Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Az utolsókat rúgja a MySpace

Dojcsák Dániel, 2011. január 13. 15:17
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A MySpace tegnap megerősítette, hogy anyacége, a News Corporation keresi a módját, hogy megszabaduljon a végelgyengüléshez közelítő közösségi webes tulajdonától.

Végelgyengülés

A MySpace hanyatlása már nem újdonság, évek óta mindenki látja, hogy a közösségi szolgáltató már csak kapálózik. Még arra sem futotta az elmúlt 2-3 évben erejéből, hogy megfékezze a zuhanást . Próbálkoztak különböző tematikus irányokba mozdulni, de minden kísérletük kudarcot vallott. A valaha tinikkel, sztárokkal és zenészekkel benépesített hálózat ma már nemhogy nem számít divatosnak, de kifejezetten ciki.

Ehhez nyilván van köze annak is, hogy a felhasználók által egyedivé tehető profiloldalak a legtöbbször igénytelenek és ízléstelen voltak, ezen még a beágyazható zenelejátszó sem segített érdemben. A MySpace funkciói ma már tucatnyi helyen valósultak meg jobb minőségben, kellemes kivitelben. A közösséget a Facebook vitte el, míg a zenészek ma már inkább a Soundcloud szolgáltatásában vagy a YouTube-on találnak otthont. A MySpace dolgozóinak egy része is új helyet kereshet, tegnapelőtt a vállalat alkalmazottainak közel felét tette lapátra.

Mike Jones, a MySpace vezérigazgatója tegnap megerősítette, amit szakértők már régóta rebesgetnek: a News Corp eladná a mára cikivé vált és rosszul teljesítő, odlalt. “A News Corp megvizsgálja a MySpace lehetőségeit, beleértve az eladást, összeolvadást egy másik céggel, illetve a piaci kivezetést is" - áll a nyilatkozatban. A folyamat elkezdődött, s amennyiben nem lesz vállalható perspektíva, nem kell senkinek a szolgáltató, akkor valószínűleg gyorsan lebillentik a főkapcsolót a pénznyelő szolgáltatásnál.

Nincs pénz, nincs foci

Érdekes módon a MySpace múlt hónapban még megújította a hirdetési szerződését a Google-lel, de az ügylethez közeli források szerint a megállapodás a Google előnyére változott. A korábbi megállapodás évi 900 millió dollár hirdetési bevételt garantált a MySpace-nek, míg az új verzióban nincsenek biztosítékok. Mivel a forgalom erősen csökken, s az új megállapodás értelmében csak a teljesítmény számít, ezért a bevételek drasztikusan csökkennek majd, s akár lesz új dizájn, akár nem, gyakorlatilag kihúzták a dugót a kádból. A kérdés, hogy mennyi idő alatt folyik le a víz.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.