:

Szerző: Koi Tamás

2011. április 8. 14:03

Nem tudott élni a lehetőséggel a djuice

Bár a Telenor szerint rendkívül sikeres márka, nyilvánvaló hogy a djuice a tavalyi leválasztást követően nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Távozik a márka arca, és a djuice újra visszakerül az anyacég szárnyai alá.

A fiatalokat célzó djuice márkát újra saját kereskedelmi divíziójába integrálja a Telenor Magyarország. Mindez azt jelenti, hogy az eredeti koncepció, mely szerint a brandnek gyakorlatilag teljes önállóságot kell adni a Telenor égisze alatt, megbukott. A szolgáltató szerint az újraintegrálás célja az értékesítés és a disztribúció erősítése, valamint a jobb ügyfélkiszolgálás és eszköztámogatás biztosítása.

Sokadik újraélesztés

A Pannon által 2003-ban bevezetett djuice eleinte csupán egy-két előre fizető, kártyás díjcsomagot takart. A márkát éppen egy éve, április elején alakította át legutóbb a Telenor (akkor még Pannonként), amivel elsősorban a közösség felé próbált nyitni. Az anyavállalat bábáskodásával végül addigra valamivel több mint négyszázezer fiatalt tudott szerezni magának a djuice, a célcsoportnak tekinthető 15-26 éves korosztály azonban majd háromszor ekkora lélekszámot képvisel - a megújult djuice ebből a potenciális ügyfélbázisból szeretett volna minél több előfizetőt megszerezni.

A legutóbbi koncepcióváltás részeként a Telenor szinte napra pontosan egy éve bejelentette, hogy a djuice kivonul az anyacég boltjaiból és saját, országos üzlethálózatot épít. Szolgáltatásait és az előfizetéseket csak a tavaly április elejétől folyamatosan nyíló djuice-üzletekben lehetett megvásárolni - az elképzelések szerint a hagyományos boltoktól eltérően ezek kávézóként, találkahelyként is működhetnek. A változás másik fontos eleme volt, hogy a djuice brand saját csapatot és ügyfélszolgálati támogatást (utóbbit az anyavállalattól), önálló költségvetést, ezzel lényegében szabad kezet kapott. Az, hogy a djuice ezzel a koncepcióval mégsem teljesít olyan jól, mint eredetileg várták, tavaly novemberben kezdett világossá válni, ekkor a Telenor a nagyobb szaküzleteiben újra megkezdte a djuice termékek (előfizetések és készülékek) forgalmazását, mára pedig már az összes bolt bekapcsolódott az értékesítésbe.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani!

Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

A márka újraindulásakor egy karizmatikus és ambiciózus egykori jogászt, Biró Balázst jelölték ki vezéralaknak, aki több reklámfilmben is feltűnt, mint a fiatalokat megértő és felkarolni vágyó, egyszersmind laza egyéniség. Biró az új djuice tavaly áprilisi indulásakor azt nyilatkozta, hogy a szolgáltatás felhasználó táborát három éven belül meg kell duplázni. Az ügyfélkör azonban nem bővült számottevően, olyannyira, hogy a Telenor piaci részesedése az aktív ügyfélbázist tekintve nemhogy nőtt volna, hanem csökkent is tavaly májustól idén februárig bezárólag. A cég ennyi idő alatt mindössze 27 ezer új aktív előfizetőt tudott szerezni - ebbe ráadásul a djuice ügyfelek mellett az anyacég ügyfelei is beleszámítanak.

A djuice portfóliójában jelenleg több mint ötven készülék szerepel, melyek között helyet kaptak az androidos és a felsőkategóriás okostelefonok is. A márka által kínált tarifacsomagok, szolgáltatások, ahogy a készülékkínálat is, a fiatalok igényeihez igazodnak, az anyacég ezen a jövőben nem kíván változtatni, vagyis egyértelmű, hogy a Telenor nem kívánja megszüntetni a jelentős anyagi befektetéssel felépített, de többször is újraélesztett brandet.

A bukás nem opció

A mostani stratégiai döntés eredményeként távoznia kell Birónak is, azt azonban egyelőre nem tudni, bezárják-e a Nyugati tér mellett található irodát, illetve mi lesz a csapat többi tagjával. Anders Jensen, a Telenor Magyarország januárban távozott korábbi vezérigazgatója korábban a HWSW-nek kifejtette, az új djuice-ra egyfajta tőkebefektetésként tekint, és nem opció, hogy az új struktúra ne működjön.

A korábbi vezérigazgatót váltó magyar származású új vezető, Christopher Laska januárban korainak tartotta, hogy a djuice sikeréről vagy sikertelenségéről beszéljen, az efféle projekteket szerinte évekre visszamenőleg lehet teljes távlatában értékelni. Laska akkor úgy vélte, a djuice mellett ugyanez vonatkozik a Telenor másik márkázott mobilszolgáltatására, a Red Bull Mobile-ra is, mely tavaly nyáron indult, de eddig szintén nem ért el áttörést.

Október 13-án, hétfőn "A modern CI / CD alapjai" címmel ONLINE képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról