Szerző: Koi Tamás

2011. április 08. 14:03:00

Nem tudott élni a lehetőséggel a djuice

Bár a Telenor szerint rendkívül sikeres márka, nyilvánvaló hogy a djuice a tavalyi leválasztást követően nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Távozik a márka arca, és a djuice újra visszakerül az anyacég szárnyai alá.

A fiatalokat célzó djuice márkát újra saját kereskedelmi divíziójába integrálja a Telenor Magyarország. Mindez azt jelenti, hogy az eredeti koncepció, mely szerint a brandnek gyakorlatilag teljes önállóságot kell adni a Telenor égisze alatt, megbukott. A szolgáltató szerint az újraintegrálás célja az értékesítés és a disztribúció erősítése, valamint a jobb ügyfélkiszolgálás és eszköztámogatás biztosítása.

Sokadik újraélesztés

A Pannon által 2003-ban bevezetett djuice eleinte csupán egy-két előre fizető, kártyás díjcsomagot takart. A márkát éppen egy éve, április elején alakította át legutóbb a Telenor (akkor még Pannonként), amivel elsősorban a közösség felé próbált nyitni. Az anyavállalat bábáskodásával végül addigra valamivel több mint négyszázezer fiatalt tudott szerezni magának a djuice, a célcsoportnak tekinthető 15-26 éves korosztály azonban majd háromszor ekkora lélekszámot képvisel - a megújult djuice ebből a potenciális ügyfélbázisból szeretett volna minél több előfizetőt megszerezni.

A legutóbbi koncepcióváltás részeként a Telenor szinte napra pontosan egy éve bejelentette, hogy a djuice kivonul az anyacég boltjaiból és saját, országos üzlethálózatot épít. Szolgáltatásait és az előfizetéseket csak a tavaly április elejétől folyamatosan nyíló djuice-üzletekben lehetett megvásárolni - az elképzelések szerint a hagyományos boltoktól eltérően ezek kávézóként, találkahelyként is működhetnek. A változás másik fontos eleme volt, hogy a djuice brand saját csapatot és ügyfélszolgálati támogatást (utóbbit az anyavállalattól), önálló költségvetést, ezzel lényegében szabad kezet kapott. Az, hogy a djuice ezzel a koncepcióval mégsem teljesít olyan jól, mint eredetileg várták, tavaly novemberben kezdett világossá válni, ekkor a Telenor a nagyobb szaküzleteiben újra megkezdte a djuice termékek (előfizetések és készülékek) forgalmazását, mára pedig már az összes bolt bekapcsolódott az értékesítésbe.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A márka újraindulásakor egy karizmatikus és ambiciózus egykori jogászt, Biró Balázst jelölték ki vezéralaknak, aki több reklámfilmben is feltűnt, mint a fiatalokat megértő és felkarolni vágyó, egyszersmind laza egyéniség. Biró az új djuice tavaly áprilisi indulásakor azt nyilatkozta, hogy a szolgáltatás felhasználó táborát három éven belül meg kell duplázni. Az ügyfélkör azonban nem bővült számottevően, olyannyira, hogy a Telenor piaci részesedése az aktív ügyfélbázist tekintve nemhogy nőtt volna, hanem csökkent is tavaly májustól idén februárig bezárólag. A cég ennyi idő alatt mindössze 27 ezer új aktív előfizetőt tudott szerezni - ebbe ráadásul a djuice ügyfelek mellett az anyacég ügyfelei is beleszámítanak.

A djuice portfóliójában jelenleg több mint ötven készülék szerepel, melyek között helyet kaptak az androidos és a felsőkategóriás okostelefonok is. A márka által kínált tarifacsomagok, szolgáltatások, ahogy a készülékkínálat is, a fiatalok igényeihez igazodnak, az anyacég ezen a jövőben nem kíván változtatni, vagyis egyértelmű, hogy a Telenor nem kívánja megszüntetni a jelentős anyagi befektetéssel felépített, de többször is újraélesztett brandet.

A bukás nem opció

A mostani stratégiai döntés eredményeként távoznia kell Birónak is, azt azonban egyelőre nem tudni, bezárják-e a Nyugati tér mellett található irodát, illetve mi lesz a csapat többi tagjával. Anders Jensen, a Telenor Magyarország januárban távozott korábbi vezérigazgatója korábban a HWSW-nek kifejtette, az új djuice-ra egyfajta tőkebefektetésként tekint, és nem opció, hogy az új struktúra ne működjön.

A korábbi vezérigazgatót váltó magyar származású új vezető, Christopher Laska januárban korainak tartotta, hogy a djuice sikeréről vagy sikertelenségéről beszéljen, az efféle projekteket szerinte évekre visszamenőleg lehet teljes távlatában értékelni. Laska akkor úgy vélte, a djuice mellett ugyanez vonatkozik a Telenor másik márkázott mobilszolgáltatására, a Red Bull Mobile-ra is, mely tavaly nyáron indult, de eddig szintén nem ért el áttörést.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 19:15

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.