Szerző: Dojcsák Dániel

2010. április 6. 12:19

Triplázott az Android

Tavaly december és idén február között a Google mobil operációs rendszere, az Android közel háromszorosára növelte részesedését az amerikai piacon. Növekedni mellette csak a Blackberry tudott, miközben a Windows Mobile és az iPhone is csökkent.

A Motorola Droid ütős indulásának köszönhetően a Google Android 2010 februárjára több mint 9 százalékos piaci részesedést ért el a teljes felhasználói bázison az Egyesült Államokban, miközben az okostelefon-használók száma is 21 százalékkal gyarapodott, derül ki a ComScore felméréséből. Így az USA-ban már 45,4 millió felhasználó rendelkezik teljes értékű HTML-böngészésre is alkalmas okostelefonnal.

Android fel, Windows Mobile le

A Google operációs rendszer sikerének antagonista párja a Windows Mobile, ami ugyanezen időszak alatt 4 százalékpontot veszített. A következő időszakban ráadásul valószínűleg helyet cserél a két platform, hisz a Microsoft rendszere már csupán 15 százalékon áll, míg az Android a decemberi 3,8-ról javított 9 százalékra. Az Apple iPhone egyelőre stabilan tartja pozícióját, s az elmúlt három hónapban mindössze egy tized százalékpontot veszítve, továbbra is 25 százalékos részesedést birtokol. Az Egyesült Államokban továbbra is a legnépszerűbb okostelefonjai a Research in Motion Blackberry felülete, ami 40,8-ról 42,1 százalékra jött fel a versenyben.

A kialakult eredményhez természetesen a gyártóknak és a szolgáltatóknak is hozzá kellett tenni, a Motorola Droid esetében például 100 millió dollárt meghaladó összegű marketingkampány kellett ahhoz, hogy megdőljön az iPhone indulásakor beállított értékesítési rekord. A Motorola új készülékéből 73 nap alatt fogyott el 1 millió darab az amerikai piacon. Emellett a többi szolgáltatónál is egyre gyakrabban tűnnek fel androidos mobilok, illetve a HTC is magabiztosan állítja, hogy a Windows Mobile támogatása helyett idén már az Androidba veti bizalmát.

\"\"

A kutatásokat készítő ComScore nem csak a platformokat vette szemügyre, hanem vizsgálta, hogy az amerikai mobiltelefon-felhasználók mit csinálnak eszközeikkel. A jelentés szerint idén év elején már az amerikaiak 18 százaléka használt közösségi szolgáltatásokat mint a Twitter vagy a Facebook és 29,4 százalék nyitott meg weboldalakat mobilja böngészőjében. A növekedés ugyan nem ugrásszerű, de mindkét kategóriában körülbelül 3-4 százalékpontos növekedés érhető tetten három hónap alatt.

A vevők fele legközelebb okostelefont vesz

A Nielsen kutatása szerint idén februárban már 21 százalék volt az okostelefonok aránya a teljes piacon, szemben a 2009 év végi 19 és a 2008 év végi 14 százalékos eredménnyel. A használat mellett ha valaki az eladásokat nézi, akkor természetesen még nagyobb arányban vannak jelen ezek az eszközök, az elmúlt hat hónapban már közel minden harmadik eladott készülék volt okostelefon, de a válaszadóknak már 45 százaléka mondta, hogy legközelebb biztos, hogy nem az egyszerű butamobilok közül választ.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról