Szerző: Dojcsák Dániel

2010. October 14. 08:44:00

Egymilliárd felhasználója lesz a Twitternek

A Twitter jelenleg a világ harmadik legnagyobb közösségi hálózata, s jelenleg a becslések szerint 165 millió regisztrált felhasználója van. Ahhoz, hogy az Evan Williams alapító által mondott 1 milliárdos taglétszámot elérjék, ahhoz még további 835 millió csatlakozóra lenne szükség.

Evan Williams, a Twitter egyik alapítója, aki nemrégiben mondott le a vezérigazgatói posztról, hétfőn egy interjúban azt állította, hogy a szolgáltatás el fogja érni az egy milliárd felhasználós álomhatárt. Azt viszont Williams nem merte megbecsülni, hogy ez mikor fog megtörténni, illetve azt sem, hogy a Facebook és a MySpace ekkorra milyen számokat tud majd felmutatni. Ugyanez a becslés idén júliusban már Mark Zuckerberg szájából is elhangzott, értelemszerűen a Facebookra vonatkoztatva. Zuckerberg akkor az 500 milliomodik felhasználó regisztrálását ünnepelve mondta azt, hogy a következő mérföldkő a milliárd. Ehhez a célhoz pedig ha nem is túl sebes léptekben, de közelít a szolgáltatás, ugyanis kicsit több mint két hónap alatt majdnem 30 millió új felhasználó jelent meg.

Távolugrás

A Twitter ennél is távolabb áll a nagy eredménytől, ugyanis a Google Adplanner statisztikái szerint 98 millió aktív felhasználót tud magáénak, s ezt a nagyságrendet nem várható, hogy egyhamar elhagyja. Az előző negyedévben alig 2,08 százalékkal növekedett a létszám, ami azt jelenti, hogy havonta 700 ezer ember dönt úgy, hogy csatlakozik a 140 karakterben csevegők táborához. A Facebook esetében a boom idején ez a szám naponta megvolt.

A Twitter állítása szerint viszont 165 millió regisztrált felhasználó van, ami valószínűleg igaz lehet, hiszen minden statisztika azt mutatja, hogy jelentős a lemorzsolódás, s nagyon sokan vannak, akik csak olvasni járnak be, illetve azoké, akik pár üzenet után, a kipróbálást követően sosem használták többé fiókjukat. A legszebb szám a Twitter.com havi látogatóinak száma, ami 190 millió egyedi látogatót mér, a különbséget a keresőkből érkező nem regisztrált felhasználók, illetve a több számítógépről is bejelentkező felhasználók adják.

Szerintük jól állnak

Evan Williams viszont egy kicsit másképp látja a statisztikákat, az új regisztrálókkal kapcsolatban azt állítja, hogy "hetente több ember csatlakozik, mint amennyien Nebraska államot lakják". Ez pedig 1,8 millió embert jelentene minimum, ami összevetve az Alexa.com grafikonjával, szintén igaznak tűnhet egy kis ferdítéssel. A globális látogatottsági auditmérést készítő weboldal szerint egy év alatt a Twitter.com látogatottsága megduplázódott, s ma már az Egyesült Államokban a hetedik legnépszerűbb oldal, így valóban növekedhet heti akár kétmillióval is a közönség. Ez viszont nem realizálódik az aktív felhasználók számában, s a hirdetők szempontjából épp ezért a Google AdPlanner számai relevánsabbak.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

Ahogyan káosz van a felhasználói szám meghatározásában, ugyanúgy nem tud egyről a kettőre jutni a Twitter a hirdetésekkel kapcsolatban sem. Az már lefutott kör, hogy a felhasználók nem fognak fizetni a szolgáltatásért, s a legtöbb embernek nincs szüksége extra megoldásokra, amit a Twitter kínálna neki, főleg úgy, hogy a szabadon elérhető API-n keresztül a külső fejlesztők már szinte mindent megoldottak, amire igény volt, sőt azt is, amire nem.

Próbálkozott a celebek köré építeni egy ökoszisztémát, de ez sem működik jól, most viszont egy újabb nekifutással ismét a "promoted tweets", azaz a reklámüzenet felé mozdul el a cég. A Coca-Cola és a Virgin az Egyesült Államokban már bétateszteli az új hirdetési megoldást, s ami jó hír számukra, hogy mostanra már valóban van egy kritikus tömeg, akiket meg lehet szólítani. Az USA-ban már a hétköznapi élet része a Twitter, s még a tévésorozatokban is felbukkan, mint teljesen kézenfekvő felület a kommunikációra. Amennyiben viszont ez s kísérlet is kudarcba fullad, akkor egyre kellemetlenebb helyzetbe kerül a szolgáltató, ugyanis bevétel nélkül az egyébként tényleg egyre nagyobbra hízó felhasználói tömeg kiszolgálásának finanszírozása is egyre nehezebb feladat lesz.

a címlapról