Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A legnagyobb okostelefon-gyártók között a Samsung

Bodnár Ádám, 2011. január 28. 11:19
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Hengerel a mobilpacon a Samsung, a vállalat teljesítményét azonban lerontotta a memóriapiacon kitört túltermelési válság és az LCD-panelek és lapostévék kíméletlen árvesenye. A cég ezzel együtt remek negyedéven van túl. éves bevétele és profitja egyaránt rekord.

Közzétette a negyedik negyedéves eredményeit a Samsung Electronics. A vállalat mutatóit a DRAM-piac és az LCD-piac gyengélkedése lehúzta, hiába teljesített kiválóan a mobiltelefonok területén. A Samsung 41,87 billió koreai won (37,5 milliárd dollár) bevétel mellett 3,42 billió won (3,07 milliárd dollár) profitot ért el, egy évvel korábban 39,25 billió won mellett 3,02 billió won nyereséget mutatott a mérleg, vagyis éves összehasonlításban a bevétel 6 százalékkal, a profit pedig 12 százalékkal nőtt.

Hengerel a mobilpiacon a Samsung

A negyedik negyedév során a Samsung 81 millió mobiltelefont értékesített, ez éves szinten 17 százalékos növekedésnek felel meg. A teljes mobilpiac a Nokia becslései szerint 12 százalékkal nőtt ebben az időszakban, vagyis a Samsung részesedést tudott szerezni, a HWSW becselései szerint a koreai vállalat készülékei adták az eladások 20,4 százalékát. A Samsung három hónap alatt 11,3 millió okostelefont értékesített, ezzel a negyedik helyre jött fel a gyártó rangsorban a Nokia, az Apple és a RIM mögé, és jó esélye van arra, hogy 2010 első felében felálljon a dobogóra, letaszítva onnan a Blackberryk gyártóját.

A Samsung kinyilvánított célja, hogy 2011-ben több mint duplájára növelje okostelefon-eladásait, miközben a teljes piac "csak" 40 százalékkal fog növekedni. A mobiltelefonos üzletág forgalma 20 százalékkal emelkedett 2009 negyedik negyedévéhez képest, miközben a profit 38 százalékkal ugrott meg, ami egyértelműen a drágább okostelefonok, valamint a Galaxy Tab sikerére vezethető vissza - az egy készülékre jutó átlagos eladási ár 115 dollárról 120-ra nőtt. A Samsung androidos tabletjéből, a Galaxy Tabből 2 millió fogyott már, amivel második legnépszerűbb médiatablet volt a negyedik negyedévben az Apple iPad mögött.

Lehúzta a céget a memória- és LCD-piac válsága

A memória- és LCD-piac gyengesége rányomta a bélyegét a Samsung eredményeire, a vállalat ugyanis a világ legnagyobb memória- és LCD-gyártója. A PC-piac gyengélkedése miatt a vártnál kisebb volt a kereslet a memóriachipek iránt, amely az árak meredek csökkenéséhez vezetett. A DramExchange adatai szerint az irányadó 1 gigabites DDR3 lapkák ára az azonnali piacon egy negyedév alatt 2,5 dollár közeléből 1,5 dollár közelébe esett, ami nagyjából a termelési költség szintje. Hasonló tendenciák figyelhetők meg a NAND flash piacon, a 32 gigabites chipek azonnali ára 7 dollárról 5,5 dollárra zuhant egy negyedév alatt.

A félvezetőkkel foglalkozó üzletág éves összehasonlításban növelni tudta bevételét és profitját, a harmadik negyedévvel összevetve azonban már közel sem ilyen rózsás a helyzet: a memóriagyártásból befolyó bevétel 20 százalékkal csökkent, az üzemi eredmény pedig alig fele a júliustól szeptemberig tartó időszakénak. A vállalat arra számít, hogy 2011 első fele ismét rendkívül nehéz lesz a memóriapiacon a tovább csökkenő árak miatt, a második félévben azonban jelentős javulásra van kilátás.

Hasonlóan teljesített az LCD-gyártó részleg, ahol az eladások növekedése nem tudta ellensúlyozni az árak csökkenését. A Samsung kénytelen volt átmenetileg leállítani egyes gyártósorait, amely egyfelől a gyenge PC-piaci keresletre, másrészt a tévégyártóknál felhalmozott raktárkészletekre vezethető vissza. Az LC-panelek átlagos eladásai árai minden szegmensben csökkentek, leginkább a tévékbe szánt panelek terén volt ez tetten érhető, itt az árcsökkenés 12 százalékos volt. Ugyanakkor a tablet PC-k és okostelefonok megugró eladásai miatt a kisebb méretű LCD-panelek eladásai jól alakultak. A Samsung LCD-gyártó részlegének bevétele éves szinten 1 százalékkal csökkent, miközben a profit gyakorlatilag eltűnt.

Olcsó a tévé

Nemigen lehet büszke a cég a szórakoztatóelektronikai üzletág teljesítményére sem. Nagyot nőttek  tévéeladások, a cég 17 százalékkal több lapostévét értékesített mint egy éve, ráadásul ezeknek már a harmada LED-háttérvilágításos LCD volt. 2011-ben a tévépiac növekedésére és az árak további csökkenésére számít a Samsung Electronics, ennek fényében a drágábban eladható, prémium készülékekre kívánja helyezni a hangsúlyt, például a 3D tévékre és a LED-es  modellekre. Az idén eladott Samsung LCD tévék több mint fele LED háttérvilágítással készül majd.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.