:

Szerző: Bodnár Ádám

2011. február 28. 12:17

4,5 milliárd dollárt ér a Twitter

Bennfentes források szerint a JP Morgan befektetési bank 450 millió dollárért megszerezné a Twitter közösségi mikroblog-szolgáltató 10 százalékos tulajdonrészét, ezzel 4,5 milliárd dollárra értékelve a céget.

A JP Morgan az év elején egy 1,2 milliárd dolláros alapot hozott létre, amelyből ígéretes, gyorsan növekedő technológiai és médiapiaci vállalkozásokba szállna be, amelyek között a Twitter mellett a játékokat készítő Zyngát és a Skype-ot is említik a jól értesültek. A Financial Times üzleti lapnak név nélkül nyilatkozó belsős források hozzáteszik, hogy a tárgyalások jelenleg is folynak és még nem született konkrét megállapodás.

A Twitter az újkori internetes szolgáltatások egyik legsikeresebbje, felhasználóinak száma meghaladja a 200 milliót világszerte. A 2006-ban létrehozott vállalat azonban a mai napig nem tudott életképes üzleti modellel előrukkolni - egyetlen bevételi forrását az oldalon elhelyezett hirdetések jelentik, amelyekből becslések szerint 2010-ben 45 millió dollárt kasszírozott. Az eMarketer becslései szerint a Twitter idei forgalma 150 millió dollár körül lehet, egy korábban kiszivárgott belsős dokumentum szerint a vállalat 2013-ra már 1,5 milliárd dolláros forgalmat szeretne realizálni és 1 milliárd felhasználót elérni - hogy ezt hogy érné el, arról nincs információ.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A vállalat februárban jelentette be, hogy egy önkiszolgáló hirdetési rendszert tesztel, amely segítségével a felhasználók növelhetik elérésüket a Twitter-felhasználók körében. A Promoted Tweets és a Promoted Accounts eszközök célja egyaránt a követők számának a növelése, ami a vállalati profilok számára kritikusan fontos, s természetes módszerekkel gyors, organikus növekedést elég nehéz elérni.

A reklámokat kulcszavakra, érdeklődési körökre is lehet célozni, ami leginkább azt sugallja, hogy a Twitter a keresőhirdetési piachoz hasonló termékekben és metodikában gondolkodik. A keresőhirdetések azért működnek nagyon jó konverziós arányokkal, mert feltételezhető, hogy amennyiben valaki egy mosógépre keres vagy egy utazási célpontra, akkor mosógépet akar vásárolni vagy el akar utazni valahová. Sokan úgy gondolják, hogy ugyanez a módszertan működik a Twitteren is

A vállalatot a közelmúltban mint a Google, mind a Facebook megkereste felvásárlási ajánlattal, azonban a Twitter kitart a függetlensége mellett. A Twitter becsült piaci értéke az elmúlt évben négyszeresére nőtt, de még február elején is csak 3,7 milliárd dollár volt, vagyis villámgyorsan növekszik.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

7

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.