:

Szerző: Koi Tamás

2010. április 26. 14:26

Ennyire pocsék hónapja még soha nem volt a Vodafone-nak

Kifejezetten jó hónapot zárt márciusban a Pannon, a Vodafone viszont szenvedett az év eleji lustálkodás után lassan újra növekedésnek induló mobilinternet-piacon.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) máricusi mobilinternet-statisztikái szerint remek hónapon van túl a Pannon, mely - vélhetően a március elején rajtolt Pannon Internet Prémium díjcsomagnak köszönhetően - hosszú hónapokat követően ismét a hazai mobilnet-piac második számú szereplőjévé lépett elő mind az aktív, mind a teljes előfizetői bázist tekintve. A helycseréhez nagyban hozzájárul az is, hogy a Vodafone az előző hónap alatt gyakorlatilag nem szerzett ügyfeleket.

Az NHH összesített adatai szerint március végére 13 ezerrel 972 ezerre emelkedett a mobilinternet-előfizetések száma, emellett nőtt az ügyfelek aktivitása is, hiszen a teljes előfizetői táboron belül az aktív, azaz a szolgáltatást az utolsó három hónapban igénybe vevő előfizetők száma 22 ezerrel 760 ezerre emelkedett. Aktív ügyfélbázisát márciusban a legnagyobb mértékben (13394 előfizetéssel) a Pannon tudta növelni, ezt követi a T-Mobile (8623 új aktív ügyféllel), a sort pedig a Vodafone zárja, mely a statisztikák szerint mindössze 37 új aktív ügyfelet tudhatott magáénak márciusban.

A teljes előfizetőszámot tekintve a bázis 346, 12481 és 585 szerződéssel bővült a Pannonnál, a T-Mobile-nál és a Vodafone-nál, ez a szám azonban a szolgáltatók egybehangzó véleménye szerint kevésbé alkalmas a teljes piaci kép ábrázolására. Arra mindenesetre jó ez a statisztika is, hogy az ügyfelek aktivitása felmérhető legyen szolgáltatónként - ez alapján elmondható, hogy a magyar szolgáltatók teljes ügyfélbázisának nagyjából 22 százaléka nem használta semmire a mobilinternetet az év első három hónapjában, ami jobb, mint az egy hónappal korábbi arány. A javulás szinte kizárólag a Pannonhoz köthető, mely 67-ről 71,6 százalékra tudta feltornászni az aktív ügyfelek arányát.

Az összes előfizetőt tekintve a T-Mobile piaci részesedése a februári 47,02 százalékról 47,66 százalékra emelkedett, a Vodafone-é 24,81 százalékról 24,53 százalékra, a Pannoné pedig 28,16 százalékról 27,81 százalékra csökkent márciusban. A forgalmazásban részt vevő, aktív előfizetések alapján a Vodafone részesedése a februári 26,21 százalékról 25,45 százalékra, a T-Mobile részesedése 49,38 százalékról 49,08 százalékra csökkent, míg a Pannon részesedése 24,41 százalékról 25,47 százalékra nőtt.

A gyorsjelentés szerint márciusban a felhasználók mintegy 1,147 millió gigabájt adatot forgalmaztak, 87 ezerrel többet, mint az előző hónapban. A felhasználók átlagos adatforgalma mindhárom hálózatban növekedett, így az egy aktív ügyfélre jutó adatforgalom márciusban a februári 1,44 gigabájt után 1,51 gigabájt volt. Adatforgalom alapján szintén a Pannon tudta növelni egyedül piaci részesedését.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 10:57

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.