Szerző: Koi Tamás

2010. december 3. 15:20

Megjött a magyarok online vásárlási kedve

Idén is a tavalyi slágerek maradnak népszerűek az elektronikai termékek online értékesítési csatornáin, de az már most látszik, hogy 2010-ben több pénzt költenek a magyarok a karácsonyi bevásárlásra - derül ki az egyik legnagyobb online kereskedőnek számító Extreme Digital beszámolójából.

Az Extreme Digital tapasztalata szerint az elektronikus kereskedelem egyre meghatározóbbá válik itthon is, a korábbi évekhez képest a bizalom erőteljes erősödése tapasztalható mind a vásárlók, mind a gyártók részéről. Mindez azt eredményezi, hogy a vásárlók drágább termékekre is szívesebben költenek az interneten, emellett egyre többen vásárolnak kiegészítőket új vagy meglévő háztartási, szórakoztatóelektronikai berendezésükhöz. A cég szerint a számítógép és a televízió mellett idén új szereplő lehet a meghatározó termékkörök palettáján az okostelefon és a tablet.

A cég tapasztalatai szerint a vásárlások a korábbi évekhez képest már jóval korábban, november közepén elkezdődtek, és a vásárlói kedv is nagyobb a tavalyinál, az adventi időszak első napjaiban a vásárlók száma 25 százalékkal meghaladta a 2009-es hasonló időszakot. A vásárlási szokások alapján továbbra is jellemző trend, hogy hazánkba általában lassabban szivárognak be a technológiai újdonságok.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Jó példa erre a gyártók által az idei karácsonyi szezon egyik slágerének remélt 3D-s tévé, melyre itthon még alig van érdeklődés, az Extreme Digital szerint leginkább a készülékek magas fogyasztói ára miatt. Az Amerikában és Angliában oly népszerű e-könyvolvasók sem keresettek itthon, melyet a magyar nyelvű tartalmak hiánya magyarázhat. Van olyan itthon népszerű ajándék is, ami külföldön már egyáltalán nem divatos, vagy kikopott, ezek közé tartozik például a digitális képkeretek, vagy a különböző háztartási kisgépek.

A karácsonyi szezon élénkülése mellett az idei évben láthatóan többet költöttek online a vásárlók, mely részben a válság múló hatására, részben a kényelmes vásárlási forma egyre népszerűbbé válására vezethető vissza. Az Extreme Digital idei éves prognosztizált forgalma meghaladja a 13 milliárd forintot - ez 20 százalékkal több, mint a tavalyi forgalom. A cég retail bolthálózatában ennél kisebb növekedést várnak, a budapesti szaküzletek gyakorlatilag stagnáltak idén, a vidéki boltok pedig szerény növekedést értek el - mondta el lapunknak Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

a címlapról