna, dupla memória és három dimenzió" - ezek az Optimus 3D sajtóanyagának kulcsüzenetei.

Az LG Electronics okostelefon-piaci sikertelensége legalább annyira visszavezethető a hibás termékmarketingre mint a fejlesztésre és a végrehajtásra. Az Optimus 2X kétmagos NVIDIA Tegra 2 chipje bármely gyártó számára elérhető, nem különleges, ráadásul egy szűk "geek" rétegen kívül nem képes vásárlókat vonzani. Az Optimus 3D térhatású élményt adó kijelzője pedig jelenleg legalább annyira felesleges mind amennyire érdekes. Technológiai lemaradásról pedig szó sincs, de az LG által gyártott, az iPhone 4-ben elhíresült "Retina Display" is csak egy évvel az Apple után jelent meg saját telefonjaiban, noha ez jelentős marketingerőt jelenthetett volna korábban. A problémákat fokozza, hogy az LG csak idén 20 új okostelelefon-modellt tervez piacra dobni, ami kiválóan jelzi a vállalatnál a fókuszvesztést és a szétforgácsolt marketing-erőfeszítéseket.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.