Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Okosodnak a Gmail cimkéi

Gálffy Csaba, 2011. március 10. 16:16
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Gmail Labs-ben már elérhető a levelezőrendszer új funkciója, a Smart Labels, amely négy új algoritmus szerint képes szelektálni az e-maileket.

Folytatja az automatizált e-mailek elleni küzdelmét a Gmail, a Priority Inbox után a Smart Labels érkezik a rengeteg körlevél és automatikusan kiküldött levél elleni harc mezejére. A Gmail eddig a különböző szűrők használatát javasolta az email-áradat kezelésére, az automatikusan generált e-mailek kiszűrésére azonban több tucat ilyen beállításra volt szüksége egy átlagos felhasználónak is.

A Smart Labels ezt a problémát oldja meg. Az e-mailek tartalmát, a címzettek számát és a feladót elemezve az algoritmus meg tud különböztetni négyféle alacsony értékű e-mailt, amelyekkel aztán tetszésünk szerint elbánhatunk. Az alapbeállítás szerint a "fórum" és "értesítés" típusú levelek csak címkét kapnak, de ugyanúgy jelennek meg mint azelőtt. A tömegben kiküldött és promóciós levelek azonban nem kerülnek be a bejövő postafiókba, hanem csak az összes levél és a saját címkéjük nézetében lesznek elérhetőek. Ezzel a lépéssel a Google gyakorlatilag a spam kategóriába sorolta ezeket a leveleket, a felhasználó szinte ugyanúgy, egyszerre ürítheti ezeket a nézeteket.

Szűrőevolúció

Az új okos címkék a Gmail eddig is létező szűrőmechanizmusát használják, itt lehet beállítani, hogy a négy kritériumrendszernek megfelelő levelekkel mit kezdjen a rendszer. A fejlődést az jelenti, hogy ezúttal nem csak feladókra vagy szövegben és tárgyban szereplő szavakra szűrhetünk, hanem az algoritmusokat használva mindezt együtt tehetjük meg. A szűrőalgoritmusok ugyanúgy működnek, mint az eddig használt szűrőfeltételek, így a kritériumoknak megfelelő levelekkel nekünk tetsző műveletet végezhetünk - a továbbküldéstől az azonnali törlésig.

Tapasztalaink szerint az új szűrők alapos tesztelésre szorulnak a jövőben, a magyar levelekkel sokszor nem tudott mit kezdeni a Smart Labels - a hírlevelek például az értesítések címkét kapták a "tömeges" (Bulk) helyett, de ide sorolt számos magánlevelet is a Gmail. A "fórumok" (Forums) algoritmusa sokkal jobban működött, a belső levelezőrendszer által generált leveleinket és a levelezőlistás e-maileket jó hatékonysággal találta meg. Hasonlóan jól működött az értesítések (Notifications) és promóciós (Promotions) szűrő is, az előbbi a banki tranzakciókra vagy a közösségi hálózatok által generált üzenetekre, az utóbbi pedig a különböző online boltok által rendszeresen küldött ajánlatokra szűr, szintén meglepően jó hatékonysággal.

"Kezdőknek"

A Gmail Labs funkcióinkubátorában bemutatkozó szolgáltatás várhatóan még sokat fejlődik a rendes bevezetés előtt, a szűrőket még nem használó felhasználók számára azonban már most ajánlott megoldás a bejövő postaláda tisztán tartására és áttekinthetőbbé tételére.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.