Bezárja internetes fórumát a T-Home
Bezárja T-Home ügyfeleknek fenntartott internetes fórumát a Magyar Telekom, a döntés ellen több tucatnyi fórumozó tiltakozik, akik egy petíciót is indítottak. A szolgáltató vélhetően inkább a közösségi hálózatokat használná az ügyfelekkel való online kommunikációra.
"Sok kellemes percet töltöttünk együtt és sok felvetést, véleményt, kérést meg is fogadtunk, amelyeket beépítettünk a T-Home márka működésébe és szolgáltatásaiba. Ezáltal valósult meg sok nagyobb és apróbb kérés, fejlesztés és lehetőség, amikre esetleg mi nem is gondoltunk, de a Ti felvetéseteket megfogadva cselekedhettünk, gondoljunk csak a műholdas tévé szolgáltatásunk sikerére amelyben véleményetek is közreműködött, az új tévécsatornákra, és hogy HD-ban nézhettük a futball világbajnokságot. Mi úgy gondoljuk, hogy a Beszélgessünk fórum nagy sikereket ért el, nagymértékben köszönhetően Nektek, a Fórumozóknak, ez nagyon szépen köszönjük. De most búcsúzni szeretnénk, legalábbis ebben a formában, itt a Fórumon Tőletek" - ezekkel a szavakkal int búcsút felhasználóinak a T-Home Beszélgessünk! fórum, valamivel több mint másfél évvel azután, hogy létrejött.
A T-Home fóruma - melynek jelenleg 2214 regisztrált felhasználója van - 2010. december 5-én zárja be kapuit, a rendszer innentől csak olvasható, archív módban működik majd tovább. A cég nem szolgált egyértelmű indokkal azzal kapcsolatban, miért van szükség a nagyjából másfél évvel ezelőtt, jelentős erőforrásokkal létrehozott, illetve a T-Home weboldalába szervesen integrált fórum bezárására, a szolgáltató ugyanakkor igyekszik biztosítani a regisztrált tagokat arról, hogy a jövőben is számít véleményükre, aktivitásukra más felületeken.
A Beszélgessünk! fórum tavaly áprilisban jött létre a 2002-ben, az axelerós időben létrehozott POLIfórum utódjaként. A jelenlegi fórum törzsközönsége javarészt a régi fórum látogatóiból és aktív felhasználóiból tevődött össze. Az online felület különlegessége volt, hogy a témakörökben időről-időre megjelentek a Magyar Telekom alkalmazottai és szakértői is, akik a fórumozók segítségére siettek olyan kérdések megoldásában, melyeket más ügyfélszolgálati csatornákon nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
Rust? Kubernetes? FinOps? Melyiket válasszam? Egy jó karrierdöntéshez sok apróság szükséges. Egy alapos hazai technológiai körkép azoban még hiányzott. Végre van ilyen, és a 21. kraftie adásban kidumáltuk.
Az új fórum atyja a T-Home ügyfél-érdekképviselő menedzsere, a NETÉRT Egyesület egykori elnöke, Németh Attila volt - lapunk úgy tudja, hogy a fórum bezárásával együtt a Magyar Telekom úgy döntött, hogy nem tart igényt a továbbiakban az érdekképviselő munkájára. Ezt az értesülést sem a Magyar Telekom, sem Németh nem erősítette meg, de nem is cáfolta.
A fórum bezárását több regisztrált felhasználó is értetlenül, megdöbbenéssel fogadta. Lapunkhoz a tegnapi bejelentést követően több kétségbeesett megkeresés is érkezett e-mailben, felhasználók egy csoportja pedig egy online petíciót is indított, melyben Christopher Mattheisen elnök-vezérigazgatótól kérik a fórum bezárásáról szóló döntés felülvizsgálatát. A petíciónak jelenleg 59 aláírója van.
A Magyar Telekom a fórum bezárásával vélhetően az online közösségi felületek (így elsősorban a Facebook) használatára próbálja ösztökélni ügyfeleit. A T-Home Facebook-oldalát jelenleg 749-en, azaz nagyjából harmad annyian kedvelik, mint ahány regisztrált fórumozója van a Beszélgessünk! fórumnak. A T-Home-nak jelenleg nincs aktív Twitter-csatornája, a Magyar Telekom láthatóan elsősorban a T-Mobile márkát futtatta a Facebookon és a Twitteren (a T-Mobile-t kedvelők száma éppen a napokban lépte át a harmincezret a legnagyobb közösségi oldalon).