Szerző: Gálffy Csaba

2011. január 24. 11:37

Titokban Groupon-vetélytársat indít a Google

Offers néven indít közösségi vásárlás szolgáltatást a Google - tudta meg a Mashable. A titkosított dokumentumok szerint a Google egyszerűen le fogja másolni a Groupon közösségi vásárlós ötletét, egészen a legapróbb részletekig.

Mint ismeretes, a Google-nak nagyon megtetszett a közösségi vásárlás ötlete, az üzleti modell legsikeresebb úttörőjét, a Groupon-t meg is akarta venni. A hatmilliárd dolláros felvásárlási ajánlatot azonban a kishal elutasította, helyette inkább kockázati tőke bevonásával finanszírozza magát - középtávon pedig a tőzsdére kívánkozik. Nem csoda, a céget mintegy 15 milliárd dollárra értékelik, messze a Google ajánlata fölött.

Marketing-innováció

A közösségi vásárlás egy új marketing-módszer: a listázott promóciók csak akkor aktiválódnak, ha elegendő vásárló gyűlik össze, így ösztönzi a felhasználókat az igazán jó ajánlatok személyes terjesztésére.

A Google azonban nem akar lemaradni a vadonatúj hirdetési felületről, ezért elindítja saját közösségi vásárlós megoldását - derül ki a Mashable által megszerzett dokumentumokból. A Grouponhoz hasonlóan a Google Offers napi e-mailt küld ki a felhasználónak a környéken elérhető közösségi ajánlatokról, amennyiben elegen jelentkeznek a promócióra, az ajánlat élesedik, minden résztvevő megkapja a beígért kedvezményt. A jelentkezés nem kockázatos, amennyiben nem gyűlik össze elegendő jelentkező, a vásárlásokra nem kerül sor.

A Google Offers alapját a keresőóriás Checkout rendszere jelenti, ezen keresztül fizethetnek majd a vásárlók. A Google az üzleti feltételekben kiköti, hogy a bevétel 80 százalékát fizeti ki azonnal a kereskedőknek, a maradék 20 százalékot pedig 90 nap múlva. A visszatartott összeg garanciaalap lesz, ebből fedezik majd a felhasználói panaszokat és a visszatérítendő vásárlásokat.


Google Offers

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Nem bízzák ugyanakkor az Offers sikerét a véletlenre: a Google aktívan keresi a potenciális üzletfeleket, a kiszivárgott információk szerint szövegírók serege készíti a személyre szabott ajánlatokat. A Google súlyát tekintve nem kétséges, hogy könnyedén komoly szereplővé válhat ezen az új piacon - amennyiben komolyan veszi azt. Bukott szolgáltatás-másolatok sora jelzi ugyanakkor, hogy a Google képes elhanyagolni a beindított szolgáltatások promócióját, így azok sosem nőnek fel a Google ökoszisztémában.

A Google hivatalos álláspontja gyakorlatilag elismeri az Offers létezését: “Tárgyalunk kisvállalkozásokkal egy új, kuponokat és előre fizetett ajánlatokat kínáló szolgáltatás teszteléséről. A kezdeményezés része a Google erőfeszítéseinek, hogy új módokon kösse össze a vállalkozásokat és a vásárlókat. Egyelőre több információt nem áll módunkban megosztani.”

a címlapról