Szerző: Gálffy Csaba

2011. március 10. 16:16

Okosodnak a Gmail cimkéi

A Gmail Labs-ben már elérhető a levelezőrendszer új funkciója, a Smart Labels, amely négy új algoritmus szerint képes szelektálni az e-maileket.

Folytatja az automatizált e-mailek elleni küzdelmét a Gmail, a Priority Inbox után a Smart Labels érkezik a rengeteg körlevél és automatikusan kiküldött levél elleni harc mezejére. A Gmail eddig a különböző szűrők használatát javasolta az email-áradat kezelésére, az automatikusan generált e-mailek kiszűrésére azonban több tucat ilyen beállításra volt szüksége egy átlagos felhasználónak is.

A Smart Labels ezt a problémát oldja meg. Az e-mailek tartalmát, a címzettek számát és a feladót elemezve az algoritmus meg tud különböztetni négyféle alacsony értékű e-mailt, amelyekkel aztán tetszésünk szerint elbánhatunk. Az alapbeállítás szerint a "fórum" és "értesítés" típusú levelek csak címkét kapnak, de ugyanúgy jelennek meg mint azelőtt. A tömegben kiküldött és promóciós levelek azonban nem kerülnek be a bejövő postafiókba, hanem csak az összes levél és a saját címkéjük nézetében lesznek elérhetőek. Ezzel a lépéssel a Google gyakorlatilag a spam kategóriába sorolta ezeket a leveleket, a felhasználó szinte ugyanúgy, egyszerre ürítheti ezeket a nézeteket.

Szűrőevolúció

Az új okos címkék a Gmail eddig is létező szűrőmechanizmusát használják, itt lehet beállítani, hogy a négy kritériumrendszernek megfelelő levelekkel mit kezdjen a rendszer. A fejlődést az jelenti, hogy ezúttal nem csak feladókra vagy szövegben és tárgyban szereplő szavakra szűrhetünk, hanem az algoritmusokat használva mindezt együtt tehetjük meg. A szűrőalgoritmusok ugyanúgy működnek, mint az eddig használt szűrőfeltételek, így a kritériumoknak megfelelő levelekkel nekünk tetsző műveletet végezhetünk - a továbbküldéstől az azonnali törlésig.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Tapasztalaink szerint az új szűrők alapos tesztelésre szorulnak a jövőben, a magyar levelekkel sokszor nem tudott mit kezdeni a Smart Labels - a hírlevelek például az értesítések címkét kapták a "tömeges" (Bulk) helyett, de ide sorolt számos magánlevelet is a Gmail. A "fórumok" (Forums) algoritmusa sokkal jobban működött, a belső levelezőrendszer által generált leveleinket és a levelezőlistás e-maileket jó hatékonysággal találta meg. Hasonlóan jól működött az értesítések (Notifications) és promóciós (Promotions) szűrő is, az előbbi a banki tranzakciókra vagy a közösségi hálózatok által generált üzenetekre, az utóbbi pedig a különböző online boltok által rendszeresen küldött ajánlatokra szűr, szintén meglepően jó hatékonysággal.

"Kezdőknek"

A Gmail Labs funkcióinkubátorában bemutatkozó szolgáltatás várhatóan még sokat fejlődik a rendes bevezetés előtt, a szűrőket még nem használó felhasználók számára azonban már most ajánlott megoldás a bejövő postaláda tisztán tartására és áttekinthetőbbé tételére.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

FLIP

3

Kagylómobillal erősít a Honor

2024. június 14. 10:28

A cég útnak indította első flip típusú készülékét, amivel újabb hézagot foltoz be a nagy márkák elleni versenyben.