Elsőszámú Android-gyártóvá akar válni a Sony Ericsson
Ismét nyereséges működésről számolt be a Sony Ericsson, az elemzők ugyanakkor csalódottságukat fejezték ki az eladott mobilok számával kapcsolatban. A japán-svéd vegyesvállalat a Motorolához hasonlóan jobb híján szintén az Androidba kapaszkodva vészeli át a nehéz időket.
Sorban harmadik negyedéve nyereséges a Sony Ericsson, szemben a tavalyi súlyos veszteségekkel - igaz, a 49 millió eurós nyereség sovány profitot jelent az 1,6 milliárdos forgalomhoz viszonyítva. A vállalat bevételeinek immár felét adták az Android operációs rendszerrel kínált okostelefonok, közölte a bejelentéskor a cég elnök-vezérigazgatója, Bert Nordberg. A vállalat Xperia sorozata sikerének köszönhetően a vállalat átlagos készülékátadási ára a tavalyi 114 euróról 154 euróra emelkedett.
A negyedév során a cég mindössze 10,4 millió mobilt értékesített, ami kevesebb még a tipikusan álmos előző negyedévesnél is, valamint negyedével kevesebb a tavalyinál. Mindez némileg váratlanul érte az elemzőket, így a cég forgalma is jelentősen elmaradt a tőzsde által remélttől. Ezzel együtt is ugyanakkor a cég sikeresnek ítéli meg stratégiáját, amellyel lényegében a Motorola nyomdokaiban halad, amely univerzális szereplőből szintén androidos okostelefon-gyártóvá szűkítette fókuszát, a túlélés érdekében.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Ha már az Androidra tette fel az egész házat, a Sony Ericsson eltökélt, hogy a területen sikeres legyen. Nordberg nem kevesebbet tűzött ki maga elé, minthogy vezesse a mezőnyt. "Az ambíciónk az, hogy globálisan az első számú mobilgyártókká váljunk az Android platformon" - deklarálta a vezető.
Ehhez a cégnek előbb a Motorolával, majd a HTC-vel kell megküzdenie, de ha túl is jutna ezeken az akadályokon, akkor a Samsung Electronics gépezetével találja majd szembe magát, amely egy negyedév alatt 5 millió darabot adott el egyetlen Android modellből, a Galaxy S csúcskategóriás készülékből. Elemzők szerint a cégnek igen nehéz lesz felvenni a versenyt ezekkel a cégekkel, mivel azok sokkal feszítettebb termékciklusokkal dolgoznak, és jóval több terméket képesek bemutatni rövid időn belül.