Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Tulajdonosaik imádják az iPhone-t és az Androidot is

Dojcsák Dániel, 2010. szeptember 28. 11:09
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Sorozatban negyedszer az Apple iPhone lett a J.D Power and Associates által készített amerikai fogyasztói elégedettségmérés első helyezettje az okostelefonok versenyében. Az Android nem sokkal maradt le, a butatelefonok versenyében pedig az LG, Sanyo, Samsung a sorrend.

Az 1000 pontos skálán az iPhone 800-at szerzett, s leginkább a könnyű kezelhetőséggel, az operációs rendszer logikájával, a funkciókkal és a fizikai kialakítással nyűgözte le a válaszadókat. Az Apple fölénye azonban már távolról sem olyan egyértelmű mint a korábbi években, ugyanis a Motorola és a HTC szorosan a nyomában van az Apple-nek. A Motorola 791 pontja nem meglepetés a Droid sorozat sikerét látva, illetve a HTC androidos mobiljai is jók voltak egy 781 pontos eredményre. A nem okostelefonok versenyében a legjobb eredményt az LG érte el (731), amit leginkább annak köszönhet, hogy a modelljei kiegyensúlyozottan teljesítettek a dizájn, használhatóság, operációs rendszer és a funkciók területén, míg a lista alsóbb helyeire szorult versenyzők általában hektikusabbak voltak. A második ebben a versenyben a Sanyo (712), míg a harmadik a Samsung (709) lett.

A kutatás során fény derült arra is, hogy a fogyasztók átlagosan 17 százalékkal hosszabb ideig tartják meg mobiljukat mint egy évvel ezelőtt. Ez jelentheti azt is, hogy a mostani mobilok strapabíróbbak, mint elődjeik, illetve azt is, hogy az okostelefonok eljövetele miatt már nem kell mobilt cserélni akkor, ha egy eddig nem használt funkcióra igény támad, egyszerűen telepíteni kell a kívánt alkalmazást. Emellett egy gyakori magyarázat az is, hogy az Egyesült Államokban sokan halasztották el a mobil cseréjét a gazdasági válság hatásai miatt. Ehhez képest a havi számla összege a három évvel ezelőtti 69 dollárról 78-ra növekedett, tehát többet költenek az amerikaiak is telekommunikációra. A különbség többnyire az elmúlt években szinte kötelező elemmé vált adatcsomag árából adódik, a beszélgetési szokások nem változtak érdemben.

Az okostelefonok piacával kapcsolatban fontos információ lehet az is, hogy a felhasználók melyik operációs rendszert díjazták leginkább. Látva ezeket az eredményeket, következtetni lehet, hogy a valóságban melyik filozófia működik leginkább, hiszen az iPhone, Android, Symbian, Windows Mobile és a BlackBerry OS mind teljesen különböző módon közelíti meg a mobilitást, akkor is, ha az alapfunkcióik azonosak. A legmenőbb operációs rendszer a megkérdezett amerikaiak szerint az Android volt, illetve természetesen az Apple iOS. Meglepetésre pedig a Palm WebOS is elöl végzett a felmérésben, ami a Palmot megvásárló HP-nek jó hír lehet, még akkor is, ha valójában nagyon kevesen is vannak, akik használják jelenleg a webOS-t.

Az okostelefonos platformok esetében a felhasználói élményt ma már leginkább a mobil alkalmazások és a mobilwebes funkciók határozzák meg, nem véletlen, hogy minden gyártó prioritáson kezeli az alkalmazás-piacterek kérdését. A megkérdezett felhasználók 67 százaléka töltött már le különálló játékokat, 44 százalék valamilyen utazással kapcsolatos szoftvert, mint például térkép, navigáció vagy időjárás alkalmazás. Ennél valamivel kevesebben, 41 százaléknyian próbáltak egyéb hasznos eszközöket, kiegészítőket, 36 százalék pedig üzleti-vállalati programokat is telepített már. "Ezek a számok mutatják, hogy az okostelefon-tulajdonosok egyre inkább integrálják eszközeiket mind a magán, mint az üzleti életükbe" - szummázza a lényeget a kutatás.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.