Szerző: Bodnár Ádám

2011. február 28. 12:17

4,5 milliárd dollárt ér a Twitter

Bennfentes források szerint a JP Morgan befektetési bank 450 millió dollárért megszerezné a Twitter közösségi mikroblog-szolgáltató 10 százalékos tulajdonrészét, ezzel 4,5 milliárd dollárra értékelve a céget.

A JP Morgan az év elején egy 1,2 milliárd dolláros alapot hozott létre, amelyből ígéretes, gyorsan növekedő technológiai és médiapiaci vállalkozásokba szállna be, amelyek között a Twitter mellett a játékokat készítő Zyngát és a Skype-ot is említik a jól értesültek. A Financial Times üzleti lapnak név nélkül nyilatkozó belsős források hozzáteszik, hogy a tárgyalások jelenleg is folynak és még nem született konkrét megállapodás.

A Twitter az újkori internetes szolgáltatások egyik legsikeresebbje, felhasználóinak száma meghaladja a 200 milliót világszerte. A 2006-ban létrehozott vállalat azonban a mai napig nem tudott életképes üzleti modellel előrukkolni - egyetlen bevételi forrását az oldalon elhelyezett hirdetések jelentik, amelyekből becslések szerint 2010-ben 45 millió dollárt kasszírozott. Az eMarketer becslései szerint a Twitter idei forgalma 150 millió dollár körül lehet, egy korábban kiszivárgott belsős dokumentum szerint a vállalat 2013-ra már 1,5 milliárd dolláros forgalmat szeretne realizálni és 1 milliárd felhasználót elérni - hogy ezt hogy érné el, arról nincs információ.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A vállalat februárban jelentette be, hogy egy önkiszolgáló hirdetési rendszert tesztel, amely segítségével a felhasználók növelhetik elérésüket a Twitter-felhasználók körében. A Promoted Tweets és a Promoted Accounts eszközök célja egyaránt a követők számának a növelése, ami a vállalati profilok számára kritikusan fontos, s természetes módszerekkel gyors, organikus növekedést elég nehéz elérni.

A reklámokat kulcszavakra, érdeklődési körökre is lehet célozni, ami leginkább azt sugallja, hogy a Twitter a keresőhirdetési piachoz hasonló termékekben és metodikában gondolkodik. A keresőhirdetések azért működnek nagyon jó konverziós arányokkal, mert feltételezhető, hogy amennyiben valaki egy mosógépre keres vagy egy utazási célpontra, akkor mosógépet akar vásárolni vagy el akar utazni valahová. Sokan úgy gondolják, hogy ugyanez a módszertan működik a Twitteren is

A vállalatot a közelmúltban mint a Google, mind a Facebook megkereste felvásárlási ajánlattal, azonban a Twitter kitart a függetlensége mellett. A Twitter becsült piaci értéke az elmúlt évben négyszeresére nőtt, de még február elején is csak 3,7 milliárd dollár volt, vagyis villámgyorsan növekszik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról