Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Vakításból vásárolják az okostelefonokat a hazai cégek

Bodnár Ádám, 2010. július 13. 15:28
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Lesújtó képet fest a hazai vállalatok mobilos kultúrájáról a BellResearch kutatása. Egyre több okostelefon bukkan fel a cégeknél, de a képességeiket nem használják ki a dolgozók, inkább csak státusszimbólum szerepét töltik be.

Noha itthon is folyamatosan nő az okostelefonok piaca, a felhasználók döntő többsége korántsem aknázza ki a készülékek tudását, elsősorban a hívások bonyolítására, illetve az SMS-ek küldésére és fogadására használják ezeket a telefonokat a vállalati szektorban is – derült ki a BellResearch legfrissebb, magyar vállalatvezetők és IT-szakértők körében végzett kutatásából, amelyet a KFKI Akadémia legutóbbi rendezvényén mutattak be.

A BellResearch felmérése szerint a hazai vállalatok döntéshozói adott összeghatár vagy a készülékek funkcionalitása alapján választanak okostelefont kollégáik számára. Utóbbi esetében a választékot szűkítheti a technológiai kötöttség (például, ha a vállalaton belül már vannak Blackberry-k, akkor az új készülékek sem lehetnek iPhone-ok, vagy Android-alapú rendszerek). Miután az okostelefon-alkalmazások döntően kihasználatlanok a vállalti kultúrákban, a készülékkel kapcsolatos elvárások inkább a formatervre korlátozódnak és kevésbé a szolgáltatásokra. A presztízst sugárzó külsőt, illetve a jól látható, nagy kijelzőt emiatt is ítélték fontosnak a megkérdezettek.

Sugár Mihály, a BellResearch munkatársa szerint a céges készülékként használt okostelefonjaikon a munkatársak leginkább csak hívásokat bonyolítanak illetve SMS-eket fogadnak és küldenek, egyedül az e-mailezés és a naptár használata terén látható még némi előrelépés. Az egyéb okostelefonos alkalmazásokat viszont szinte figyelmen kívül hagyják a készülékek tulajdonosai.

Ennek a legfőbb magyarázata az lehet, hogy a vállaltvezetők még nem látják az okostelefonok helyét a cég infokommunikációs rendszerében, ezért a legtöbb helyen az üzletfejlesztést, illetve az IT-struktúrafejlesztést szolgáló stratégiában sem kapott szerepet az okostelefon. Az okok egyrészt az adatbiztonsági aggodalmakra vezethetőek vissza, másrészt a szoftverfrissítési nehézségekkel, a mobilok korlátozott IT-támogatásával függnek össze Sugár szerint.

Összefoglalásként Sugár Mihály megjegyezte, hogy az a dominancia, amely az okostelefonok lendületes térnyerését jellemzi a nemzetközi üzleti kommunikációban, Magyarországon még nem valószínűsíthető az elkövetkező időszakban.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.