Szerző: Koi Tamás

2011. január 24. 16:02

Végképp bedarálhatja a Telenort a Vodafone

Eddig egy első és két második számú szereplő volt a magyarországi mobilinternet-piacon, ezek az erőviszonyok azonban rövidesen változhatnak: a Telenor egyre jobban lemarad a Vodafone-tól, az androidos promóció sem hozott számottevő mennyiségű új ügyfelet.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) frissen kiadott mobilinternet-gyorsjelentése szerint 2010 végén a mobilhang-piachoz hasonlóan erős növekedéssel zárt a három hazai mobilszolgáltató közül kettő, a T-Mobile és a Vodafone. A Telenor Magyarország eladásaira nem hatottak számottevően sem a piaci trendek, sem a tavaly decemberben elindított, androidos okostelefonokra építő promóció - a cég az utolsó negyedévben gyakorlatilag egy helyben topogott, miközben egyetlen igazi riválisa, a Vodafone vészesen elhúzott mellette.

Az NMHH szokásos havi jelentésében a szolgáltatók aktív, valamint a teljes előfizetői bázisát közli, ezek közül az előbbiek azok az ügyfelek, akik a megelőző három hónapban legalább 1 byte internetforgalmat bonyolítottak a hálózaton. A hatósághoz eljuttatok önkéntes adatszolgáltatás alapján a tavalyi év utolsó hónapjában körülbelül 55 ezer új aktív előfizetőt szereztek a hazai operátorok, az aktív előfizetői bázis ezzel első alkalommal lépte át az egymilliós határt (most nagyjából 1 millió 3 ezer szerződést tartanak nyilván a szolgáltatók).


HWSW-grafika. Forrás: NMHH

Az év utolsó hónapjában a legnagyobb mértékben a piacot toronymagasan vezető T-Mobile tudta növelni aktív ügyfeleinek számát: a cég 30 ezerrel több mobilnet-előfizetőt jelentett decemberben, mint novemberben. A Vodafone mindeközben 17 ezerrel, a Telenor pedig csupán 8,3 ezerrel bővült, a norvég tulajdonú operátor ezzel még jobban lemaradt a piros szolgáltató mögött a versenyben.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Telenor és a Vodafone közt zajló küzdelem a tavalyi évben igazán kiélezetté vált, az aktív előfizetők számát tekintve a két cég 2010 közepéig fej-fej melletti versenyt vívott, augusztusban azonban a Vodafone lehagyta riválisát. A növekedés ütemét jól jellemzi, hogy míg a Telenor ügyfélköre az utolsó negyedévben mindössze 11 ezerrel bővült, addig a Vodafone ugyanennyi idő alatt több mint 34 ezer új aktív ügyfelet tudott szerezni magának.

A Telenor tavaly év végén indította el androidos kampányát, melyet január elején sikeresnek minősített a szolgáltató. A jelek szerint hiába fogyott sok telefon, a vásárlók vagy már rendelkeztek mobilnet-előfizetéssel, vagy nem rendeltek a készülék mellé adatcsomagot. Az egy előfizető által bonyolított átlagos adatforgalom ettől függetlenül továbbra is a Telenornál a legnagyobb: a tavalyi év tizenkettedik hónapjában az egy előfizetőre jutó adatforgalom a Telenor esetében 1,60-ról 1,73 gigabájtra, a Vodafone-nál pedig 1,30-ról 1,33 gigabájtra nőtt, míg a T-Mobile-nál 1,34-ről 1,21 gigabájtra csökkent. Mindez arra utalhat, hogy a telenorosok körében több a modemes felhasználó, vagyis aki a mobilnet-előfizetést számítógépével, nem pedig mobiltelefonjával használja.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról