Szerző: Koi Tamás

2011. január 07. 11:27:00

Megnégyszerezné okostelefonjainak eladását az LG

Riválisainak nyakára mászna idén a a mobiltelefonok piacán az LG, elsősorban újabb, csúcskategóriás készülékek piacra dobásával. A cég tavaly rekordveszteséget volt kénytelen elkönyvelni, de mindez hamar a múlté lesz, állítja a cég egyik vezetője.

A világ harmadik legnagyobb mobiltelefon-gyártójának számító dél-koreai LG ambiciózus tervekkel vágott neki az idei esztendőnek: a cég 2011-ben több mint négyszer annyi okostelefont kíván eladni mint tavaly. A vállalat 2011-ben elsősorban a prémiumkategóriás termékek fejlesztésére és értékesítésére helyezné a hangsúlyt, így többek közt a koreaiak ígérik az első olyan androidos okostelefont, mely kétmagos processzort tartalmaz.

Az LG mobilrészlegének marketingért felelős alelnöke egy a Reutersnek adott interjújában elmondta, nem lesz könnyű feladat a jellemzően olcsóbb telefonokból álló termékvonalat átszervezni, ráadásul mindez jelentős marketingköltségeket emészthet fel, ettől függetlenül az új termékeivel, így például a sikeresnek mondható Optimus One-nal jó irányba indult el tavaly a cég.


LG Optimus Black

Utóbbi az LG mindeddig legjobban fogyó androidos okostelefonja - világszerte hárommilliót adtak el belőle az októberi megjelenése óta. Tekintve, hogy a gyártó tavaly összesen hétmillió okostelefonon adott túl, az értékesítések csaknem felét egyedül ez a típus adta - mondta el Csang-min Ma az interjúban. A vállalatnál láthatóan bíznak a kétmagos processzorral ellátott Optimus 2X és a CES-en bejelentett Optimus Black sikerében: az LG idén harmincmillió okostelefon eladásával számol.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A korai gyártó telefoneladásainak jelenleg mindössze 10 százalékát teszik ki az okostelefonok, ennek köszönhetően az LG tavaly eladási darabszám alapján a harmadik legnagyobb gyártó volt a sorban, bevételarányosan csak az ötödik helyet szerezte meg. A cég csak késve reagált a piac változásaira, 2010-ben egyik  negyedéve pocsékabbra sikerült mint a másik, olyannyira, hogy a vállalat csoportszintű nyereségét gyakorlatilag teljesen elszívták a mobilokon elszenvedett veszteségek.

Az IDC előrejelzései szerint a globális mobilpiac idén a 2010-es bővülési ütemnél lassabban, mindössze 6,4 százalékkal nő majd, az elemzőcég arra számít, hogy a gyártók év végéig összesen 1,4 milliárd mobiltelefont adnak majd el. Ebből nagyjából 380 millió lesz okostelefon - ez 31,5 százalékos növekedés a tavalyi számokhoz képest.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 01:51

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.