Szerző: Dojcsák Dániel

2011. január 13. 15:17

Az utolsókat rúgja a MySpace

A MySpace tegnap megerősítette, hogy anyacége, a News Corporation keresi a módját, hogy megszabaduljon a végelgyengüléshez közelítő közösségi webes tulajdonától.

Végelgyengülés

A MySpace hanyatlása már nem újdonság, évek óta mindenki látja, hogy a közösségi szolgáltató már csak kapálózik. Még arra sem futotta az elmúlt 2-3 évben erejéből, hogy megfékezze a zuhanást . Próbálkoztak különböző tematikus irányokba mozdulni, de minden kísérletük kudarcot vallott. A valaha tinikkel, sztárokkal és zenészekkel benépesített hálózat ma már nemhogy nem számít divatosnak, de kifejezetten ciki.

Ehhez nyilván van köze annak is, hogy a felhasználók által egyedivé tehető profiloldalak a legtöbbször igénytelenek és ízléstelen voltak, ezen még a beágyazható zenelejátszó sem segített érdemben. A MySpace funkciói ma már tucatnyi helyen valósultak meg jobb minőségben, kellemes kivitelben. A közösséget a Facebook vitte el, míg a zenészek ma már inkább a Soundcloud szolgáltatásában vagy a YouTube-on találnak otthont. A MySpace dolgozóinak egy része is új helyet kereshet, tegnapelőtt a vállalat alkalmazottainak közel felét tette lapátra.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mike Jones, a MySpace vezérigazgatója tegnap megerősítette, amit szakértők már régóta rebesgetnek: a News Corp eladná a mára cikivé vált és rosszul teljesítő, odlalt. “A News Corp megvizsgálja a MySpace lehetőségeit, beleértve az eladást, összeolvadást egy másik céggel, illetve a piaci kivezetést is" - áll a nyilatkozatban. A folyamat elkezdődött, s amennyiben nem lesz vállalható perspektíva, nem kell senkinek a szolgáltató, akkor valószínűleg gyorsan lebillentik a főkapcsolót a pénznyelő szolgáltatásnál.

Nincs pénz, nincs foci

Érdekes módon a MySpace múlt hónapban még megújította a hirdetési szerződését a Google-lel, de az ügylethez közeli források szerint a megállapodás a Google előnyére változott. A korábbi megállapodás évi 900 millió dollár hirdetési bevételt garantált a MySpace-nek, míg az új verzióban nincsenek biztosítékok. Mivel a forgalom erősen csökken, s az új megállapodás értelmében csak a teljesítmény számít, ezért a bevételek drasztikusan csökkennek majd, s akár lesz új dizájn, akár nem, gyakorlatilag kihúzták a dugót a kádból. A kérdés, hogy mennyi idő alatt folyik le a víz.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról