Szerző: Gálffy Csaba

2011. március 4. 16:49

Új profiloldalt készített a Google

Kirakóst játszik a Google, elemenként kerül helyre a keresőóriás közösségi hálózata. Most a Profiles oldal újult meg, könnyebben szerkeszthető és átláthatóbb lesz a felhasználók saját oldala.

Valamivel hangsúlyosabb lett a felhasználók profilképe, valamint új információkkal bővült a Google-felhasználók profiloldala. A profiles.google.com címen elérhető oldal eddig is összeszedte bekötött aktivitásainkat és személyre szabott nyilvános profiloldalként működött, a frissítéssel azonban mindez már egészen hasonlít egy Facebook-profilhoz.

Google Fal

Míg az előző verzió alapértelmezésben az általunk a Buzzban (Zümmön) megosztott tartalmakra vitt, az új profiloldal a személyes információkat tárja a látogató elé, a zümmös "fal" pedig átköltözött egy másik fülre. Ahogyan eddig is, az oldal bemutatja a városokat, ahol eddig éltünk, iskoláinkat és jelenlegi, valamint korábbi munkahelyeinket. Az adatok publikálása természetesen nem automatikus, mindezt nekünk kell bevinnünk a rendszerbe és expliciten publikussá tenni - az adataikért aggódók ezúttal nyugodtak lehetnek.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Profiles nevéhez méltóan a Google személyes profiloldal szolgáltatása, ahol bemutatkozhatunk az internet széles nyilvánosságának és barátainknak. Az oldalon több fokozatban tilthatjuk le az adatok megjelenítését, belépett barátaink számára és idegenek számára más-más információk jelennek meg. Bár a Google nem rendelkezik elterjedt közösségi hálózattal, a cég fejlesztései a közösségi háló létrehozását célozzák. Ebben az értelemben a Zümm a Google fala, a Profilok pedig a profiloldalnak felel meg - a Gmail és a Google Talk pedig a felhasználók közötti kommunikációt jeleníti meg. Bár a Google oldalain egész másképp folyik a tartalomfogyasztás, mint a Facebook-platformon, a különböző elszigetelt szolgáltatások között szép fokozatosan lebontja a falat a keresőóriás.

Másik közösség

Kérdéses természetesen, hogy hogyan fogadják ezt a felhasználók. Ugyanis amíg a Facebook esetében aktív felhasználói beleegyezéssel és részvétellel működik a megosztás és fogyasztás, a Google szétszórt szolgáltatásai között nem egyértelmű, hogy mikor van kapcsolat és mikor nincs. A Picasa, a Gtalk-Gmail, a Profilok, a Reader és a Zümm együttesen ugyan kiadja a Facebook funkcionalitását, az integrált felület hiánya és az elemek egymáshoz való viszonyának tisztázatlansága jelenleg erősen fékezi a Google erőfeszítéseit.

Az új profiloldalak még nem teljesen élesek, kilépve és újra bejelentkezve már a régi oldalra jutunk vissza. Az új dizájnt várhatóan fokozatosan aktiválja azokat a Google a felhasználók számára, a Google Appson keresztül regisztrált felhasználók számára pedig még később.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról