Szerző: Gálffy Csaba

2011. június 8. 10:45

Nagyobb hangsúlyt kapnak a neten a tartalomszerzők

Tegnaptól felismeri a szerzőt jelző legfontosabb jelölőcímkéket a Google keresőmotorja, és képes a cikkeket tartalomkészítő szerint csoportosan kezelni. A megoldás elsősorban az elismert és befolyásos szerzőknek jöhet jól.

A Google Inside Search blogja szerint a keresőmotor már felismeri és megfelelően kezeli a különböző tartalmak szerzőire utaló HTML-címkézést. Az új algoritmus képes összekötni a tartalmakat és a szerzőket. A keresési találatokban ez az új információ egyelőre nem jelenik meg, a cég még kísérletezik a különböző ajánlási formátumokkal. A legvalószínűbb, hogy a motor a találatok után "rich snippet" formában további cikkeket ajánl majd az adott szerzőtől, de elképzelhető más megoldás is.

A megfelelő jelöléshez szükség van a tartalmi oldal és a szerzői oldal összekötésére, ez utóbbinak egy azonos doménen lévő, a szerzőről szóló aloldalnak kell lennie. Az összekötéshez használható a HTML5 (rel=”author”) vagy XFN (rel=”me”) formátuma, de működik a schema.org mikroadataival is. A rendszer képes a különböző oldalakon publikált tartalom összefésülésére is, ebben az esetben  egy, a publikáción kívüli szerzői oldalra, vagy egyenesen a másik doménen található szerzői aloldalra kell mutatni.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Google lépését hosszas várakozás előzte meg a befolyásos internetes szerzők körében. A különböző tartalomgyárak ugyanis hihetetlen mennyiségű, azonban alacsony minőségű cikkel szórták tele a webet, a Google keresője pedig nem volt képes helyükön kezelni ezeket. Az AOL alá tartozó oldalak például folyamatos hírfigyeléssel dolgoznak, és megpróbálnak minden olyan tartalmat lefedni, amelyre a felhasználó rákereshet. Az ilyen cikkek gyakorlatilag csak az említés szintjén foglalkoznak egy adott hírrel, értelmes tartalmat általában nem szolgáltatnak. A magas szintű keresőoptimalizálás miatt azonban ezek a cikkek teljesen kiszorítják a lassabban készülő, de alaposabb és mélyebb anyagokat.

A Google két lépésben már büntette a tartalomfarmokat, a következő lépés a kiváló szerzők kiemelése lesz, ehhez pedig a szerzők azonosítására van szükség, amelyet a mostantól támogatott jelölés tesz lehetővé. A lépés hatása kettős lehet: egyrészt a gyenge minőségű anyagok lehúzzák majd a szerző értékelését a Google algoritmusában, a kiváló, sokat linkelt, befolyásos cikkek azonban a közepes cikkek értékét is emelhetik.

A jelölés pilotprogramjában a New York Times, a Washington Post, a New Yorker, a CNET és az Entertainment Weekly vett részt, a Google pedig saját oldalain (a Bloggeren és a Youtube-on) saját hatáskörben bevezette a jelölést.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról