Szerző: Bodnár Ádám

2012. április 23. 11:21

Nyugalom, a Windows RT tabletek is távmenedzselhetők

A Windows on ARM, újkori nevén Windows RT kapcsán már szóba került a távmenedzselhetőség. Mivel ezeket az eszközöket nem lehet tartományba léptetni, a "hagyományos" kliensfelügyeleti megoldások nem működnek, a Windows RT saját felhős menedzsment-infrastruktúrát kap.

HIRDETÉS

A Microsoft egy blogbejegyzésben részletezte, hogyan lehet az ARM processzoros windowsos tableteket vállalati környezetben felügyelni. Az operációs rendszernek része egy menedzsmentkliens, amely egy felhős felügyeleti infrastruktúrához csatlakozik. A vállalat láthatóan óvatosan közelíti az ARM-os tabletekhez és próbálja különválasztani őket a Windows 8-as PC-ktől. Előbbi gépek egyelőre inkább kiegészíteni mint leváltani fogják a desktopokat, notebookokat a vállalatoknál, másképp használják majd őket a dolgozók, így máshogy is kell kezelni azokat az IT-részlegeknek.

A Windows RT-t futtató készülék felhasználójának egy Control Panel appletben meg kell adnia a vállalati email-címét és jelszavát, mintha csak egy Exchange-kiszolgálóhoz csatlakozna, ezt követően megtörténik a hitelesítés és feltelepül egy Self Service Portal alkalmazás. A vállalati felhasználók ennek segítségével érhetik el a cég által számukra elérhetővé tett üzleti alkalmazásokat, ezek használatához azonban az adminok biztonsági előírásokat is életbe léptethetnek a gépen.

A vállalat előírhatja a dolgozói számára, hogy tabletjükön kötelezően használjanak jelszót, annak minimális hosszát, erősségét és csereperiódusát is megadhatják, valamint a sikertelen belépési kísérletek után megtagadhatják a további hozzáférést. A blogbejegyzésből kiderül, hogy a menedzsment-infastruktúra úgy van kialakítva, hogy külső házirend-forrásokat is be lehessen vonni. Az agent emellett figyeli az olyan biztonsági beállításokat mint a háttértár titkosítása, a biztonsági szoftver állapota és az automatikus frissítések bekapcsolása - amennyiben ezek állapota nem megfelelő, a felhasználó nem fér hozzá a vállalati alkalmazásokhoz.

Az önkiszolgáló portálon négyféle alkalmazást lehet elhelyezni: a vállalat saját fejlesztésű, belső használatra szánt szoftvereit, más szoftvergyártótól származó, céges használatra licencelt alkalmazásokat, linkeket webes alkalmazásokra, valamint a Windows Stora-ra mutató hvatkozásokat. Mivel a felhasználónak a hozzáféréshez meg kell adnia email-címét, az adminok az Active Directory alapján be tudják határolni, az egyes felhasználói csoportok milyen alkalmazások letöltésére, használatára jogosultak. Az önkiszolgáló portálról letöltött alkalmazásokat automatikusan frissíti is a kliens.

a címlapról