:

Szerző: Dojcsák Dániel

2011. január 17. 15:13

Lelkesek és hűségesek az App Store vásárlói

Az Apple alkalmazás-piacterén, az App Store-ban az eladások alig két hónap múlva megelőzhetik az iTunes zeneeladásait.

Az App Store a zenés párjánál jóval gyorsabban fejlődik, s a jelenlegi tendenciák folytatódásával az indulástól számított 31. hónapban elérheti a 10 milliárdos letöltésszámot. Ugyanehhez a mérföldkőhöz az iTunes-nak több mint kétszer ennyi idő, 67 hónap kellett. Az összehasonlítás elsőre furcsának tűnhet, hiszen egy zeneszám és egy alkalmazás nem ugyanaz a súlycsoport, de mégis van párhuzam a kettő közt: elég arra gondolni, hogy az iTunes-on a legtöbb szám 99 amerikai dollárcentbe kerül, az App Store-ban pedig a nem ingyenes alkalmazások jelentős része szintén 1 dollár körüli áron kel el.

Ömlenek a mobilos programok

Az App Store-ból jelenleg 30 millió alkalmazást töltenek le naponta az iPhone, iPod touch és iPad készülékek tulajdonosai. A közel exponenciális növekedés egyrészt az új készülékeladásokból származik, mivel egyre több eszköz van a piacon, s egyre többen töltenek le, vásárolnak meg programokat okostelefonjukra. A növekedés másik hajtómotorja viszont az, hogy a régi felhasználók is egyre több alkalmazást töltenek le, s a lelkesedés hónapokkal később sem csökken, újabb és újabb programok landolnak a mobil memóriájában, lecserélve vagy kiegészítve a régieket.

Az iPod touch esetében egy átlagos felhasználó több mint 60 alkalmazással rendelkezik, ami éppen ötször annyi, mint az App Store megnyitása utáni időszakban, 2008 júliusában. A burjánzás magyarázata szakértők szerint, hogy a zenével ellentétben az alkalmazásokra jellemző a hálózatos hatás. Amikor egy programot elkezd használni valaki, akkor egyben reklámtáblájává is válik, megmutatja ismerőseinek, ajánlja azt és bátorítja őket, hogy töltsék le maguk is. A zene esetében ez nem ennyire jellemző, még akkor sem, ha az ismeretségi körben téma a zene, illetve maguk az előadók.

Azon túl, hogy az alkalmazások lassan nagyobb üzletet jelentenek az Apple-nek, mint a zene, egy további előny is származik belőlük. Mégpedig az, hogy a felhasználók elkezdenek ragaszkodni a megszokott programjaikhoz, s sokkal nehezebben váltanak át más okostelefon-platformra, például Androidra. Számos megoldás ugyan létezik hasonló vagy teljesen azonos formában, de a legtöbb felhasználó nem szívesen vásárolná meg például a navigációs szoftvert vagy a játékokat újra még akkor sem, ha azonos minőségben és kivitelben megtalálhatóak lennének egy másik operációs rendszeren.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A Google Android esetében is látszik már, hogy kialakulóban vannak az erős, csak erre a platformra elérhető alkalmazások, de még messze az olyan minőségi felhozatal, ami oda tudná kötnie a felhasználókat - jelenleg maga a platform vonzza a tömegket. A Google nem is ad ki pontos számokat arról, hogy összesen mennyi letöltés történik az Android Marketből, ráadásul a platformon külső forrásból is lehet letölteni vagy vásárolni alkalmazásokat, így a teljes kép még nehezebben állítható össze.

Hűségszerződés

A többi platform pedig azért nem rendelkezik ilyen kötéssel, mert vagy az alkalmazások száma, vagy minősége vagy maga a platform nem éri el azt a kritikus szintet, ahonnan már lehet ilyenről beszélni. A becslések szerint az Apple alkalmazás-piactere háromszor erősebb az Android Marketnél, s legalább tízszer bármelyik másik platforménál. Sőt, a jóslatok szerint az alkalmazások miatt kialakult függés erősebb lesz, mint az asztali platformokon.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 24. 21:40

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.